728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا دو تن از بازجوهای رژیم ایران را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر لیست‌گذاری کرد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

تحریم دوتن از بازجویان و شکنجه‌گران اطلاعات سپاه پاسداران

علی همتیان و مسعود صفدری توسط وزیر خارجه آمریکا

علی همتیان معروف به رئوف و مسعود صفدری معروف به ستار

در دستگیری و شکنجه قیام‌کنندگان آبان ۹۸ نقش به سزایی داشتند

و در بازجویی و اعتراف‌گیری مستقیماً دخالت می‌کردند

 

دولت آمریکا روز چهارشنبه ۱۹اسفند دو بازجو و شکنجه‌گر اطلاعات سپاه پاسداران به نامهای علی همتیان و مسعود صفدری را در لیست تحریم ناقضان حقوق‌بشر قرار داد.

مسعود صفدری با نام مستعار «ستار» در دستگیری و شکنجه قیام‌کنندگان آبان ۹۸ نقش فعال داشته است.

جمعی از بازداشت شدگان گزارش داده‌اند این پاسدار در زمان اعترافات اجباری از معترضان، در اتاق بازجویی حضور داشته است. وی علاوه بر حضور در محل‌های نامعلوم بازجویی، در پایگاه بسیج یاد یاران واقع در خیابان آرژانتین تهران نیز رؤیت شده است. هم‌چنین گفته می‌شود این فرد با نیروهای امنیتی ساکن شهرک محلاتی تهران کار می‌کرده است.

علی همتیان با نام مستعار رئوف نیز از بازجویان قرارگاه ضد ثارالله سپاه پاسداران است.

وی سرکرده یک تیم از نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در بخش امنیت داخلی در منطقه تهران است.

ستار (مسعود صفدری)، مجید کوشکی (معروف به مجید بوفالو) و مسعود همتی تحت‌نظر او، مشغول بازجویی و شکنجه دستگیر شدگان هستند.

 

 

بیانیه وزیر خارجه آمریکا: تحریم دو تن از بازجویان سپاه پاسداران به‌خاطر دست داشتن در نقض فاحش حقوق بشر

 

بیانیه وزیر خارجه آمریکا ۱۹ اسفند۹۹: در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو، ما نگرانی خودمان را از نقض حقوق شهروندان توسط رژیم ایران ابراز کردیم. این نقضها شامل بازداشت غیرمنصفانه و فشار بیش از حد شدید به افراد تحت شرایط اسفناک است. آمریکا متعهد است از کسانی که مسئول چنین اقداماتی هستند حسابرسی کند. از این رو، من لیست‌گذاری بازجویان سپاه پاسداران علی همتیان و مسعود صفدری را اعلام می‌کنم. این لیست‌گذاری به‌دلیل دست داشتن آنها در نقض فاحش حقوق‌بشر به‌طور مشخص شکنجه و رفتار بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیر‌آمیز با زندانیان سیاسی است. کسانی که طی اعتراضات سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در ایران بازداشت شدند. افراد تحریم شده و خانواده درجه یک آنها اجازه ورود به ایالات متحده ندارند.

ما به تحمیل هزینه به کسانی که مسئول نقض حقوق‌بشر و بدرفتاری در ایران هستند، ادامه خواهیم داد.

ما هم‌چنین با متحدانمان کار خواهیم کرد تا از عاملان نقض حقوق‌بشر حسابرسی کنیم. آمریکا به حمایت از حقوق مردم ایران ادامه خواهد داد. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۹اسفند)

 

ندپرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۹اسفند در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پیام تحریم ما بسیار روشن است. ایالات متحده متعهد است تا همه کسانی که در نقض حقوق‌بشر دست دارند مورد حسابرسی قرار دهد. از جمله در ایران و هر کشور دیگری در جهان. دقیقاً در همین رابطه بود که وزیر بلینکن این دو نفر را لیست‌گذاری کرد. این قانونی است که به ما اجازه می‌دهد در پاسخ به نقض آشکار حقوق‌بشر دست به اقدام بزنیم. ما منافع خود را دنبال می‌کنیم. منافع ما در این است که رژیم ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند. علاوه بر آن ما روشن کردیم هر گونه نقض آشکار حقوق‌بشر عواقبی خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a58ca763-cd71-469a-ad9a-fdae24a37757"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات