728 x 90

هشدار مقام ارشد آمریکایی: تحریم‌های نفتی ایران هم‌چنان اجرا خواهد شد

صادرات نفت رژیم - عکس از آرشیو
صادرات نفت رژیم - عکس از آرشیو

به گزارش فایننشال تایمز یک مقام ارشد دولت آمریکا به این نشریه گفت آمریکا به چین هشدار داده است که تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت نفت رژیم ایران در دوران دونالد ترامپ را هم‌چنان اجرا خواهد کرد.

در گزارش روز چهارشنبه ۲۷اسفند فایننشال تایمز به‌نقل از این مقام ارشد آمریکا آمده است: صادرات نفت رژیم ایران به چین «اکنون مدتی» است که افزایش یافته است.

«فایننشال تایمز» با اشاره به افزایش صادرات نفت رژیم به چین نوشته است برخی از ناظران این پرسش را مطرح کرده بودند که آیا دولت جو بایدن این افزایش را صادرات را نادیده خواهد گرفت تا به نوعی رژیم را ترغیب کند به مذاکرات در خصوص توافق هسته‌یی بازگردد یا نه.

این مقام ارشد آمریکایی گفته است، ما به چینی‌ها گفته‌ایم که هم‌چنان به اجرای تحریم‌های خود ادامه خواهیم داد و هیچ چراغ سبز تلویحی وجود ندارد.

مقام آمریکایی در ادامه گفته است رفع تحریم‌های رژیم ایران در چارچوب مذاکرات دوجانبه برای بازگشت به توافق هسته‌یی موسوم به برجام ممکن است.

«فایننشال تایمز» گفت: در صورت نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ایران، شرکتها و نهادهای طرف خرید نفت رژیم مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا خواهند شد.

فایننشال تایمز در ادامه به‌نقل از آمار شرکت تحقیقاتی کپلر نوشته است که چین در ماه فوریه روزانه به‌طور متوسط حدود ۴۷۸هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه فوریه این میزان به یک میلیون بشکه در روز برسد.

طبق این گزارش، تحلیلگران بازار انرژی گفته‌اند که رژیم ایران به مشتریان نفت خود تخفیف بالا می‌دهد.

ظریف روز گذشته گفت دلیل گفتگو نکردن رژیم با آمریکا این است که دولت جو بایدن می‌خواهد با «فشار و زور» از ما امتیازات جدید بگیرد.

جواد ظریف در مصاحبه با سایت «پولیتیکو» افزود ایران توافق برجام را «با همین افرادی که امروز در کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه پست و مقام دارند»، به‌دست آورد و «گفت و گوها بر سر برجام قبلاً انجام شده و مسأله تازه‌یی برای گفتگو باقی نمانده است».

ظریف با التماس و درخواست گفت بازگشت آمریکا به برجام «می‌تواند به همین آسانی باشد» که واشنگتن به اجرای تعهدات خود بازگردد ولی آنها «توافق جدید و گسترده‌تر، و اصولاً چیز دیگری می‌خواهند».

وزیر خارجه رژیم آخوندی تأکید کرده است، آمریکا می‌خواهد درباره «بند غروب» برجام، توانمندی رژیم در زمینه موشک و سایر مسائل صحبت کند، اما «این یعنی دو سال دیگر بحث غیرضروری، که راه به جایی نخواهد برد و بنابراین، چیزی برای گفتگو وجود ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd126c98-8b9b-4eaf-95fe-eaf24cad99ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات