728 x 90

نخست وزیر فرانسه: قرنطینه ۲۱میلیون فرانسوی به‌دلیل موج سوم کرونا

ژان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه
ژان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه

ژان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه، اعلام کرد به‌دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، ۱۶ دپارتمان (ناحیه) این کشور به مدت یک ماه قرنطینه خواهند شد. پاریس، لیل و نیس از جمله شهرهایی هستند که ساکنان آنها طی یک ماه آینده تنها اجازه رفت و آمد در شعاع ۱۰ کیلومتری محل سکونت خود را خواهند شد.

دولت فرانسه شامگاه روز پنجشنبه ۲۸اسفند، اعلام کرد که برای اجرای محدودیتهای جدید به‌دنبال موج سوم شیوع بیماری کووید۱۹ که با افزایش شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها همراه بود را اتخاذ کرده است.


برونو لومر وزیر اقتصاد این کشور، در همین رابطه گفت: اجرای مقررات قرنطینه برای ۲۱میلیون فرانسوی در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو ضرر اقتصادی به بار خواهد آورد.

در همین رابطه، روز جمعه فرانسه برای دومین روز پیاپی شاهد شناسایی بیش از ۳۰هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بود و این در حالی است که این کشور به تدریج به مرز ۱۰۰هزار جان‌باخته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ نزدیک می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef1f8b8a-aafd-401e-bc61-99ced669f501"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات