728 x 90

وزیر خارجه ایرلند: آغاز حمله به رفح غیروجدانی خواهد بود

وزیر خارجه ایرلند
وزیر خارجه ایرلند

سایت کمیسیون اروپا روز دوشنبه ۳۰بهمن اظهارات وزیر خارجه ایرلند در ورود به اجلاس ماه فوریه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا را انعکاس داد.

پرسش: واکنش خودتان را در مورد تهدید بنیامین نتانیاهو مبنی بر آغاز حمله به رفح قبل از شروع یا در آغاز ماه رمضان، در صورتی که حماس گروگانها را آزاد نکند، به ما بگویید.

مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند: ما کاملاً واضح گفته‌ایم که همه گروگانها باید آزاد شوند و این عاری از وجدان است که آنها برای مدت طولانی در بازداشت هستند. ما هم‌چنین بر این عقیده هستیم که اشغال رفح یا آغاز حمله به رفح، وضعیت انسانی فاجعه باری را فراتر از آن چیزی که در حال حاضر یک وضعیت انسانی وخیم است، ایجاد خواهد کرد و غیروجدانی خواهد بود. و این دیدگاه ایرلند است و من در جلسه امروز قویاً در دفاع از آن استدلال خواهم کرد که ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا بر دولت اسراییل فشار بیاوریم تا به رفح حمله نکند. من گزارشهای دست اولی از آژانس‌های سازمان ملل از UNRWA در مورد وضعیت وحشتناک آنجا داشتم. هر کسی که دیروز دوباره رسانه‌های خبری را تماشا کرد، رسانه‌های بین‌المللی از رنج باور نکردنی، رنج عظیمی که خانواده‌ها متحمل می‌شوند، کاملاً واضح دیده می‌شود. ما با بیش از یک و نیم میلیون نفر مواجهیم که در منطقه بسیار کوچکی از غزه ازدحام کرده‌اند. آنها خسته هستند. آنها از جابه‌جا شدن از شمال به مرکز و به سمت جنوب به جنوب غزه خسته شده‌اند. آنها جای دیگری برای رفتن ندارند. هزاران کودک وجود دارند که ماهها بدون مدرسه مانده‌اند. آسیبی که آنها از سر گذرانده‌اند فوق‌العاده است. چگونه کسی می‌تواند فکر کند که به آن آسیب بیافزاید؟ و این فراتر از درک من است. این صرفاً یک عمل غیرانسانی است و یک اقدام غیرانسانی خواهد بود و گروگانها باید آزاد شوند. و حماس باید سلاحهای خود را زمین بگذارد. کاری که حماس انجام می‌دهد کاملاً غیرقابل قبول است. و ما در آغاز فعالیت‌های حماس را محکوم کرده‌ایم. اما جهان شوکه شده است و مردم روی زمین و خیابان‌ها از سطح غیرانسانی که اکنون در خود غزه رخ می‌دهد، شوکه شده‌اند. و به همین دلیل است که من امروز به‌شدت استدلال می‌کنم که کمیسیون اروپا اطمینان حاصل کند و درباره بازگرداندن بودجه به UNRWA واضح صحبت کند. هر کسی که با او صحبت کرده‌ام می‌داند که بدون UNRWA شما به‌سادگی نمی‌توانید یک سیستم آموزشی در غزه ارائه دهید. شما نمی‌توانید یک سیستم پزشکی، مراقبتهای اولیه یا اجتماعی را در غزه و به‌طور مساوی از نظر توزیع لوازم حیاتی ارائه دهید. و این واقعیت است. اگر ما در مورد عواقب بعدی جدی هستیم و بسیاری از ما در مورد پیامدهای بعد از جنگ در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت کرده‌ایم، جایی که من با همتایان عرب و برخی اروپایی ملاقات کردم و همه در مورد آتش‌بس صحبت می‌کنند، خوب، بعد از آتش‌بس چه می‌شود؟ هر دولت جدید در غزه، هر دولت جدید، UNRWA را نیاز خواهد داشت که خدمات اجتماعی را ارائه دهد. این تنها سازمانی است که دسترسی و پهنای باند لازم برای انجام این کار را دارد و به همین دلیل است که باید کمتر در مورد این موضوع بحث کرد و باید عقل سلیم و شفافیت در مورد این موضوع ایجاد شود و من قطعاً این را امروز در شورای اروپا بیان خواهم کرد …

 مایکل مارتین: [در مورد جلوگیری از حمله به رفح -م] ما این موضع را قویاً بیان خواهیم کرد. ایرلند و اسپانیا به کمیسیون نامه نوشته‌اند و از کمیسیون خواسته‌اند تا بررسی کند که آیا اسراییل به توافقنامه ثبات کاملاً پایبند است یا نه. و به‌ویژه مفاد حقوق‌بشر در آن توافقنامه اتحادیه اروپا و اسراییل و من امروز دوباره به آن نکات اشاره می‌کنم و از کمیسیون می‌خواهم که چنین بازنگری را ادامه دهد. و بنابراین ما از نقطه‌نظر بشردوستانه بسیار روشن هستیم. من فکر می‌کنم حمله به رفح کاملاً فاجعه‌بار خواهد بود و این همه چیزی است که همه افراد حاضر در صحنه از دیدگاه آژانس بین‌المللی در این مورد کاملاً واضح هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/140bbcdd-ba69-4230-a9f0-5a0c30009b00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات