728 x 90

ویروس کرونا به دورترین نقطه کره زمین در قطب جنوب رسید

ویروس کرونا به دورترین نقطه کره زمین در قطب جنوب رسید
ویروس کرونا به دورترین نقطه کره زمین در قطب جنوب رسید

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه ۲دی ماه اعلام کرد، طی هفته گذشته ارتش شیلی گفته است که ویروس کرونا به قطب جنوب هم رسیده است، تنها منطقه‌یی که عاری از Covid-۱۹ بوده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود که اولین شیوع بیماری Covid-۱۹ در قطب جنوب ثبت شده است.

بر اساس گزارشات، مقامات بهداشتی و ارتش شیلی برای فاصله‌گذاری و انتقال برخی کارگران یک ایستگاه تحقیقاتی دوردست که به وسیله اقیانوس و کوه‌های یخی محاصره شده است، اقدام کرده و حداقل ۳۶نفر در پایگاه نظامی برناردو اوهیگینز به کرونا مبتلا شده‌اند . ۲۶نفر از این مبتلایان پرسنل نظامی و ۱۰نفر پیمانکار غیرنظامی هستند که برای کار در پایگاه مستقر بودند، می‌باشند. ایستگاه تحقیقاتی برناردو اوهیگینز، که توسط ارتش شیلی اداره می‌شود، در نزدیکی انتهای شبه جزیره‌ای در شمال قطب جنوب واقع شده است.
لازم به ذکر است که، این پایگاه به خلیجی در قطب جنوب مشرف است که در اغلب فصل‌های سال مملو از کوه‌های یخی است. ارتش شیلی از ابتلای ۲سرباز به‌عنوان اولین مورد در دسامبر ماه جاری خبر داد.(العربیه ۳دیماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f61fc691-f21a-464c-aa60-b5485bae7c47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات