728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: دولت بایدن به‌طور فعالانه تحریم‌هایی علیه ایران از جمله برنامه پهپادی این کشور اعمال کرده است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه دوم فروردین با شرکت در جلسه استماع یکی از کمیته‌های فرعی مجلس سنا در پاسخ به انتقادهای سناتورها پیرامون سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم ایران گفت: «دولت بایدن به‌طور فعالانه تحریم‌هایی علیه ایران از جمله برنامه پهپادی این کشور اعمال کرده است».
در این جلسه سناتور منندز؛ با انتقاد شدید از سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم ایران گفت: «رژیم ایران به پیشروی در مواد شکافت‌پذیر خود ادامه می‌دهد و آنرا به درجه ۸۷درصد رسانده است. هنوز با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مکانهای اعلام نشده پیشین خود شفاف برخورد نمی‌کند، پهپاد برای روسیه تأمین می‌کند که دیروز حملات بسیاری علیه اوکراین با پهپادهای ایرانی که به روسیه داده بود انجام شده و روشن است که باید چیزهایی را که از روسیه نیاز دارند، تجهیزاتی که در نهایت به اهدافشان برسند را می‌گیرند».

در ادامه این استماع سناتور تد کروز نیز در همراهی با منندز به انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم ایران پرداخت و گفت: «این دولت در برابر ایران از روز اول ضعف نشان داده است و هم‌چنان به اینکار ادامه می‌دهد... . شما مجدداً به عراق معافیت از تحریم‌هایی را داده‌اید که به آن اجازه می‌دهد پولها را به بانک مرکزی ایران بازگرداند که آیت‌الله از آنها برای تروریسم، برای توسعه موشک‌های بالستیک و برنامه اتمی خود استفاده می‌کند... ایران زمانی که پرزیدنت بایدن انتخاب شد از ۷۰نفتکش استفاده می‌کرد امروزه آنها از حدود ۳۰۰نفتکش استفاده می‌کنند که شما آن نفتکش‌ها را تحریم نکرده‌اید، در عوض دولت آمریکا به ایران اجازه داده است تا صادرات نفت خود را احیا کرده و به بیش از یک میلیون بشکه در روز برساند که رژیم با آن جنگ علیه اوکراین را تأمین مالی می‌کند... . و مستقیماً به تجاوز پوتین به اوکراین کمک می‌کند. چرا دولت بایدن آنها را تحریم نکرده است؟»
بلینکن؛ وزیر خارجه با تأیید تحریم‌های اعمال شده توسط دولت بایدن در قبال رژیم ایران با اشاره به مذاکرات برجام افزود: «این توافق در حال حاضر عملاً روی میز مذاکره قرار ندارد».
وی در ادامه با اشاره به اعتراضات در ایران و نزدیکی دیدگاه‌های آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی در زمینه برخورد با رژیم ایران اضافه کرد: «ایالات متحده همکاری با شرکا و متحدانش را در این زمینه تشدید کرده و اکنون بیش‌از‌پیش دیدگاهها در قبال ایران به یکدیگر نزدیک شده است.
اعتراضات در خیابانهای ایران و همکاری نظامی و تکنولوژیک ایران و روسیه در جنگ در اوکراین باعث شده است تا کشورها در این زمینه به یکدیگر نزدیک شوند و بتوانند، برای مقابله با پیامدهای اقدامات آشکار ایران دست به اقداماتی بزنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8672eb34-66db-46e0-837c-b0a21f92e525"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات