728 x 90

نیویورک تایمز: تظاهرات ضددولتی در ایران، در حال گسترش است

تصاویری از قیام سراسری مردم ایران در شهریور ۱۴۰۱
تصاویری از قیام سراسری مردم ایران در شهریور ۱۴۰۱

بنا به گزارش نیویرک تایمز ۳۱شهریور درباره اعتراضات در ایران نوشت تظاهرات ضددولتی در ایران، در حال گسترش است و چه چیزی باعث اعتراضات در ایران می‌شود؟ دهها شهر درگیر تظاهراتی شده‌اند که به‌دلیل مرگ یک زن جوان در بازداشت صورت گرفت، اما در بحبوحه خشم نسبت به قوانین مذهبی و اقتصاد ضعیف تشدید شده است.

تظاهرات ضددولتی که در شهرهای سراسر ایران در واکنش به مرگ یک زن جوان در بازداشت پلیس گشت کشور به راه افتاده، اعصاب ملی را به هم زده است.

تظاهرات به دهها شهر گسترش یافته و تلفات متعددی گزارش‌شده است. دولت روز پنجشنبه۳۱ شهریور گفت که ۱۷نفر از جمله دو افسر امنیتی از آغاز ناآرامی‌های آخر هفته گذشته کشته شده‌اند. گروه‌های حقوق‌بشری می‌گویند که تلفات احتمالی بیشتر خواهد بود.

این اعتراضات شامل تعداد زیادی از زنان می‌شود که در ابتدا در تظاهرات نادری از دولت و اجرای قانون حجاب کشور که موهای پوشانده و لباس‌های گشاد را برای زنان الزامی می‌کند، به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات گسترده شده است و تقاضاها گسترده شده است تا خشم مردم عادی ایرانی را از شرایط زندگی آنها پس از سال‌ها تحریم‌های تحت رهبری ایالات متحده که اقتصاد را مختل کرده است و هم‌چنین فساد گسترده و اقتصادی را منعکس کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/257199c2-45c5-4998-ae5b-a23ba45b0af6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات