728 x 90

هلند، بلژیک، آلمان و ایتالیا پروازهای مسافری از انگلستان را متوقف می‌کنند

توقف پروازها به انگلستان
توقف پروازها به انگلستان

موضوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان در آستانهٔ سال نو میلادی همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد. بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان با ابراز تأسف محدودیتهای جدید و ضرورت تغییر برنامه‌های کریسمس را به‌خاطر شدت و سرعت گسترش ویروس جدید اعلام کرد.

از صبح یکشنبه ۳۰آذر افرادی که در مناطق به‌شدت آلوده به‌سر می‌برند که مناطق سطح۴ نامگذاری شده مجاز به سفر خارجی نیستند و نباید با سایر مناطق قاطی بشوند.

در اسکاتلند سه هفته تعطیل اعلام شد و دانش‌آموزان بایستی در خانه بمانند و درسهای خود را از طریق آنلاین دنبال کنند.

هلند برای جلوگیری از ورود ویروس جدید پروازهایی را که از انگلستان می‌آید ممنوع کرد.(یورونیوز ۳۰آذر)

هلند به‌عنوان نخستین کشوری که این مقررات را اعلام کرده گفته از ساعت ۶صبح یکشنبه به وقت محلی (۰۵: ۰۰ صبح به وقت گرینویچ/ ۰۸: ۳۰ صبح به وقت تهران) تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ انگلستان و به مقصد این کشور معلق خواهد شد.

در بیانیه وزارت بهداشت هلند در این خصوص آمده است: «نسخه‌ای جهش‌یافته و مسری از ویروس کرونا در انگلستان در حال شیوع است. گفته می‌شود این ویروس سریع‌تر و آسان‌تر انتشار پیدا می‌کند و کشف آن دشوارتر است».

وزارت بهداشت هلند بر همین اساس توصیه کرده لازم است جلوی انتقال این ویروس به داخل هلند از طریق محدود کردن حرکات مسافران گرفته شود.

بلژیک هم اعلام کرده ورود پروازها و قطارها از انگلستان را از ساعت ۲۳: ۰۰ شب یکشنبه به وقت گرینویچ (برابر با ۰۲: ۳۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران) ممنوع کرده است.

آلمان گفته از نیمه‌شب یکشنبه پروازها هم به انگلستان و هم به آفریقای جنوبی را به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید معلق می‌کند.

وزیر بهداشت انگلستان دوشنبه هفته گذشته از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eddcc9d1-6d6f-49ba-bf0b-91bbef1078c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات