728 x 90

ناصریه - تهاجم شورشگران عراقی به استانداری و در گیری با وحوش خامنه‌ای، شهادت ۵تن از جوانان

درگیریهای ناصریه - ۹ اسفند۹۹
درگیریهای ناصریه - ۹ اسفند۹۹
  • خبرگزاری فرانسه: عفو بین‌الملل روز جمعه گفت کلیپها نشان می‌دهد پلیس در ناصریه با سلاح بسوی تظاهر کنندگان آتش گشوده است.
  • برکناری استاندار ذیقار وابسته به باندهای رژیم آخوندی بر اثر فشار قیام‌کنندگان ناصریه و گسترش قیام به بغداد، مدینه الصدر، کربلا، نجف، قلعه سکر، بصره، دیوانیه و المثنی

 

قیام‌کنندگان عراقی در ناصریه برای پنجمین روز متوالی به تظاهرات خود ادامه دادند و با سنگ و کوکتل مولوتف به ساختمان استانداری تهاجم کردند و خواستار برکناری ناظم وائلی استاندار مزدور و وابسته به رژیم ایران در ذی‌قار شدند.

همزمان اسکای نیوز گزارش داد: در پی شدت یافتن تظاهرات و قیام در ناصریه مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق ناظم وائلی استاندار ذی‌قار را برکنار کرد.

الحره گزارش داد: بعد از شبی خونین در ناصریه که در آن پنج تظاهرکننده کشته شدند روز شنبه درگیریهای گسترده یی بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی در ناصریه از سرگرفته شد. شهرهای دیگر عراق نیز در همبستگی با ناصریه دست به تظاهرات گسترده زدند.

قیام‌کنندگان در ناصریه بر مجازات آمران و عاملان کشتار تظاهر کنندگان تأکید کردند و با وحوش خامنه‌ای و مزدوران سرکوبگر تأکید کردند.

 

رویترز گزارش داد: حداقل ۵تن در درگیری روز جمعه بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی در شهر ناصریه در جنوب عراق کشته و بیش از ۱۷۵نفر زخمی شدند. بیشتر معترضان بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند

 

با گسترش قیام به سایر نقاط عراق، تظاهر کنندگان و جوانان شورشگر در بغداد، مدینه الصدر، کربلا، نجف، قلعه سکر، بصره، دیوانیه، المثنی و واسط با برگزاری تظاهرات و آتش زدن لاستیک و بستن جاده‌ها سرکوب تظاهر کنندگان ناصریه را محکوم کردند و بر شدت بخشیدن به آتش قیام تا محقق شدن همه اهداف آن تأکید کردند (الرافدین ۸ اسفند).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e04364fc-de8d-4bae-a88a-69fac2718f11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات