728 x 90

معاون درمان ستاد حکومتی مقابله با کرونا: شرایط هم‌چنان بسیار شکننده است

نادر توکلی معاون درمان ستاد حکومتی کرونا
نادر توکلی معاون درمان ستاد حکومتی کرونا

نادر توکلی، معاون درمان ستاد حکومتی مقابله با کرونا گفته است: «نسبت به یک ماه گذشته آمار بیماران بستری در بیمارستانهای تهران ۴۰درصد کاهش یافته"اما" با تمام این تفاسیر شرایط تهران هم‌چنان بسیار شکننده و ناپایدار است».

وی افزود: «آمار بستریها طی چند روز اخیر ثابت مانده و خیلی نزولی نیست، یعنی به مرز حدود ۳۴۰۰نفر رسیده و "میزان مرگ و میرها در تهران نیز هنوز بالای ۵۰نفر در روز است که مسأله بسیار مهم و قابل توجهی است».

توکلی هم‌چنین با اشاره به وضعیت و درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران نیز، گفت: «میزان مرگ ومیر بیماران کرونایی به نسبت کل مراجعات به بخش‌های مختلف سرپایی و اورژانس و درمانگاهها و کلینیک‌های بیمارستانی در بدترین وضعیت بین ۲ تا ۳درصد است، به عبارت دیگر آمار مرگ و میر از هر ۱۰۰بیمار مبتلا حدود ۳درصد است».

روز گذشته ۲۲آذر لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در سومین هفته آذر بیشترین موارد بستری در استانهای ایلام، اردبیل، تهران و گلستان بوده و بیشترین موارد فوتی در اردبیل، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و ایلام گزارش‌شده است.موارد بروز بیماری کووید۱۹ در استانهای شمالی صعودی است و به‌رغم کاهش نسبی موارد این بیماری در کشور با وضعیت ناپایدار، حساس و شکننده مواجه هستیم» (خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا ۲۲آذر).

سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبتهای ویژه گفت: «اگر منتظر بمانیم بایدن بر سر کار بیاید و با پول‌های بلوکه شده واکسن تهیه کنیم، تا تیر ماه سال آینده باید همین روند مرگ و میر بالا را شاهد باشیم. علت این‌که فوتیهای ما نسبت به مبتلاها بیشتر از سایر کشورهاست به بیماریابی برمی گردد. بیماریابی در ایران ضعیف است. بسیاری از کشورها بیماریابی را در اولویت قرار داده و هزینه می‌پردازند... در ایران هر چند رئیس‌جمهور اعلام می‌کند که تمام مراحل رایگان است اما در بیمارستانها هزینه تمام خدمات از بیماران دریافت می‌شود و یارانه‌ای از طرف دولت پرداخت نشده است. اگر سفارشی برای واردات واکسن داده‌اند چرا برگه سفارشی وجود ندارد؟ تمام کشورها خرید واکسن را اطلاع‌رسانی می‌کنند و کشور مبدأ و شرکت و میزان سفارشات را در رسانه‌ها مطرح می‌کند، اما چطور است که ایران در هیچ لیستی از سفارشات هیچ کشوری قرار ندارد. ادعای ساخت واکسن پاک کردن صورت مسأله است» (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۲آذر).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «تا آخر وقت جمعه گذشته حدود ۲۲هزار و ۲۲نفر فوتی ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا ثبت شده است. نگران هستیم که مجدد در دی با پیک دیگری مواجه شویم. در یک ماه سه پیک را شاهد بودیم که پیک آخر از همه وحشتناک‌تر بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) ۲۲آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4427661f-ed66-4a5d-8287-efc65dd85542"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات