728 x 90

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل - نقش رژیم ایران در حمایت و تسلیح شبه‌نظامیان حوثی

سخنرانی رابرت وود در سازمان ملل متحد
سخنرانی رابرت وود در سازمان ملل متحد

رابرت وود معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در مورد نقش رژیم ایران در حمایت و تسلیح شبه‌نظامیان حوثی، در سازمان ملل گفت: خانم رئیس، ایران نمی‌تواند نقش خود را در فعال سازی و حمایت از حملات انجام شده توسط حوثی‌ها را با توجه به حمایت مادی طولانی‌مدت و تشویق اقدامات بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها در منطقه را انکار کند. از سال ۲۰۱۴، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زرادخانه رو به رشدی از سلاحهای پیشرفته را در اختیار حوثی‌ها قرار داده است که آنها برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ استفاده کرده‌اند. تامین این مواد در نقض قطعنامه‌های ۲۱۴۰ و۲۲۱۶ شورای امنیت است.


رابرت وود به اشاره به مواردی که طی سالهای گذشته در کمک رسانی تسلحاتی رژیم ایران به حوثی‌های یمن وجود داشته و آمریکا توانسته‌است در مسیر ارسال توقیف کند اشاره کرد و گفت: بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳، ایالات متحده و شرکای آن دست‌کم ۱۸ کشتی را که به‌طور غیرقانونی تسلیحات برای حوثیها قاچاق می‌کردند را توقیف کرده و موشکهای بالستیک و اجزای موشکهای ضد کشتی، پهپادها و سایر سلاحها را مصادره کردند.

همین چند هفته پیش در ۱۱ژانویه یک کشتی را توقیف کردند که کمکهای مرگبار حمل می‌کردند از جمله اجزای پیشرفته موشکهای بالستیک و کروز از ایران به شبه‌نظامیان حوثی برای سرهم کردن در یمن را توقیف کردند. ما مجدداً از همه کشورهای عضو به‌خصوص آن دسته که کانالهای ارتباطی مستقیم باایران دارند می‌خواهیم که بر رهبران رژیم ایران فشار آورند تا حوثیها را مهار کرده و این اعمال غیرقانونی را متوقف کرده و ازتعهداتشان تحت قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کنند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/809ac164-edb8-4741-82af-540fe3a9c961"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات