728 x 90

منابع آمریکایی معتقدند سربازان با پهپاد ایرانی کشته شدند

پهپاد ساخت رژیم ایران
پهپاد ساخت رژیم ایران

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه نوشت: چهار مقام آمریکایی به رویترز گفتند که آمریکا ارزیابی کرده است که ایران پهپادی را ساخته است که در آخر هفته به یک پایگاه آمریکایی در اردن اصابت کرد و سه سرباز آمریکایی را کشت و بیش از ۴۰ نفر را زخمی کرد.

واشنگتن مقصر این حمله – که اولین حمله‌یی از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس در ماه اکتبر است که به کشته شدن نیروهای آمریکایی در خاورمیانه انجامید - را شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران دانسته است. اما هم‌چنین گفته است که در نهایت ایران را با توجه به حمایتش از این سازمانها مسئول می‌داند. این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، جزئیات مدل این پهپاد را فاش نکردند.

در حالی که نشانه‌های اولیه حاکی از ایرانی بودن این پهپاد بود، ارزیابی رسمی تنها اخیراً پس از بازیابی قطعات پهپاد انجام شد.

کتائب حزب‌الله، یک شبه‌نظامی حامی ایران مستقر در عراق، روز سه‌شنبه گفت که برای جلوگیری از آبرو ریزی برای دولت بغداد، اقدامات نظامی علیه ایالات متحده را تعلیق می‌کند.

دولت رئیس‌جمهور جو بایدن، گفت که به‌دنبال جنگ با ایران نیست، حتی در شرایطی که فشار جمهوری‌خواهان بر او برای پاسخ قاطعانه افزایش یافته است.

مقامات ایرانی گفته‌اند تهران به هر تهدیدی از سوی ایالات متحده پاسخ خواهد داد. فرستاده ایران مستقر در آمریکا [نماینده دائم ایران در سازمان ملل] گفت تهران به هر گونه حمله به خاک، منافع خود یا اتباع ایرانی خارج از مرزهای خود پاسخ قاطع خواهد داد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dc3ebfa-25be-42c3-b937-a5d558f7d642"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات