728 x 90

معاون اول آخوند روحانی: درآمد نفتی ایران از ۱۰۰میلیارد به ۸میلیارد دلار رسیده

بحران اقتصادی گریبانگیر رژیم
بحران اقتصادی گریبانگیر رژیم

اسحاق جهانگیری روز شنبه ۲۴خرداد ۹۹ به افت شدید درآمدهای نفتی رژیم اعتراف کرد و گفت که کل درآمد نفتی ایران در سال ۱۳۹۸ به‌دلیل شدت تحریم‌های آمریکا، در حدود ۸میلیارد دلار بوده است.
وی با حسرت از کاهش درآمد نفتی و در قیاس با سالهای گذشته افزود: ما کشوری بودیم که در یک سال ۱۰۰میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اما کل درآمد نفتی کشور در سال ۹۸ حدود ۸میلیارد دلار بوده که این کاهش درآمد، بر همه بخش‌ها از جمله بودجه دولت تاثیر می‌گذارد.

جهانگیری برای فرار از پاسخگویی، کرونا را عامل وضعیت نزار اقتصادی رژیم دانست و در ادامه گفت: «مردم باید بدانند ما با شرایط تحریم و کرونا روبه‌رو هستیم؛ همین پدیده کرونا به تنهایی اقتصادهای بزرگ دنیا را به هم ریخته است. خود آمریکایی‌ها و اروپاییها به این مطلب اذعان کرده‌اند که در طول یک قرن گذشته، اقتصاد دنیا با چنین چالش بزرگی روبه‌رو نشده است».

وی هم‌چنین در یک فرار به جلو در حالی‌که از اقتصاد چیزی باقی نمانده و بحران پشت بحران رژیم را فراگرفته افزود: «آمریکایی‌ها بر سر راه ایران مانع و اختلال ایجاد کردند اما به هدف خود نرسیدند آنها می‌خواستند اقتصاد ایران از هم بپاشد اما اکنون اقتصاد ایران روی پای خود ایستاده است و در حال رشد است. البته زندگی مردم سخت شده است و با مشکل زندگی می‌کنند و با تمام وجود درک می‌کنیم در دولت اولویت اصلی را بر تلاش برای کاهش بار فشار و سختی از دوش مردم گذاشته‌ایم».

گفتنی است که به‌دلیل این‌که تعاملات بانکی و مالی با رژیم ایران از سوی آمریکا تحریم شده، دریافت میزان اندک پول نفت صادراتی این رژیم هم برای این رژیم مشکل شده است. آخوند حسن روحانی به‌تازگی با انتقاد از کره جنوبی از مسدود کردن پول نفت صادراتی رژیم ایران، از رئیس کل بانک مرکزی خواسته تا اقدامات حقوقی برای آزاد کردن پول‌های این رژیم در پیش بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a245da3a-f1a1-4e92-983e-26db779fe3fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات