728 x 90

پیامدهای شورش در زندانهای سپیدار و شیبان اهواز / انتشار نام یکی دیگر از شهیدان شورش در زندان سپیدار

جنایات بزرگ دژخیمان خامنه ای در زندانهای اهواز
جنایات بزرگ دژخیمان خامنه ای در زندانهای اهواز

نام یکی دیگر از شهیدان شورش زندان سپیدار اهواز فیض الله (قاسم) مختاری است که براثر اصابت گلوله دژخیمان خامنه ای به سرش به شهادت رسیده است.  

دژخیمان برای پنهان کردن این جنایت در برگه فوت وی، مرگ وی را بر اثر خفگی ذکر کرده و به بستگان این زندانی -که ده سال محبوس بوده - گفته اند که فرزندشان اقدام به خودکشی کرده است. اما آنها پس از تحویل گرفتن جسدآثار گلوله را بر روی سر وی مشاهده کرده اند.

اداره اطلاعات منفور آخوندی در اهواز بستگان این زندانی و سایر زندانیان معترض و شورشی در زندانهای سپیدار و شیبان اهواز را تهدید کرده‌اند که نباید مصاحبه و روشنگری کنند.

روز شنبه ۱۶فروردین مراسم خاکسپاری سجاد پیشداد (ماهرویی) و علیرضا حاجیوند از جانباختگان زندان سپیدار در کوی مدرس دزفول محله بختیاری‌های این شهر برگزار شد . 

تاکنون اسامی ۱۰تن از شهیدان شورش زندان سپیدار منتشر شده که  عبارت است از: فیض الله مختاری، سجاد پیشداد (ماهرویی)،  علیرضا حاجیوند، محمد تامولی، محمد لفته ، محمد سلامات، علی خفاجی، مجید زبیدی، شاهین زهیری و سیدرضا خرسانی (مغینمی).

 

روز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ یکی از زندانیان شورشی زندانهای اهواز که براثر شلیک گاز اشک آور مجروح شده و به کرونا نیز مبتلاست و ریه هایش از کار افتاده، در بیمارستان خمینی ملعون در اهواز  بستری شده است. دست وی را با دستبند به تخت بستند و مأموران مسلح بالای سر وی هستند. 

به گفته شاهدان چهار زندانی دیگر نیز در این بیمارستان به همین صورت بستری شدند. بسیاری از زندانیان به کرونا مبتلا هستند.

 

روز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹، شمار  زیادی از بستگان زندانیان سیاسی در زندانهای سپیدار و شیبان اهواز در مقابل بیدادگاه رژیم در این شهر تجمع  اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع اعتراضی به دنبال دو تجمع اعتراضی دیگر پس از شورش اخیر صورت می گیرد که پاسداران وحشت زده  ولایت فقیه ، درهراس از بالا گرفتن اعتراضات و پیوستن مردم به معترضان، ‌آنها را با تیراندازی و شلیک گاز اشک آور مورد حمله قرار دادند.

 

خانم مریم رجوی روز ۱۵فروردین، خواستار محکوم کردن جنایت بزرگ رژیم آخوندی در زندانهای ایران  از سوی جامعه جهانی و اعزام هیات تحقیق بین المللی به زندانهای سپیدار و شیبان اهواز  و اطلاع از شمار شهیدان و مجروحان و وضعیت بیماران و عموم زندانیان بویژه زندانیان ناپدید شده گردید.

 

خانم رجوی کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و دیگر مراجع ذیربط بین المللی را به اقدام فوری برای وادار کردن رژیم به اعلام وضعیت و محل نگهداری مجروحان و زندانیان ناپدید شده فراخواند. وی از خانواده ها و بستگان و دوستان زندانیان خواست یک دم از پیگیری این اسیران غافل نشوند و تا آزادی بی قید و شرط همه آنها از پا ننشینند. رژیم باید همه آنها را آزاد کند و این تنها راه نجات آنها از کروناست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abcc27cc-9abf-40c3-8819-417d1000baaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات