728 x 90

پنهان‌کاری رژیم در ابعاد خسارات و ضایعات هجوم میلیاردی ملخ به استانهای جنوبی

۲۰۲۰-۰۲-۲۶_۲۲-۵۴-۴۲
۲۰۲۰-۰۲-۲۶_۲۲-۵۴-۴۲

پس از پنهان‌کاریهای رژیم در کشتار مسافران هواپیمای اوکراینی و شیوع کرونا، مردم ایران با پنهان‌کاری رژیم در مورد هجوم بی‌سابقه ملخ‌ها در استانهای جنوبی کشور روبه‌رو هستند.

هجوم ملخها در ابعاد گسترده در این مناطق خساراتی فراوانی به مردم این مناطق وارد کرده است. رژیم آخوندی از انعکاس این خسارات خودداری کرده یا به‌صورت قطره‌ای اطلاعات منتشر می‌کند. این پنهان‌کاری نیز بخشی از مهندسی خامنه‌ای برای نمایش انتخابات بود. ولی به‌دنبال گزارش دیلی‌استار، حکومت آخوندی مجبور شد اطلاعاتی در این زمینه منتشر و به بی‌عملی خسارت‌بار رژیم اعتراف کند.

گزارشی در این زمینه:

خبرگزاری رسمی رژیم ۸اسفند۹۸: آفت ملخ هم‌چون سال گذشته از اواخر بهمن‌ماه به استانهای جنوبی کشور شامل سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، بوشهر و هرمزگان هجوم آورده و سطح گسترده‌تری را آلوده کرده‌ است.

 

معاون جهاد کشاورزی رژیم در هرمزگان: جمعیت ملخ‌های مهاجم در سال جاری نسبت به سال گذشته چند برابر است.

هجوم ملخ‌ها به ۷۰۰تا ۸۰۰هکتار از زمینهای زراعی شهرستان پارسیان مشاهده شده است.

اکنون هر یک کیلومتر ۵۰۰میلیون ملخ دیده شده‌است با این ابعاد جمیعت ملخ امسال نسبت به پارسال که جمعیت میلیونی تخمین زده می‌شد امسال جمعیت این آفت میلیاردی شده‌ است.

ملخ صحرایی اگر سبزینه زنده‌ای به دست نیاورد این توان را دارد که برای زنده ماندن از کاغذ و چوب تغذیه کند. (ایرنا - ۶اسفند ۹۸)

 

رئیس ارگان حکومتی «خانه کشاورز خوزستان»: با «طغیان شدید ملخ در مزارع نیشکر خوزستان» «خطر گسترش به سایر مزارع» وجود دارد. «در حال حاضر شرایط در مزارع نیشکر به‌حالت بحران است». «اکنون مزارع نیشکر در شهرستانهای اهواز، شوشتر، شادگان و خرمشهر با این بحران مواجه هستند و عدم رسیدگی به این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز حمله ملخ‌ها به دیگر مناطق استان باشد. رشد و تکثیر ملخ‌ها می‌تواند خوزستان را با یک فاجعه عظیم روبه‌رو کند».

«ضعف و تعلل وزارت و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تأمین هواپیمای سمپاش برای مبارزه با آفت ملخ در استان یکی از نکات قابل‌ توجه است». (ایسنا - ۷اسفند۹۸)

 

معاون جهاد کشاورزی رژیم استان بوشهر: «جمعیت ملخ‌هایی که امسال به این استان وارد شده را بیش از سال گذشته است. سال گذشته بجز عسلویه و کنگان سایر شهرستانهای این استان شامل بوشهر، دشتستان،جم، دیر، دشتی، تنگستان، گناوه و دیلم به ملخ آلوده شدند اما امسال همه شهرستانها بجز دیلم آلوده شده‌ است».
آفت ملخ «امسال علاوه بر عرصه‌های طبیعی در زمینهای زراعی و باغی وارد شده» و «اقدامات ما باید «سه برابر سال گذشته باشد». (سلامت نیوز- ۶اسفند۹۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46f086b3-2e90-42ec-b0bb-5a333a0e597f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات