728 x 90

وزارت‌خارجه کانادا: گزارش رژیم ایران در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گزارشی محدود و دست چین شده است

سقوط هواپیمای اوکراینی با شلیک پدافند سپاه پاسداران
سقوط هواپیمای اوکراینی با شلیک پدافند سپاه پاسداران

وزیر ترابری و وزیر امور خارجه کانادا دوشنبه۲شهریور ۹۹ بعد از گزارش رژیم ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در یک بیانیه مشترک اعلام کردند:

«دولت کانادا نسخه‌ای از گزارش سازمان هواپیمایی کشوری رژیم ایران پیرامون گزارش جعبه سیاه هواپیمای خطوط هوایی اوکراین را دریافت کرده است.

این گزارش مقدماتی تنها تأمین کننده اطلاعات محدود و گزینشی در رابطه با این حادثه اسف‌بار است. این گزارش فقط به آنچه که بعد از اصابت اولین موشک فاش شده اشاره دارد ولی نه موشک دوم. این گزارش تنها اطلاعاتی را تأیید می‌کند که ما تابحال می‌دانستیم.

ما انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران پاسخی به سؤالات مهم بدهد که چرا موشکها در وحله اول شلیک شدند و چرا فضای هوایی ایران باز بود.

اینها سؤالات کانادا و مردم کاناداست و مهم‌تر از همه سؤال خانواده‌های قربانیان است که ضروری است پاسخ داده شود. کانادا کماکان از ایران می‌خواهد که تحقیقاتی کامل و شفاف انجام دهد و انتظار دارد که ایران به تعهداتش طبق استانداردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی عمل کند».

اظهارات روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی رژیم در اعلام قطره‌ای نتایج جعبه سیاه هواپیما که گفته بود: «مسافران هواپیمای اوکراینی پس از شلیک موشک اول سالم بوده‌اند»، موج انزجار عمومی را بر انگیخت. هموطنانمان در شبکه‌های اجتماعی رژیم ایران را دروغگوترین و کثیف‌ترین سیستم موجود دنیا توصیف کردند.

حکومت آخوندی هشت ماه پس از جنایت سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶مسافر بر اثر پرتاب موشک توسط سپاه پاسداران، روز ۲شهریور۹۹ سرانجام به پرداخت غرامت به قربانیان این جنایت تن داد.

خبرگزاری رسمی رژیم گزارش داد: رئیس سازمان هواپیمایی در آستانه برگزاری دور بعدی مذاکرات با اوکراین که مهر ماه در شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: آنچه مسلم است نظام مسئولیت این خطا را پذیرفته، بنابراین در مورد مذاکره برای پرداخت غرامت کاملاً آماده است. (ایرنا ۱شهریور۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a199c211-3fe6-499f-8abe-626cdf03279b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات