728 x 90

نمکی: از اواخر دی تقاضای قطع پروازهای مستقیم از چین به کشور مان و بالعکس شدم

پروازهای مستقیم از چین به ایران و بالعکس بعد از شیوع کرونا
پروازهای مستقیم از چین به ایران و بالعکس بعد از شیوع کرونا

سعید نمکی وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی در روزنامه دنیای اقتصاد درباره طرح موضوع ویروس کرونا در اواخر دیماه ۹۸ اعتراف کرد: از همان روزی که در اواخر دی‌ ماه در کشور چین مورد بیماری اعلام شد، اینجانب تقاضای تشکیل جلسه اورژانسی و در روز تعطیل با حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور کردم تا پروازهای مستقیم از چین به کشور مان و بالعکس قطع شود.

لازم به ذکر است که در این روزنامه چند روز قبل یکی از معاونان سابق آخوند روحانی به‌عملکرد وزارت بهداشت رژیم انتقاد کرده و نوشته بود: وقتی به تعطیلات نوروزی رسیدیم، با کمال تعجب مشاهده کردیم که فقط به توصیه‌های اخلاقی و تب‌سنجی در بدو ورود به مقاصد مسافران بسنده شد... اما با کمال تعجب، پس از گذشت تنها دو هفته از شرایط جدید و در حالی‌که مردم به‌تدریج خود را با محدودیت‌های جدید تطبیق می‌دادند، ستاد ملی مقابله با کرونا، حرکت به‌سمت عادی‌سازی را آغاز کرد؛ به‌گونه‌ای‌ که حتی برای تهران از ۳۰فروردین تنها محدودیت‌های نرم به‌کار گرفته خواهد شد.

وی در ادامه نوشته بود: طی ماه‌های آینده چنانچه بیماری روند نامطلوبی را مجدداً آغاز کند، انگشتهای ملامت تنها شما را نشانه خواهد گرفت و آنانی که جان عزیزانشان را در ماه‌های آینده از دست بدهند از شما سؤال خواهند کرد که با کدام تحلیل آماری اپیدمیولوژیک این توصیه را مطرح کردید؟!

سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم در پاسخ نوشت: بلافاصله پس از تشخیص اولین موارد آلودگی در کشور پیشنهاد تشدید محدودیتها هم‌چون تعطیلی دانشگاهها، مدارس، اجتماعات، نمازهای جمعه، مراسم عروسی و عزا، اعتکاف، راهیان نور، آستانهای مقدس، سینماها، تئاترها، ورزشگاهها و غیره پیگیری و اگر چه به‌سختی ولی با همراهی و همدلی به اجرا در آمد.

نمکی در ادامه درباره بازگشایی کسب و کارها نوشت: انجام دوره طولانی‌تر ماندن در خانه و تعطیلی کسب و کارها و به‌تبع آن کاهش ترددها، تمهیدات اقتصادی ویژه‌یی می‌طلبد و ما و همکارانمان مجبور به ارائه راه‌کاری بودیم تا بتوان با تدوین و اجرای دستورالعمل‌هایی به‌تدریج روزنه‌ای به اقتصاد تاریک کشور گشود که تأثیر آن بر نظام سلامت هم سهمگین نباشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cd0b8c9-d91a-4520-b074-c8dc9d81c46d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات