728 x 90

هشدار مجمع انجمن‌های گروه پزشکی به آخوند روحانی: آمار مرگ به ۱۶۰۰نفر در روز خواهد رسید

هشدار به روحانی نسبت به برگزاری کنکور و برگزاری مراسم عزاداری محرم
هشدار به روحانی نسبت به برگزاری کنکور و برگزاری مراسم عزاداری محرم

هیأت مجمع انجمنهای گروه پزشکی ایران در نامه‌یی خطاب به آخوند روحانی، نسبت به برگزاری کنکور و برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم برای به قربانگاه فرستادن عامدانه مردم در ادامه استراتژی اجساد و کلان تلفات انسانی هشدار داد و نوشت:
«هشدار می‌دهیم عدم رعایت توصیه‌های کارشناسانه مجمع و سیستم سلامت باعث ابتلا و مرگ و میر با ابعادی به‌مراتب دهشتناک‌تر از پیش خواهد شد».

بیانیه مجمع انجمنهای گروه پزشکی کشور-۸مرداد۹۸:

هیأت مدیره مجمع انجمنهای گروه پزشکی ایران لازم می‌داند نگرانی عمیق خود را از آنچه که این روزها به‌دلیل بحران کرونا بر کشور می‌گذرد و نحوه مقابله با آن، ابراز دارد... .

هشدار می‌دهیم عدم رعایت توصیه‌های کارشناسانه مجمع و سیستم سلامت باعث ابتلاء و مرگ و میر با ابعادی به‌مراتب دهشتناک‌تر از پیش خواهد شد.

اگر امروز روزانه دویست مرگ و ٢٠٠٠ ابتلاء ثبت می‌شود بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها در صورت عدم رعایت جدی دستورالعمل‌ها در سه ماه آینده این آمار تا ١٦٠٠ مرگ در روز هم افزایش خواهد یافت. خستگی نیروهای انسانی کادر پزشکی و به پایان رسیدن منابع سلامت در چنین شرایطی چشم‌اندازی بسیار تیره و تکان دهند پیش چشم آشکار می‌کند.

بنابراین به‌عنوان یک نظر کارشناسی با پذیرش تمام مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاقی آن، اعلام می‌کنیم: «عزاداری و مراسم مذهبی در اجتماعات و گروهها به‌علاوه تجمعات بزرگ مثل کنکور بدون رعایت شرایط لازم باید اکیداً ممنوع گردیده بر ممنوعیت آن نظارت جدی و انضباطی اعمال گردد».

خطر شعله‌ور شدن ابتلاء و تلفات فراوان در جمع عزاداران به هم فشرده اظهر من الشمس است و بازتاب منفی این ابتلاء در کوتاه مدت و درازمدت بر توده مردم و به‌خصوص دینداران شایان تأملی ویژه است. چرا که بر اساس اعتقادات مسلم ما از بین بردن تنها یک زندگی به‌معنی از بین بردن حیات همه انسان‌ها است.

تعطیلی مراسم گروهی ایام محرم به هیچ رو به‌معنای تعطیل عزاداری یا عدم بزرگداشت سرور شهیدان نیست...

شعله‌ور شدن شیوع کرونا به‌دنبال اجتماعات موضوعی نیست که در پرده بماند و تأثیر منفی ان بر توده علاقمندان اباعبداله و عاشقان عاشورا و توده مردم را به‌راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد. محدودیت‌های شدید در زیارت خانه خدا -کعبه -در این ایام نمایانگر ضرورت تعطیلی تمامی مناسک دینی تجمعی من جمله مراسم ایام محرم است.

خاطرنشان می‌شود رژیم آخوندی با وجود همه هشدارها، امروز صبح کنکور دکترا با بیش از ۱۷۵هزار داوطلب در ایران را برگزار کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31975523-27af-4377-bfdc-c82992b3c7a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات