728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: بر اثر کارزار فشار حداکثری، بودجه نظامی و امنیتی رژیم ایران ۲۴درصد کاهش داشته است

مایک پمپئو وزیر خارجه  آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی تصریح کرد که به‌عنوان نتیجه مستقیم کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ بر رژیم ایران، بودجه نظامی و امنیتی پیشنهادی دولت ایران برای سال آینده کاهش ۲۴درصدی داشته است.

مایک پمپئو روز چهارشنبه ۲۶آذر در بیانیه‌یی، با بیان این‌که نفت و پتروشیمی منابع اصلی درآمد رژیم ایران برای سرکوب مردم و پیشبرد اهداف بدخواهانه خارجی آن هستند، از تحریم یک شرکت ویتنامی و مدیرعامل آن خبر داد.

بر طبق این بیانیه، وزارت‌خارجه آمریکا یک شرکت حمل و نقل گاز و مواد شیمیایی در ویتنام را به‌دلیل ارتباط آگاهانه با یک انتقال عمده فرآورده‌های نفتی از ایران، در تاریخ ۵نوامبر۲۰۱۸ یا بعد از آن، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

پمپئو افزود: این وزارتخانه مدیرعامل آن شرکت را نیز تحت تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۶آذر اعلام کرد چند شرکت در چین و امارات متحده عربی را به‌دلیل ارائه خدمات و انجام مبادلات مالی با شرکت تریلیانس برای فروش محصولات پتروشیمی ایران، تحریم کرده است.

۱۳شهریور امسال نیز، آمریکا ۱۱شخص حقوقی و ۳شخص حقیقی در ایران، چین، و امارات متحده عربی را به‌دلیل نقض تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی و همکاری و تجارت با صنایع نفت و پتروشیمی ایران، تحریم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e277556-031f-4618-b52e-ec478d2bbc5c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات