728 x 90

همکاری امنیتی اتحادیه اروپا و آلبانی برای حفاظت از مرزها

همکاری امنیتی اتحادیه اروپا با آلبانی
همکاری امنیتی اتحادیه اروپا با آلبانی

به‌دنبال توافق امنیتی و ضدتروریستی آمریکا و آلبانی، اتحادیه اروپا نیز پروژه‌یی را برای همکاریهای امنیتی و حفاظتی با آلبانی با تقویت پلیس این کشور پیش می‌برد. روز دوشنبه ۲۲اردیبهشت طی مراسمی در تیرانا با حضور ادی راما نخست‌وزیر و ساندر لشای وزیر کشور آلبانی، سفیر اتحادیه اروپا در تیرانا ۱۹۶ خودرو نو به‌عنوان هدیه تحویل پلیس کشوری آلبانی داد.

سفیر اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا در گذشته تأمین مالی پروژه‌های مختلفی را به‌عهده گرفته است ولی این پروژه جدیدی به ارزش ۱۹میلیون یورو با نام «‌آلبانی امن» است، ما تجهیزات تخصصی برای مدیریت مرزها خصوصاً برای عملیات‌های حفاظت مرزی در اختیار پلیس کشوری آلبانی قرار خواهیم داد».

ادی راما این اقدام اتحادیه اروپا را قدم مهمی در مدرنیزه کردن ناوگان خودروهای پلیس کشوری آلبانی خواند و گفت: «این خودروها که با کمک مالی ۴. ۷۴میلیون یورویی اتحادیه اروپا تأمین گردیده، برای گشتهای حفاظتی و عملیات خط مقدم از قبیل سلسه عملیات مرزی و فعالیت‌های مهاجرتی پلیس بکار گرفته خواهد شد. (خبرگزاری رسمی آلبانی- آتا – ۲۲اردیبهشت ۹۹)

شایان یادآوری است که آلبانی تاکنون سفیر و ۳ دیپلمات تروریست رژیم و شمار دیگری از مزدوران اطلاعات آخوندها را از بنیاد موسوم به سعدی در این کشور را اخراج کرده است. رئیس پلیس آلبانی در مهر ماه گذشته به تفصیل توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندها با بکار گرفتن بریده مزدوران تحت عنوان اعضای سابق مجاهدین را همراه با ارتباطات آنها با نیروی تروریستی قدس فاش کرد. وزیر کشور آلبانی اخیراً تأکید کرد که فضا برای تروریسم و جنایت در این کشور پس از امضا توافقنامه امنیتی با آمریکا تنگ می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04da592a-20cd-43b8-92eb-00bdadd7b7e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات