728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: در صورت لزوم، در زمان و مکان مناسب پاسخ حمله به پایگاه عین‌الاسد را می‌دهیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا

لوید آستین، روز جمعه ۱۵اسفند گفته است، آمریکا در حال ارزیابی و شناسایی عاملان حمله راکتی پایگاه عین‌الاسد در عراق است.

وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه «ای‌بی‌سی» تأکید کرد، چنان‌چه ایالات متحده تصمیم بگیرد که به این حمله پاسخ دهد، چنین حمله‌یی «در زمان و مکانی که ما تعیین خواهیم کرد» صورت خواهد گرفت. وی تصریح کرد ما می‌دانیم چه کسانی عامل و مسئول این اقدام بودند.

آستین افزود: پیام ما به کسانی که چنین حملاتی را انجام داده‌اند این است، این انتظار را داشته باشید، ما آنچه که ضرورت داشته باشد برای دفاع از نیروهای‌مان انجام می‌دهیم. ما اگر فکر کنیم، نیاز است که حمله کنیم، ما (چنین پاسخی) را در زمان و مکانی که خود آن را انتخاب می‌کنیم، انجام خواهیم داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در خصوص پاسخ آمریکا به حمله به پایگاه عین الاسد گفته است، فکر کنم ما نشان داده‌ایم ما از چنین کاری طفره نخواهیم رفت.

پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی در این کشور است روز چهارشنبه ۱۳اسفند با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت. در این حمله به نیروهای نظامی آمریکایی در این پایگاه آسیبی وارد نشد، اما در جریان این حمله، یک پیمانکار آمریکایی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

خبرگزاری فرانسه در خصوص حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در الانبار عراق نوشت: در حمله موشکی صبح روز چهارشنبه به پایگاه نظامی عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق که با حداقل ۱۰فروند موشک هدف قرار گرفت از موشک "آرش ساخت رژیم ایران" استفاده شده است.

نیروهای امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند این موشکها ۱۲۲میلی متری هستند که سنگین‌تر از نمونه‌هایی است که تا به‌حال دیده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2027eb3-6a18-4c11-905a-9b1016716310"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات