728 x 90

وحشت رژیم از خشم مردم نسبت به اعتراف‌گیری از بازداشت‌ شدگان قیام

اعتراف گیری از دستگیر شدگان قیام آبانماه
اعتراف گیری از دستگیر شدگان قیام آبانماه

سایت حکومتی تابناک روز سه‌شنبه ۱۹ آذر ۹۸ از قول یکی از نمایندگان رژیم نوشت: «به جای پخش اعترافات، اسناد متقن به اطلاع افکار عمومی برسد...».

این سایت که گفته‌های صادقی نماینده رژیم در مجلس را بازتاب می‌داد افزود: «طرحی به‌منظور منع پخش اعتراف‌های تلویزیونی و رادیویی را تدوین کردیم که اگر ‌چه هنوز در نوبت بررسی است و به تصویب نرسیده، اما همین قوانین فعلی نیز اجازه پخش چنین اعتراف‌هایی را سلب کرده است... لازم است به جای پخش اعتراف افراد، اسناد و مدارک متقن به اطلاع افکار عمومی برسد... اما باید این ملاحظه مهم را در نظر بگیرند که در روز‌هایی که احساسات شهروندان و جامعه جریحه‌دار شده، با بیان این‌که همه معترضان به بیگانگان وابسته بوده یا تحت نفوذ قرار گرفته‌اند، بیش‌از‌پیش مردم را نرنجانیم.»

به نظر می‌رسد وحشت از امواج قیام یکی از مهم‌ترین علل اجرا نکردن نمایش‌های اعتراف‌گیری از بازداشت‌ شدگان باشد.

گفتنی است که روز ۱۲آذرماه نیز محمود صادقی نماینده رژیم در مجلس آخوندی به اجباری بودن اعترافات تلویزیونی، اعتراف کرد و گفت: پخش تلویزیونی اعترافات اجباری فقط نارضایتی‌ها را تشدید می‌کند.

وی که در واکنش به سخنان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی که خواسته بود اعترافات اجباری دستگیر ‌شدگان اعتراض های اخیر در تلویزیون رژیم نمایش داده شود، چنین اقدامی را غیرقانونی و بی‌ارزش خواند و از صدا و سیمای رژیم خواست که از این کار خودداری کند.

وی گفت: وادار کردن افراد به اعترافات آن هم برای پخش از تلویزیون خلاف موازین اخلاقی است و در هیچ مورد پذیرفته نیست.

صادقی به اجباری بودن اعترافات اشاره کرد و در ادامه افزود: معمولاً اشخاص اعترافاتی را که بر زبان می‌آورند در مراحل بعدی تکذیب می‌کنند.

وی علت اعتراض های اخیر را چنین بیان کرد: حتی اجازۀ طرح بحث به نمایندگان را ندادیم که همین باعث شد جامعه دچار ابهام، سردرگمی و التهاب شود.

صادقی با اشاره به نیروی بالقوه اعتراضی در جامعه، اضافه کرد: رفتارهایی از قبیل پخش تلویزیونی اعترافات اجباری باعث تعمیق نارضایتی‌ها می‌شود که مانند آتش زیر خاکستر هر بار با یک بادی شعله‌ور می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e5d9ce3-bae3-4cc0-97d1-e2e24abc48af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات