728 x 90

مقابله خبرگزاری سپاه پاسداران با صحبت‌های پدر روح‌الله زم در رابطه با حالات پسرش قبل از اعدام

مقابله خبرگزاری سپاه پاسداران با صحبت‌های پدر روح‌الله زم
مقابله خبرگزاری سپاه پاسداران با صحبت‌های پدر روح‌الله زم

خبرگزاری سپاه پاسداران روز ۲۴آذر به مقابله با پدر روح‌الله زم پرداخت که حالت پسرش روح‌الله زم را در روز قبل از اعدام «نورانی» و خواهان زیارت کربلا در عراق توصیف کرده بود.

خبرگزاری سپاه به‌نقل از روزنامه جوان ارگان سپاه پاسداران نوشت که توصیفات پدر روح‌الله زم «قدیس سازی از یک خائن اعدامی مبتذل بود؛ چه در سیاست و چه در اخلاق» .

ارگان سپاه پاسداران افزوده است، این در حالیست که «واکنش‌های دیگر پدرانی که پسری بریده از نظام و انقلاب داشتند، با روالی که محمدعلی زم در پیش گرفته، متفاوت است».

به‌عنوان نمونه وقتی «در سال۱۳۵۹ سید حسین خمینی که نوه امام بود، در زمانی که اختلافات بین بنی‌صدر و رجایی تشدید شده بود، می‌رود در مشهد به نفع بنی‌صدر سخنرانی می‌کند. مردم به او حمله می‌آورند و می‌خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، دست به سلاح کمری‌اش می‌برد، بچه‌های کمیته جلوی او را می‌گیرند و به یک اتاق دیگر می‌برنش. از همان جا مسئولان کمیته با دفتر امام تماس می‌گیرند. پیغام به امام داده می‌شود که نوه شما در مشهد از بنی‌صدر دفاع کرده و مردم به او هجوم آوردند، دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به آیت‌الله اشراقی (داماد خود) گفت که به مسئولان کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت‌الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد، او را با تیر بزنند».

ارگان سپاه پاسداران می‌افزاید: نمونه دیگر آیت‌الله جنتی و پسرش حسین است که عضو سازمان مجاهدین خلق بود که در رویارویی مسلحانه علیه مردم در دهه۶۰ حضور داشت و پس از اعلام مبارزه مسلحانه این سازمان در سال۱۳۶۰ همراه با همسرش، فاطمه سروری به مبارزه و زندگی مخفی روی آورد. او سرانجام در حمله نیرو های سپاه به خانه تیمی‌اش کشته شد. فرزند پسری از او باقی ماند که تحت تربیت پدربزرگش احمد جنتی بزرگ شد و عضو بسیج گردید. اشاره ارگان سپاه پاسداران به پسر بسیجی مجاهد شهید حسین جنتی، معطوف به عاصف جنتی است که طبق گزارشهای رسمی رژیم در ۱۸ سالگی در سال۱۳۷۵ «در حالی که مشغول امر به معروف و نهی از منکر بود در یک حادثه رانندگی فوت کرده است».

به‌نوشته ارگان سپاه پاسداران: آیت‌الله جنتی در مصاحبه‌یی تلویزیونی می‌گوید که صحبت‌های «دلسوزانه و پدرانه» او با پسرش، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی تأثیری در تغییر موضع او نداشته است، چون او [حسین جنتی] کاملاً «تحت تأثیر مسعود رجوی» بود.

علی جنتی، پسر دیگر جنتی [وزیر ارشاد روحانی از ۹۲ تا سال۹۵] هم می‌گوید که پدرش هیچ وقت به‌خاطر کشته شدن حسین جنتی «ابراز ناراحتی» نکرد.

نمونه دیگر که ارگان سپاه پاسداران آن را به رخ پدر روح‌الله زم کشیده حکم اعدام گیلانی قاضی شرع خمینی درباره فرزندان مجاهد خودش است.

به‌نوشته ارگان سپاه پاسداران: برخی روایتها می‌گویند آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که حاکم شرع بود، خود حکم اعدام پسرانش را داد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه خود برای درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی در سال۹۳ به این نکته اشاره کرد و نوشت: «بعد از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و دیگر نهادهای نظام به تکلیف انقلابی خود عمل نموده و حتی در این راه با صدور احکام درباره افراد نزدیک خود نیز در اجرای احکام الهی و شرعی دریغ نکردند».

نمونه دیگری که ارگان سپاه پاسداران بر سر پدر روح‌الله زم کوبیده است داستان حسنی امام جمعه خمینی در ارومیه است.

به گزارش سپاه پاسداران حسنی روایت کرده است:

«که خود محل اختفای پسرش را پیدا می‌کند و به مأموران کمیته اطلاع می‌دهد که برای دستگیری او بیایند و به آنها می‌گوید اگر مقاومت کرد یا خواست فرار کند، او را با گلوله بزنند. پسرش دستگیر، محاکمه و اعدام می‌شود و حسنی می‌گوید که از خبر اعدام پسرش، [به نام] رشید ناراحت نشده، چه آن که در لو دادن او به وظیفه‌اش عمل کرده است و هر کس دیگری جای پسرش هم بود، او همین کار را می‌کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dc89bc6-b224-4346-bf05-4ca1a3d7d3ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات