728 x 90

وزیر خارجه انگلستان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره تظاهرات در ایران سخن گفت

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان در سازمان ملل متحد
جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان در سازمان ملل متحد

فرانسه ۲۴ روز دوشنبه ۳۰شهریور سخنان جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان در سازمان ملل متحد، درباره تظاهرات گسترده در ایران را منتشر کرد و نوشت: تظاهرات نشان می‌دهد برای ایران این امکان وجود دارد که ”مسیر دیگری“ برود.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: ”رهبری ایران باید توجه کند که مردم از مسیری که آنها رفته‌اند ناراضی هستند“ .

کلورلی افزود: ”آنها می‌توانند جاه‌طلبیهای تسلیحات اتمی‌شان را کنار بگذارند. . آنها می‌توانند سرکوب اعتراضات در داخل کشورشان را متوقف کنند. آنها می‌توانند از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌شان دست بردارند“ .

وی در ادامه اضافه کرد: ”یک مسیر دیگری امکانپذیر است. آن مسیری است که ما می‌خواهیم ایران برود و آن مسیری است که آنها را به یک اقتصاد قویتر، یک جامعه خشنودتر و یک سهم فعالتر در جامعه بین‌المللی خواهد برد“ .

سازمانهای غیردولتی می‌گویند در چندین روز شورش (قیام) پس از مرگ مهسا امینی ۲۲ساله حداقل هشت تظاهر کننده کشته شده‌اند.

کلورلی گفت: ”متأسفانه، ما پیشرفت در مذاکرات را به‌سرعتی که امیدوار بودیم ندیده‌ایم. آنها طفره رفته‌اند (وقت کشی کرده‌اند)“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9a7384b-a00b-4809-8986-e63d6cb21783"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات