728 x 90

ند پرایس: ما نسبت به اینکه دور بعدی مذاکرات، دور پایانی باشد، نه خوش‌بین هستیم نه بدبین

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه۱۳ خرداد در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در دور بعدی این مذاکرات که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، نه خوشبین است و نه بدبین و صرفاً با هوشیاری اهداف خود را در مذاکرات دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا دور بعد مذاکرات وین برای احیای برجام دور پایانی مذاکرات خواهد بود، اظهار داشت: «ما در این مدت تلاش کرده‌ایم که احساسات را کنار بگذاریم. ما در این مورد نه خوشبین هستیم و نه بدبین».

وی افزود: «ما درباره اهداف و منافع خود هوشیار هستیم. هدف ما این است که رژیم ایران بار دیگر تحت سختگیرانه‌ترین رژیم نظارتی که قبل از برجام سابقه نداشته است، قرار گیرد».

ند پرایس در خصوص تفاوت مذاکرات کنونی با مذاکراتی که منجر به توافق هسته‌یی موسوم به برجام در سال۲۰۱۵ شد، توضیح داد: «تفاوت این مذاکرات با مذاکرات سال۲۰۱۵ این است که ما اکنون یک متن در اختیار داریم. این متن که همان برجام است به ما و ایرانی‌ها می‌گوید که به‌طور کلی چه کارهایی باید انجام دهیم».

وی ادامه داد: «البته وجود این متن بدین معنا نیست که ما پاسخ همه سؤالات را داریم. تاکنون ۵ دور مذاکره غیرمستقیم درباره این‌که رژیم ایران باید چه اقداماتی برای بازگشت به تعهداتش انجام دهد و ما باید چه تحریم‌هایی را برای بازگشت به برجام برداریم. هیچ‌یک از این موارد سیاه و سفید نیستند و همین مسأله باعث شده که مذاکرات به‌نوعی چالشی باشد» (منابع انگلیسی ۱۳خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f29ecd98-4ab5-4e80-9d5f-87d31bce71c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات