728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا رهبر شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق را لیست‌گذاری کرد

نیتان سیلز هماهنگ کننده مبارز با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا
نیتان سیلز هماهنگ کننده مبارز با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا

سایت وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ از لیست‌گذاری احمد الحمداوی رهبر کتائب حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران در عراق خبر داد.

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده مبارز با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا گفت:
امروز وزیر پمپئو دست به اقدامی قاطع علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق زد با نامگذاری احمد الحمداوی، به‌عنوان تروریست ویژه جهانی، در لیست (تروریستهای لیست‌گذاری شده ویژه جهانی)Specially Designated Global Terrorists

الحمداوی دبیرکل کتائب حزب‌الله یا کی اچ KHمی‌باشد.
گروهی که مسئول حملات متعدد تروریستی علیه نیروهای آمریکایی و متحدان آن در عراق می‌باشد. از جمله در حمله موشکی دسامبر ۲۰۱۹ بر روی پایگاه هوایی نزدیک کرکوک که باعث کشته شدن نوری‍‍س حمید آمریکایی شد.
وزارت‌خارجه کتائب حزب‌الله را، به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی و به‌عنوان یک SDGT در سال ۲۰۰۹ به‌خاطر حمله به نیروهای آمریکایی و متحدان ما نامگذاری کرده بود.
وی گفت امروز ما داریم فشارهایمان را بر این گروه تروریستی افزایش می‌دهیم.

 

سیلز افزود: کتائب حزب‌الله به‌طور فعالی در توطئه‌های تروریستی علیه نیروهای آمریکایی،‌ شرکای ما و شهروندان بیگناه عراقی شرکت داشته است، با انجام خشونت به‌ درخواست و از جانب تهران، کتائب حزب‌الله برنامه حقیقی خود را آشکار ساخته و حق حاکمیت و استقلال عراق را تضعیف کرده است.
در اینجا به ذکر چند مثال اخیر می‌پردازیم. بعد از آن که آمریکا در دفاع از خود علیه حملات مکرر موشکی علیه پایگاه‌های نظامی و تأسیسات دیپلماتیک دست به اقدام زد، کتائب حزب‌الله و سایر گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران به پایگاه ما در بغداد هجوم بردند پیش از آن که با نیروهای آمریکایی دفع شوند.

این اولین بار نبود که کتائب حزب‌الله علبه مقرات دیپلماتیک ما هجوم می‌برد. آنها هم‌چنین به سفارت بحرین در عراق در ژوئن ماه گذشته حمله کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca4d4a3e-6948-48aa-980a-2b5262ae673c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات