728 x 90

ویروس کرونا در ایران - سازمان گزارشگران بدون مرز: رژیم ایران آمار مبتلایان به‌کرونا را پنهان می‌کند

کرونا در ایران
کرونا در ایران

نمایش آماری جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران

تازه‌ترین خبرهای کرونا در ایران و کشورهای دیگر جهان

  • وزیر بهداشت رژیم: تعطیلی تمامی مراکز آموزشی در ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا تصویب شد. این مصوبه برای اجرا باید به امضای روحانی برسد.
  • سازمان گزارشگران بدون مرز: رژیم ایران آمار مبتلایان به‌کرونا را پنهان کرده و مانع از تهیه گزارشهای مستقل می‌شود.
  • وزیر بهداشت لبنان از شناسایی دومین بیمار مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت او از سفر ایران بازگشته‌ و اکنون در قرنطینه است.
  • هواپیمایی کشوری ترکیه، با ارسال نامه‌ای، هر گونه پرواز ایرانی به کشورش را حتی برای فرود اضطراری، حتی بدون مسافر، ممنوع اعلام کرد
  • هواپیمای تهران- استانبول ماهان نیز از میانه راه استانبول به تهران بازگشت!
  • وزیر بهداشت گرجستان از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت فرد مبتلا یک شهروند گرجستان است که از ایران به آن کشور سفر کرده است.
  • دستور امیر قطر برای خارج کردن فوری همه شهروندان قطری و کویتی از ایران به‌دلیل خارج شوند
  • وزارت سلامت نروژ شامگاه چهارشنبه از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
  • دانشگاه علوم پزشکی حق ارائه آمار ندارد
  • مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دستور وزارت بهداشت آمار مربوط به ویروس کرونا به‌صورت روزانه به‌نقل از سخنگوی این وزارت به اطلاع مردم داده می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی حق ارائه آمار در این زمینه را ندارد.

گزارش تحقیق در کانادا: تعداد مبتلایان ایران به کرونا بیش از ۱۸هزار نفر است

  • یک تحقیق کانادایی می‌گوید آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بیش از ۱۸هزار نفر است. آمار اعلام شده در این تحقیق، ۲۰۰برابر آماری است که رژیم ایران از مبتلایان اعلام کرده است.
  • آیزاک بوگاک، از محققان این تحقیق و کارشناس بیماریهای واگیردار گفت: آمار واقعی شیوع نه تنها برای مردم ایران،‌که برای کانادایی‌ها و همه ساکنان کره زمین مهم است. ما همه با هم در ارتباط هستیم و این فقط یک مشکل برای ایرانی‌ها نیست.
  • افکار عمومی در ایران نسبت به مخفی‌کاری مقامات ایران نگران است. گزارشها حاکی از افزایش برخوردهای امنیتی با کسانی است که سعی در انتشار خبر درباره کرونا دارند؛ به‌طوری که مقامات پلیس از بازداشت ۲۴نفر در این رابطه خبر می‌دهند.

نتیجه آزمایش کرونا یک نفر در فسا (فارس) مثبت اعلام شد

دانشگاه علوم پزشکی فسا: از پنج بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان آزمایش‌های اولیه صورت گرفت. نتیجه آزمایش یکی از آنها مثبت اعلام شد.

  • توئیت مریم رجوی نسبت به‌شیوع ویروس کرونا در زندانهای اوین و گوهردشت

رویترز: معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد این کشور از روز جمعه ۲۹فوریه صدور ویزا برای مسافران ایرانی را متوقف خواهد کرد.

نایاب شدن مواد بهداشتی در اصفهان

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸– یک شهروند: «برای تهیه ماسک و محلول ضدعفونی در بهارستان اصفهان به دارو خانه‌ها مراجعه کردم. به‌رغم اعلام حکومت در توزیع و جبران کمبود هیچ ماسکی در هیچ دارو خانه شهر پیدا نمی‌شد. همه دارو خانه‌ها یک تابلو یا یک دست نوشته پشت شیشه یا روی پیشخوان نصب کرده بودند با این مضموم که: ماسک، دستکش، الکل اتانول سفید و قرمز، محلول ضدعفونی، ژل ضدعفونی نداریم لطفاً سؤال نفرمایید.

در هیچ دارو خانه‌یی پرسنل دستکش به دست نداشتند و حداکثر ماسک مورد استفادشان ماسک پارچه‌ای بود. در همه دارو خانه‌ها ازدحام جمعیت وجود داشت که برای خرید اقلام بهداشتی مراجعه می‌کردند و به‌رغم نصب تابلو باز هم در اوج ناامیدی از پرسنل سؤال می‌کردند. اگر یکی از این پرسنل به سبب نداشتن امکانات اولیه پیشگیری به بیماری مبتلا شود، قطعاً عده زیادی از مراجعین به بیماری مبتلا می‌شوند.

امروز هم‌چنین به‌صورت گسترده پیامکی روی گوشیها آمده بود با این مضمون که:

به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق و غیرمعتبر در خصوص گسترش بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود اعتنا نکنید».

تجمع اعتراضی نسبت به حضور ۵۳آخوند و همراهانشان در ماهشهر

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸–مطابق اخبار دریافتی ۵۳آخوند قم همراه با خانواده با هواپیمای خصوصی از قم به مجموعه هتل‌های سه‌گانه ممکو در ماهشهر منتقل شده‌اند. خبرهای هم‌میهنان حاکی از این است که این آخوندها از ترس کرونا از شهر قم فرار کرده‌اند. به همین دلیل جمعی از مردم ماهشهر در اعتراض به استقرار آخوندها در این شهر، در مقابل فرمانداری رژیم در ماهشهر تجمع کردند. اما هیچیک از کارگزاران رژیم حاضر به پاسخگویی نشد.

۲نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شدند

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: هم‌اینک ٣۵بیمار مشکوک در حوزه این دانشگاه بستری هستند که آزمایش ۲نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

کرونا به لرستان رسید

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان خبر داده پاسخ آزمایش کرونای دو بیمار در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد لرستان مثبت بوده‌ است.

بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری شدند
دکتر ابرازه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم صبح امروز،آمار بیماران مشکوک به کرونا را در قم ۴۳۴نفر اعلام کرد.
ابرازه افزود: پس از بیمارستان کامکار و فرقانی بیمارستان امام رضا هم از دیشب پذیرش بیماران مشکوک به کرونا را آغاز کرده است و در چند روز آینده بیمارستان علی بن ابیطالب سپاه قم هم به چرخه درمان افزوده می‌شود.

شناسایی ۲۳مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان

  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۲۳مورد مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: آزمایش‌های اولیه روی این بیماران انجام شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

بنا‌ به گزارش رسانه‌های حکومتی ۱۸استان کشور تا ظهر امروز، چهارشنبه هفتم اسفند،‌درگیر با ویروس کرونا هستند.

ورود به بیمارستان رازی اهواز ممنوع شد

رئیس بیمارستان رازی اهواز:به‌منظور پیشگیری از انتقال ویروس، ملاقات بیماران در بیمارستان رازی اهواز ممنوع شده است.مراجعه‌کنندگان به بیمارستان حق ورود به بیمارستان را ندارند و خانواده‌های بیماران می‌توانند وضعیت بیماران خود را از پرسنل جویا شوند.

گزارش یک هموطن از وضعیت مردم اندیمشک در مقابل کرونا

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸– گزارش یک هموطن از شیوع کرونا در اندیمشک: «متأسفانه کرونا هم به شهر ما رسید که البته مشخص شده چند روزه اومده و چند نفر تو قرنطینه بودن، یکیشونم مرده بی‌سر و صدا بیرون شهر خاکش کردن و البته خوشبختانه همین امر باعث شده مردم از رژیم تنفر بیشتری پیدا کنن هرج و مرج افتاده خیلیا بیرون نمیان از خونه هاشون. وسایل بهداشتی برای پیشگیری مثل ماسک و دستکش از امروز خیلی کم و بعضی جاها نایاب شده. ملت دارن واسه اعتراضات گسترده آماده میشن منتظر یک جرقه هستن. جونشون به لبشون رسیده. خیلیا از الآن آماده مردن شدن چون میگن حتماً کرونا می‌گیرن و میدونن به‌دلیل نبود امکانات درصد زنده موندنشون خیلی کمه. خلاصه بگم مردم سیر شدن همین روزاس بریزن تو خیابون فقط کافیه از یک جایی جرقه زده بشه. از بعدازظهر که تو شهر ما مردم فهمیدن کرونا اومده سریع پخش شده و هرج و مرج گرفتش هر کسی رو می‌بینی فقط فحش میده به مقامات بی‌عرضه رژیم».

مرگ بیمار اندیمشکی مبتلا به کرونا‌ویروس‌

  • ۲۷مورد مشکوک و ۳مبتلای‌ قطعی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ابتلای سه خوزستانی به کروناویروس، از مرگ یکی از این بیماران خبر داد.
  • تا پیش از ظهر امروز (۷اسفندماه) ابتلای سه خوزستانی از #اهواز، #اندیمشک و #هندیجان به کروناویروس تأیید شده است.
  • بیمار اندیمشکی مبتلا به کروناویروس فوت کرده است.
  • در حال حاضر ۲۳مورد مشکوک به کروناویروس در خوزستان وجود دارد که آزمایش‌های لازم از این بیماران اخذ شده و منتظر جواب آزمایش‌ها هستیم. این بیماران اکنون در قرنطینه هستند.

مخالفت آخوندها با بستن حرم در قم

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸– آخوند محمد سعیدی (تولیت حرم حضرت معصومه): « ما این حرم مقدس را دارالشفا می‌دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند پس باید باز باشد و با قوت مردم بیایند البته مسایل بهداشتی را باید رعایت کنیم».

وضعیت در بیمارستان ولیعصر در زنجان

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸– یک هموطن از زنجان گفت: « بیمارستان ولیعصر زنجان حراستش اجازه نمیده به کسی که آمار بگیره. دیشب یه مریضی رو بردیم یکی از کارمندان بیمارستان که آشنامونه گفت نیاین اینجا شلوغه و ۱۵نفر رو بستری کردن شما هم کرونا می‌گیرین».

وضعیت در بیمارستان ولیعصر در زنجان

وضعیت در بیمارستان ولیعصر در زنجان

قرنطینه را شروع نکنیم این ویروس سونامی‌وار پیش می‌رود

چهارشنبه ۷اسفند ۹۸– رسانه‌های حکومتی نوشتند، رفیعی تبار، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی موسوم به بهشتی در تهران: «در شرایطی قرار داریم که شهرهای بزرگ را باید قرنطینه کنیم، در غیر این‌صورت شیوع این بیماری سونامی‌وار پیش می‌رود.

شیوع کرونا از سوی بخش بزرگی از جامعه جدی گرفته نشده است و لذا عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی از سوی این افراد سلامت کل جامعه را به خطر می‌اندازد.

مسئولان باید برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری از مشورت اساتید رشته‌های مرتبط بهره‌مند شوند و موضوع را از بازیهای سیاسی و جناحی و گروهی خارج کنند.

بی‌توجهی به اصول جدی بهداشتی و پیشگیری به یک فاجعه ملی منجر می‌شود؛ نقش وزارت بهداشت در این شرایط تنها نصیحت و ارشاد نیست.

دولت باید تمام مراکز تجمع اعم از مدارس، دانشگاهها، مساجد، ورزشگاهها، باشگاهها، اماکن مقدس و سینماها را تا اطلاع ثانوی دربست تعطیل کند».

ویروس کرونا

ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان: دو نمونه ارسالی از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در استان مثبت اعلام شده است.
این دو بیمار در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد بودند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از احتمال پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر اطلاعات مربوط به شیوع کرونا در ایران به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

موارد ابتلا به کرونا افزایش یافت/۱۳۹نفر مبتلا/فوت ۱۹نفر

  • کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت رژیم بعدازظهر چهارشنبه ۷اسفند در محل ساختمان وزارت بهداشت، آمار و گزارشهای مربوط به موارد ابتلا به کرونا ویروس جدید در ایران را اعلام کرد.
  • به گفته جهانپور تاکنون ۱۳۹نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹مبتلا شده‌اند.
  • وی تعداد موارد جدید ابتلاء را ۴۴نفر اعلام کرد: ۱۵مورد جدید در قم و ۹مورد در گیلان شناسایی شده است. در تهران ۴نفر، استان مرکزی یک نفر، خوزستان ۳نفر، سیستان و بلوچستان ۲نفر، کرمانشاه یک نفر، اردیبل ۲نفر، مازندران یک نفر، لرستان یک نفر، فارس ۲نفر، سمنان یک نفر و کهگیلویه ۲نفر و هرمزگان یک نفر به کووید ۱۹مبتلا شده‌اند. کیانوش جهانپوراعلام کرد که تاکنون ۱۹نفر در ایران در اثر ابتلا به کووید ۱۹جان خود را از دست داده‌اند.
  • نرجس خانعلی‌زاده، پرستار ۲۵ساله بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان که سر کار از حال رفته بود، درگذشت. وزارت بهداشت اما هنوز ابتلای او به کرونا را به‌رسمیت نشناخته است.
  • بیشترین آمار مبتلایان از استان قم و گیلان هستند.

ویروس کرونا

ویروس کرونا

گزارش یک هموطن از شیوع کرونا در سیرجان

سه‌شنبه ۶اسفند ۹۸– یک هموطن سیرجانی: «در سیرجان همه استرس دارن و نگرانن مدارس همه تعطیل شده خیلی سخت شده. یک نفر رو هم به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا قرنطینه کردن».


روزنامه «تورنتو ستار» چهارشنبه ۷اسفندنتایج یک پژوهش/تخمین گروهی محقق کانادایی را منتشر کرده که می‌گویند با توجه به تعداد آدم‌هایی که در ایران فوت کردند یا با بیماری خارج شدند، احتمالاً بالای ۱۸۰۰۰نفر در ایران الآن ناقل ویروس ‎کرونا هستند.

ویروس کرونا

ویروس کرونا

فوت نرجس خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ساله

مقام‌های بیمارستان میلاد لاهیجان مرگ نرجس خانعلی‌زاده پرستار ۲۵ساله این بیمارستان را تأیید کردند اما گفتند که علائم بیماری او شبیه آنفولانزا بوده و هنوز جواب آزمایش کرونای این پرستار جان‌ باخته مشخص نشده است. نرجس خانعلی‌زاده که در شبکه‌های اجتماعی از او به‌عنوان پرستار فداکار یاد می‌شود اهل کلاچای گیلان بود و در اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان کار می‌کرد. یکشنبه گذشته سر کار ناگهان از حال رفت و با این‌حال از او تست کرونا نگرفتند. برادر نرجس که در بیمارستان بر بالین خواهرش حضور داشت در بیمارستان رازی رشت بستری شده است.

اولین قربانی کادر درمان بیمارستان میلاد لاهیجان

اولین قربانی کادر درمان بیمارستان میلاد لاهیجان

بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یزد جان باخت

  • مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در استان یزد از فوت بیمار مبتلا به این ویروس در شب گذشته خبر داد.

آمار جهانی از مبتلایان به کرونا و جانباختگان

  • مبتلایان ۸۱۰۰۰
  • جانباختگان ۲۷۶۴

  • وزیر خارجه عراق به سفارت‌خانه‌های خود در چین، ایران، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و سنگاپور دستور داد صدور ویزا را متوقف کنند
  • ارتش آمریکا تأیید کرد نتیجه آزمایش یک سرباز آن کشور در پایگاهی در کره جنوبی، مثبت است؛ این نخستین مورد از ابتلای یک سرباز آمریکایی به ویروس کرونا است.
  • وزارت بهداشت کویت روز چهارشنبه از تأیید دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در کویت به ۱۱نفر رسید.
  • کویت برای مقابله با ویروس کرونا کلیه مسابقات و تجمع های عمومی را لغو کرده است.
  • چین و آمریکا خبر دادند داروی تولید شده برای مقابله با کرونا را وارد مرحله آزمایش کردند
  • چین واکسن خوراکی برای مهار ویروس کرونا ساخته که به‌زودی بر روی بیماران آزمایش خواهد شد
  • ویروس کرونا به زندان مرکزی کرج رسید. زندانیان این زندان ممنوع‌الملاقات شده‌اند. وضعیت بهداشتی زندان فاجعه‌بار است.
  • رئیس مرکز پیشگیری جرایم سایبری رژیم با غیظ از افشای دروغها و پنهان‌کاری آخوندها در مورد شیوع کرونا: سایت آلبانی و مجاهدین توی آلبانی از کانون‌های فعال است برای تولید و منتشر کردن شایعات در این حوزه (کرونا) و در اتفاقهای قبلی که داشتیم (اشاره به قیام)

دروغها و پنهان‌کارهای مجرمانه درباره ویروس کرونا

  • ایسنا ۶اسفند ۹۸: دارو خانه‌ها، مراکز فروش تجهیزات پزشکی و حتی سوپرمارکتها با حجم بالایی از مراجعه روبه‌رو شده‌اند و متقابلاُ مردم با پاسخ‌هایی مانند «نداریم»، «تمام شد»، «موجود نیست» مواجه می‌شوند.

  • همدلی ۶اسفند ۹۸: چه در فضای غیررسمی و چه توسط افراد خارج از مجموعه وزارت بهداشت آمارهای ضدو نقیضی ارائه می‌شود که بسیار با آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت متفاوت است.

  • اعتماد ۶اسفند ۹۸: مقامات مسأله کرونا را آن‌طور که باید جدی نگرفته و با آن تخصصی و شفاف برخورد نکرده‌اند. اگر همین مقامات قبول دارند که تنها حدود ۲درصد مبتلایان به کرونا فوت می‌کنند، باید بپذیرند که حدود ۶۰۰مبتلا یعنی ناقل ویروس در کشور داریم و اقدامات مسئولان نیز باید بر همین مبنا باشد.

  • آفتاب یزد۶اسفند ۹۸: چرا نسبت آمار مرگ و میر در ایران با آمار بین‌المللی مطابقت ندارد؟
  • آمار‌های جهانی نشان می‌دهد که ۲درصد مبتلایان به کرونا جان خود را از دست می‌دهند. در چین ۷۷۱۵۰نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۵۹۲نفر جان خود را از دست داده‌اند،
  • در ژاپن نیز ۸۳۸نفر مبتلا هستند که ۴نفر جان خود را از دست داده‌اند،
  • اما در ایران، به‌گفته وزارت بهداشت آمار مبتلایان به کرونا ۴۳نفر است و در خلال آن هم ۱۲نفر جانباخته‌اند. این آمار قابل تاملی است!

  • یک منبع حکومتی دیگر ۶اسفند ۹۸: مقام‌های دولتی هم‌چنان به پنهان‌کاری درباره شیوع این ویروس متهم شده‌اند. حتی یک‌ نماینده مجلس شماره فوت شدگان را ۵۰نفر اعلام کرد و این وضعیت را به پنهان‌کاری درباره شلیک به هواپیمای اوکراینی تشبیه کرده است.

  • همدلی ۶اسفند ۹۸یک کارشناس رژیم- دلیل این‌که مردم این‌قدر ناامید و سرخورده هستند، دروغهای متعددی است که از مسئولان در این ماجرا شنیده‌اند. چرا خسارت مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران باید بیشتر از چین باشد؟ این ابهام باعث می‌شود مردم اصلاً به ادعاهای دولت توجه و اعتمادی نکنند.
  • در همین حال خبرهایی مبنی بر استمرار پرواز هواپیماهای ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران به چین منتشر می‌شود
  • کانال خبر ویژه رژیم ۵اسفند ۹۸: ایرباس ۳۴۰هواپیمایی ماهان که صبح روز دوشنبه پرواز شانگهای چین را انجام داده بود، در حال پرواز از شانگهای به تهران است.

  • عصر ایران۶اسفند ۹۸: این تصویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد هواپیمایی ماهان هنوز به چین پرواز دارد. جا دارد مسئولان این ایرلاین در این‌باره توضیح دهند.

  • ایرنا ۶اسفند ۹۸: هواپیمایی ماهان حتی بعد از دستور توقف پروازها، ۹پرواز به چین انجام داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a88c6d84-cc3e-47fe-8238-0ad5ad27e3c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات