728 x 90

نامه کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ نخست‌وزیر بلژیک: تصمیم شما برای آزادی اسدی بسیار شرم‌آور است

نامة کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ نخست‌وزیر بلژیک
نامة کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌ نخست‌وزیر بلژیک

نامهٔ کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت به نخست‌وزیر بلژیک

تصمیم شما برای آزادی اسدی به‌ویژه با توجه به‌انتشار

اسناد هک‌شدهٔ اخیر وزارت‌خارجهٔ رژیم ایران بسیار شرم‌آور است

پرونده‌های فاش‌شده نشان می‌دهد چگونه رژیم برای آزادی اسدی

از تاکتیک مذاکره برای مبادلهٔ زندانیان با بلژیک استفاده کرد و

یک بلژیکی را در ایران به‌گروگان گرفت

 

شما و دولتتان حاکمیت قانون را در اتحادیهٔ اروپا تضعیف کرده‌اید

این اقدام شما رژیم آخوندها را تشجیع کرده تا اقدامات تروریستی بیشتری را

در اتحادیه اروپا انجام بدهد

 

نامهٔ کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت به‌نخست‌وزیر بلژیک

ما از طرف کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت، این نامه را به‌شما می‌نویسیم. اعضای ما شامل بسیاری از نمایندگان منتخب پارلمان، مقام‌های پیشین و دیگر مقام‌های بلندپایه هستند که علاقه‌مند به‌ارتقای حقوق‌بشر، آزادی، دموکراسی، صلح و ثبات در ایران هستند.

به‌این ترتیب، ما باید خشم خود را نسبت به‌تصمیم دولت شما مبنی بر اجازهٔ مبادلهٔ زندانیان با جمهوری اسلامی ابراز کنیم که منجر به‌بازگرداندن تروریست محکوم اسدالله اسدی، شده است. این تصمیم به‌ویژه با توجه به‌انتشار اسناد هک‌شدهٔ اخیر از وزارت امور خارجهٔ رژیم ایران بسیار شرم‌آور است. پرونده‌های فاش‌شده وزارت‌خارجه نشان می‌دهد که چگونه رژیم برای آزادی اسدی بیش از حد تلاش کرد و ادعای مصونیت دیپلماتیک را مطرح کرد و زمانی که این امر شکست خورد، از این تاکتیک مذاکره برای مبادلهٔ زندانیان با بلژیک استفاده کرد؛ یک بلژیکی را در ایران به‌گروگان گرفت و او را متهم به‌جاسوسی کرد و وی را به ۴۰سال حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم کرد. .

کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت افزود:

این واقعیت که دولت شما در برابر این باج‌خواهی رسوا تسلیم شده و این کار را در سرپیچی آشکار از دادگاه قانون اساسی خودتان انجام داده است، دادگاهی که به‌صراحت در رأی خود اعلام کرد که قربانیان توطئهٔ تروریستی اسدی در خاک اروپا باید قبل از هر گونه انتقال زندانی از این آن مطلع شوند، مطمئناً باید به‌عنوان یکی از مذموم‌ترین و فاحش‌ترین اقدامات مماشات هر دولتی از زمان جنگ جهانی دوم به‌حساب بیاید.

نخست‌وزیر، شما و دولتتان حاکمیت قانون را در اتحادیهٔ اروپا تضعیف کرده‌اید. این اقدام شما رژیم آخوندها را تشجیع کرده تا اقدامات تروریستی بیشتری را در اتحادیه اروپا انجام بدهد، زیرا آنها می‌توانند آزادی تروریست‌های خود را با یک مصلحت سادهٔ گروگان‌گیری و ارتکاب باج‌گیری جنایتکارانه تضمین کنند. کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت، اقدام دولت شما را به‌شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

 

  • دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس ISJ کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت
  • پرفسور فیزیک شیمی و اتمی از اسپانیا. نایب‌رئیس پارلمان اروپا (۲۰۱۴-۱۹۹۹)
  • استرون استیونسون رئیس کمیتهٴ حفاظت از آزادی‌های سیاسی در ISJ
  • رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا (۲۰۱۴-۲۰۰۹) و رئیس گروه دوستان ایران آزاد (۲۰۱۴-۲۰۰۴)
  • پائولو کازاکا نمایندهٔ پارلمان اروپا (۲۰۰۹-۱۹۹۹)، رئیس هیأت روابط پارلمان اروپا با مجمع پارلمانی ناتو. بنیان‌گذار و مدیر اجرایی «فروم دموکراتیک آسیای جنوبی»،
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8f0f2ac-a9ee-44f2-97ec-3b47b0213cda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات