728 x 90

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۵نهاد و مهره رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۶فروردین۹۸ تحریم‌های جدیدی علیه ۲۵مهره و نهاد وابسته به رژیم ایران مستقر در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی نوشت در اقدام امروز شبکه‌هایی را در ایران، امارات و ترکیه هدف گرفته که میلیاردها دلار پول به سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‎ رژیم ایران رسانده‌اند.

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم ایران و یک بانک ایرانی به‌دلیل کمک‌رسانی به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران تحریم شده‌اند.

 

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما برای مختل کردن طرحی که رژیم ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد شبکه گسترده‌یی از شرکت‌های صوری و افرادِ مستقر در ایران، ترکیه و امارات را هدف قراردادیم.»

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در تلاش هستند از نظام مالی بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

 

  • افراد و مهره‌های تحریم‌شده رژیم ایران:

محمدرضا آل علی/علیرضا اتابکی/رضا دستگیری/(آخوند)آیت‌الله ابراهیمی/ایمان صداقت/علی شمس مولوی/سلیمان ساکان - شهروند ترکیه‌ای/اسدالله صیفی/محمد وکیلی - مستقر در امارات

 

  • نهادهای تحریم‌شده رژیم آخوندی:

شرکت کارگزاری بانک انصار/صرافی انصار/شرکت فناوری اطلاعات انصار/تجارت اطلس دوویز- ترکیه‌ای/صرافی اطلس/شرکت «گلدن کومودیتیز»- امارات/صرافی هیتال/شرکت اطلس ایرانیان/شرکت «لبرا مون»- امارات/شرکت ناریا- امارات/صرافی ساکان/شرکت تجاری ساکان- امارات/شرکت تجاری «بست لیدر»- امارات/زاگرس پردیس کیش

 

  • دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم ایران و بانک انصار را به‌دلیل کمک‌رسانی به نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرده است.

 

 

لازم به یادآوری است وزارت‌خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲فروردین۹۸، ۳۱مقام و نهاد وابسته به وزارت دفاع رژیم آخوندی را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: آمریکا روز جمعه گفت تحریم‌هایی را علیه ۱۴شخص و ۱۷نهاد رژیم ایران مرتبط با سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند) (SPND) اعمال کرده است. سپند نهادی است که نقشی کانونی در تلاش برای تسلیحات اتمی رژیم ایران در گذشته داشته است.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: در میان کسانی که برای تحریم‌ها لیست‌گذاری شده‌اند گروه کریمی که بر روی پروژه‌های مربوط به موشکی و انفجارها برای سپند کار می‌کند و ۴فرد مربوط به آن می‌باشند.

 

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «دولت آمریکا اقدامی قاطع علیه بازیگران در تمامی سطوح در ارتباط با سازمان نوین پژوهش‌های دفاعی (سپند) اتخاذ می‌کند که از بخش دفاعی رژیم ایران حمایت می‌کند.

آمریکا به اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران با استفاده از تمامی ابزارهای اقتصادی برای ممانعت از دستیابی رژیم ایران به توسعه تسلیحات کشتار جمعی ادامه می‌دهد. هر کسی که معامله با صنایع دفاعی رژیم ایران به‌طور عام و سپند را به‌طور خاص در نظر داشته باشد، خطر انزوای شغلی، شخصی و مالی را می‌پذیرد»‌.

 

گفته شده است که این گامها گروه‌های تابعه سپند، حامیان و شرکت‌های پوششی و مقامهای مرتبط را هدف قرار داده است. این اقدام تمامی سرمایه‌های این افراد در آمریکا را هدف قرار داده و مسدود می‌کند و معاملات آمریکا را با آنها ممنوع می‌کند.

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی گفت: « اقدام امروز به‌عنوان هشدار به افراد و نهادهایی است که در نظر دارند با بخش دفاعی رژیم ایران به‌طور عام و با سپند به‌طور خاص معامله کنند: شما با شرکت در فعالیت‌های قابل تحریم با اشخاص لیست‌گذاری شده ایران، خطر انزوای شغلی، شخصی و مالی را می‌پذیرید».

 

افراد تحریم‌شده عبارتند از: منصور عسگری- محمدمهدی دائمی عطاران-روح‌الله قادری برمی-سعید برجی-رضا ابرهیمی-غلامرضا اطاعتی-محمدحسن حقیقیان-جلال امامی قره حاجیلو-سید اصغر هاشمی‌تبار-مهدی معصومیان-محمدرضا مهدی‌پور-اکبر مطلبی‌زاده -محمدجواد صفری -محسن شفایی.

 

همچنین نهادهای تحریم‌شده عبارتند از: گروه ابوریحان-گروه بو علی-گروه حیدرکرار-کیمیا پخش شرق-شرکت پیشروان داروی پردیس-پویا الکترو سامان نیرو-مرکز تحقیقاتی صدرا-گروه آوینی-گروه بابایی-گروه چمران-گروه فخار مقدم-گروه کریمی-گروه کاظمی-گروه موحد دانش-مرکز تحقیقات فناوری و علوم شکری-گروه زین‌الدین-گروه تحقیقات فناوری و علوم شیخ بهایی.

 

خبرگزاری رویترز در پایان افزود: خامنه‌ای روز پنجشنبه گفت تهران مصمم به تقویت توانمندیهای دفاعی با وجود افزایش فشار از جانب آمریکا و متحدان آن برای مهار برنامه موشک بالستیک آن است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: ️با تحریم‌های امروز علیه عوامل مرتبط با برنامه هسته‌یی رژیم ایران که دانشمندان هسته‌یی قدیمی را هم شامل می‌شود، ادامه کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران ادامه می‌یابد.

وی افزود: ️برای سلب کردن توانایی اشاعه سلاحهای کشتار جمعی از رژیم ایران و رفتارهای غیرقانونی آن، سرسخت خواهیم بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f052682-a3e6-44f4-b9db-bfb6075fa9d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات