728 x 90

واشنگتن فری بیکن: مجریان یک جلسه محرمانه برای طرح احیای توافق هسته‌ای ایران

جورج سوروس، چارلز کوچ و صندوق برادران راکفلر مجریان یک مجریان یک جلسه محرمانه برای طرح احیای توافق هسته‌ای ایران
جورج سوروس، چارلز کوچ و صندوق برادران راکفلر مجریان یک مجریان یک جلسه محرمانه برای طرح احیای توافق هسته‌ای ایران

سایت واشنگتن فری‌بیکن روز ۱۲بهمن نوشت: کوچ، سوروس، (که از ثروتمندترین مردان جهان می‌باشند.) مجریان یک جلسه محرمانه برای طرح احیای توافق هسته‌یی ایران بودند.
بر اساس مکاتبات داخلی که توسط واشنگتن فری‌بیکن به دست آمده است، ائتلافی از فعالان تحت حمایت جورج سوروس، چارلز کوچ و صندوق برادران راکفلر در حال راه‌اندازی یک کمپین لابی مخفی برای احیای توافق هسته‌یی ایران از طریق مرتبط کردن آن با جنبش حقوق‌بشر ایران هستند.
فعالان گروه‌هایی از جمله نایاک NIAC، و جی استریت، J Street بنیادهای اوپن سوسایتی (جامعه باز)، دیده‌بان حقوق‌بشر، و صندوق برادران راکفلر در پشت طرحی برای لابی کردن قانونگذاران برای استفاده از لوایح حقوق‌بشر به‌عنوان پوششی برای احیای مذاکرات برای توافق هسته‌یی با ایران گردهم می‌آیند. این بر اساس ایمیلی است که در ژانویه از سوی یک لابی جی استریت به دیگر فعالان ارسال شده و توسط فری‌بیکن به دست آمده است.
دیلن ویلیامز از جی استریت نوشت: من می‌نویسم تا پیشنهاد کنم که این گروه تقریباً هفته آینده برای یک طوفان ذهن گردهم آیند و امیدواریم درباره عناصری از قطعنامه در حمایت از مردم ایران به اجماع برسیم که بتوانیم به قانونگذاران طرفدار دیپلوماسی پیشنهاد کنیم.

وی افزود: «با توجه به ضرورت معمول از هم جدا بودن و حساسیت بالای موضوع و تهدیدات شنیعی که علیه برخی از اعضای این گروه وجود دارد لطفاً این ابتکارعمل را مورد توجه قراردهید».
این گروه‌های فعال «برنامه‌یی برای پیگیری یک دستور کار قانون‌گذاری دوگانه را دنبال کنند، جایی که از طریق قانونی راهی برای پوشش دادن به دموکرات‌های طرفدار توافق با حمایت از زنان ایرانی و حقوق‌بشر ایرانی، بدون به چالش کشیدن احیای توافق هسته‌یی، بیابند.

یک منبع آگاه به فری بیکن گفت: در حالی که همزمان ائتلافی از اعضای مجلس نمایندگان و سنا ایجاد می‌کند که مایلند نامه‌یی کاملاً عمومی به رئیس‌جمهور بنویسند و از او بخواهند که درهای دیپلماسی را در پرونده هسته‌یی حفظ کند.
واشنگتن فری بیکن توضیح داد که: این خبر در حالی منتشر می‌شود که قانونگذاران ایالات متحده در بحبوحه سرکوب خشونت‌آمیز رژیم ایران بر معترضان و ادامه حمایت نظامی از روسیه، با افزایش فشار عمومی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران مواجه هستند.

این استراتژی نشانه‌ای است که حتی قوی‌ترین حامیان توافق هسته‌یی متوجه می‌شوند که موضع طرفدار دیپلماسی از نظر سیاسی سمی شده است و این‌که سیاستمدارانی که می‌خواهند دوباره وارد توافق شوند، باید حداقل ظاهر حمایت از جنبش حقوق‌بشر ایران را نشان دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9fa12dd-426a-437f-a038-5964d1657437"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات