728 x 90

نگرانی سران رژیم ایران از استراتژی جدید آمریکا

روحانی - لاریجانی - ظریف
روحانی - لاریجانی - ظریف

آخوند روحانی با غیظ و نگرانی از سخنرانی مایک پمپئو و اعلام استراتژی جدید آمریکا گفت:

دنیای امروز نمی‌پذیرد آمریکا برای جهان تصمیم بگیرد کشورها استقلال دارند البته با فشار کار خود را می‌کنند اما دنیا این منطق را نمی‌پذیرد آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الآن به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد تعیین‌تکلیف کند شما چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟

 

آخوند لاریجانی: ‌ تصمیمات آمریکا نشان می‌دهد تحت تاثیر تخیّلات (مجاهدین) است

آخوند صادق لاریجانی رئیس قضاییه خامنه‌ای نیز درباره سخنرانی روز گذشته مایک پمپئو گفت:‌ «تصمیمات امروز دولت آمریکا نیز نشان می‌دهد که تحت تاثیر تخیّلات گروه‌های ضدانقلاب و از جمله (مجاهدین) دست به برخی اقدامات می‌زند اما نمی‌داند که ملت ما در طول 40سال اخیر همواره در حال مبارزه با این توطئه‌ها بوده‌اند و با این دشمنی‌ها ناآشنا نیستند.

 

جواد ظریف: دنبال راه‌حلهای پسا برجام هستیم

خبرگزاری رویتر 1خرداد97 گزارش داد: بعد از این‌که مایک پمپئو خواستار تغییرات گسترده در سیاست‌های خارجی و اتمی رژیم ایران شد، وزیر خارجه این رژیم در پیامی توییتری گفت آمریکا «همان انتخابهای غلط گذشته» را تکرار می‌کند.نمایش دیپلوماسی آمریکا صرفاً یک بازگشت به عادات گذشته و در زندان توهمات و سیاست‌های شکست خورده است که توسط منافع فاسد دیکته شده‌اند. انتخابهای غلط را تکرار کرده است و بنابراین همان سوء پاداشها را درو خواهد کرد»

ظریف باز هم به برجام دل بست و گفت: در اینحال ایران با شرکا برای راه‌حل‌های پسا برجام کار می‌کند.

 

استراتژی جدید آمریکا علیه رژیم ایران

وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو 31اردیبهشت97 به «نقایص مرگبار» معامله اتمی که «پول خون» در اختیار این رژیم و دژخیمانی مانند پاسدار قاسم سلیمانی قرار داده اشاره کرد و با یادآوری قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت ملل‌متحد تأکید کرد هر توافق جدید با رژیم ایران بایستی شامل موارد زیر باشد: قطع کامل غنی‌سازی، اجازه بازرسیهای بی‌قید و شرط، توقف برنامه موشکی با قابلیت حمل سلاح هسته‌یی، به‌رسمیت شناختن استقلال عراق و خلع‌سلاح مزدوران، خروج کامل از سوریه، خاتمه دادن به موشک‌باران و تهدید همسایگان و قطع حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن و لبنان و افغانستان. وزیر خارجه آمریکا خطاب به رژیم آخوندها افزود: «اگر رفتارتان را تغییر دهید، ما مذاکره می‌کنیم».

 

موضعگیری خانم مریم رجوی

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران، به‌رسمیت شناختن قیام مردم و خواستهای مقاومت عادلانه مردم ایران را که ۳۷سال بر آن پای فشرده‌اند، یک گام بلند خواند و تأکید کرد: تغییر رفتار آخوندها لاجرم به تغییر رژیم‌شان راه می‌برد. تغییر دموکراتیک در ایران تنها راه‌حل مشکلات در ایران و بحران در منطقه است. جبهه جهانی علیه دیکتاتوری دینی و تروریستی حاکم بر ایران یک ضرورت تاریخی برای صلح و امنیت و همزیستی منطقه‌یی و بین‌المللی است.

خانم رجوی در شروع مذاکرات اتمی با حکومت آخوندی در سوم آذر ۱۳۹۲هشدار داده بود: «اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت، به‌ویژه توقف کامل غنی‌سازی، پذیرش پروتکل الحاقی و دسترسی آزادانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مراکز و تأسیسات مشکوک این رژیم، لازمه دست کشیدن آن از بمب اتمی است» (اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت-۲۴نوامبر ۲۰۱۳).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2aa37e9-e9f0-4ffd-937f-61f818e6ca64"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات