728 x 90

نامه کمیته شهرداران فرانسه به آنتونیو گوترز برای آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی و سایر دستگیر شدگان اخیر

نامه کمیته شهرداران فرانسه به آنتونیو گوترز
نامه کمیته شهرداران فرانسه به آنتونیو گوترز

کمیته شهرداران فرانسه طی نامه‌ای به آنتونیو گوترز، دبیرکل ملل متحد که توسط ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه ۱ پاریس، ژان پیر مولر، شهردار مانی آن وکسن، امضا شده است، نوشت: «به‌رغم اوضاع خطرناک همه‌گیری کرونا، رژیم ایران به اعدام زندانیان ادامه داده و با وجود وضعیت وخیم بهداشتی، به آزادی زندانیان تن نمی‌دهد و برعکس با دستگیریهای جدید، تلاش می‌کند از اعتراضات جلوگیری کند.

روز ۱۶اردیبهشت ۱۳۹۹ قوه قضاییه رژیم ایران اعلام کرد ۲دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف به‌نامهای امیرحسین مرادی و علی یونسی را به‌دلیل روابط آنها با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر کرده و اپوزیسیون ایران اسامی و عکس‌های ۱۸نفر دیگر را که با همین اتهام دستگیر شده‌اند، اعلام کرده است.

ما عمیقاً نگران بدرفتاری و شکنجه کسانی هستیم که دستگیر شده‌اند. به‌خصوص که در ۲سال گذشته شمار زیادی از زندانیانی که در حین تظاهرات دستگیر و زندانی شده بودند در زندان اعدام شده‌اند و تقریباً در تمامی این موارد مقامات اعلام کرده‌اند که اعدام‌شدگان خودکشی کرده‌اند».

کمیته شهرداران فرانسه خطاب به دبیرکل ملل متحد ضمن اشاره به اظهارات دژخیم اسماعیلی درباره ۲دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی که برندگان جوایز المپیاد جهانی و کشوری در نجوم بوده‌اند می‌افزاید: «سخنگوی قوه قضایه گفته است: آنها می‌خواستند «در کشور عملیات خرابکارانه انجام دهند». ما موج دستگیریها و اعدامهای مخالفان به‌ویژه دستگیری دانشجویان نخبه و شهروندان ایرانی را که برای مطالبه آزادی در تظاهرات شرکت داشته‌اند، محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان هستیم. ما دبیرکل سازمان ملل را ترغیب می‌کنیم تا برای آزادی دستگیرشدگان و احترام به حقوق‌بشر و آزادی بیان و آزادی انجمن‌ها در ایران فراخوان دهد و خواهان بازدید یک هیأت تحقیق از زندانها هستیم تا از وضعیت زندانیان گزارشی ارائه دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b6d1768-0d82-4a59-bb39-a40b3a2c5f53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات