728 x 90

پیامهای شخصیتهای سیاسی و منتخبان مردم در اروپا و استرالیا در حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۱۹تیر۱۴۰۰

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

به سوی کهکشان آزادی؛ همبستگی با قیام مردم ایران حمایت از کانون‌های شورشی و مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش

 

حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد در برابر رژیم قتل‌عام و حکومت منفور خامنه‌ای – رئیسی جلاد۶۷

 

سیلون ته وز-نماینده پارلمان ژنو

ابراهیم رئیسی در سال۱۳۶۷ مسئول مرگ ۳۰هزار نفر بود و ما به‌وضوح می‌توانیم در پشت صحنه، دست علی خامنه‌ای را ببینیم که به‌دنبال حفظ قدرت خود است

سلام به همه. به همه اعضای این بزرگترین کنگره آنلاین برای یک ایران آزاد سلام می‌کنم نام من سیلون ته وز است. من نماینده شورای بزرگ ژنو (پارلمان ژنو) هستم و شما کنوانسیون ژنو را می‌شناسید. ژنو به حقوق‌بشر پیوسته است و البته به دموکراسی. در این باره می‌توان فهمید که انتخاب ابراهیم رئیسی در ۱۸ژوئن گذشته در ایران نشانه خوبی برای حقوق‌بشر نیست. ما گذشته ابراهیم رئیسی را می‌شناسیم که در سال۱۳۶۷ او به‌ویژه مسئول مرگ ۳۰۰۰۰نفر بود و ما به‌وضوح می‌توانیم در پشت صحنه دست علی خامنه‌ای را ببینیم که به‌دنبال حفظ قدرت خود است ما کاملاً از نیروهای دمکراتیک در ایران و خارج از ایران حمایت می‌کنیم که می‌خواهند این کشور را به سمت یک کشور دمکراتیک و برخوردار از برابری متحول کنند به‌ویژه در روابط بین زنان و مردان. که ما به آنها درود می‌فرستیم

من صمیمانه‌ترین سلامها و بهترین پیامهای خود را به شما می‌رسانم. پیام های حمایت برای همه کسانی که برای یک ایران دمکراتیک در راستای اهداف مریم رجوی می‌جنگند که با برنامه ۱۰ ماده‌ای خود، آینده‌ای روشن برای آزادیها و به‌ویژه احترام به حقوق‌بشر در ایران را ترسیم می‌کند، سلام و درودم را به همه شما می‌فرستم و شما را به ادامه مبارزه دعوت می‌کنم و به استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید برای پیشبرد مبارزات برای دموکراسی که متعلق به ماست، متشکرم

 

فریتس فلگن‌تروی نماینده پارلمان فدرال آلمان

ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم ایران انتخاب شد او دستانش به خون آلوده است کسی که نماد تاریخ خونین رژیم آخوندی در ایران است

این امر بار دیگر برای ما کاملاً روشن ساخت که مسأله حقوق‌بشر به‌ویژه در ایران چقدر مهم است.

مردم ایران، مردان، مانند سایر مردم در جهان، خواهان آزادی و برخورداری کامل از حقوق خود هستند و مهم است که آنها نشانه‌ها و علائم همبستگی را از سراسر جهان دریافت کنند.

امیدوارم که گردهمایی“ ایران آزاد ”نقش و سهم خود را در این امر به‌خوبی ایفا کند.

برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

اکسل فیشر – نماینده پارلمان فدرال آلمان

مقاومت مردم ایران با برنامه ۱۰ ماده‌ای خود نشان می‌دهد که ایران آزاد چگونه می‌تواند باشد.

با سلام گرم و صمیمی به همه شرکت‌کنندگان در گردهمایی ایران آزاد،
من احترام زیادی برای شما قائلم چون برای حقوق اساسی، حقوق‌بشر، دموکراسی و آزادی در کشور تان به خیابان می‌آیید. . از این رو، حمایت می‌کنم از شرکت‌کنندگان در اعتراضات که شجاعانه به خیابان‌ها می‌آیند و این خطر را می‌پذیرند که وقتی از آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر دفاع می‌کنند، هر اتفاقی برایشان بیفتد

سلام گرم و صمیمی من به همه شما، که خواست خود را برای این اهداف به‌روشنی ابراز می‌کنید؛ شما از حمایت و احترام بسیار بالای من برخوردارید.

 

سوزانه منگه نماینده مجلس ایالتی نیدرزاکسن آلمان

شما صدای مردم مظلوم ایران هستید. شما کسانی هستید که دیگر نمی‌خواهید ظلم و ستمی را که بر مبارزان سیاسی روا داشته می‌شود تحمل کنید.

شما همان زنان و مردان مخالفی هستید که در این گردهمایی حضور دارید. شما با سرکوب وحشیانه اعتراضات مدنی و تعداد گسترده اعدامها در ایران مخالف هستید.

همه ما با نگرانی سیاست‌های تجاوز کارانه و بی‌ثبات کننده حکومت ایران، و رعب و وحشت و عملیات قتل در اروپا و سراسر جهان را تجربه کرده‌ایم.

ما کشورهای مبتنی بر حاکمیت قانون و دمکرات، بایستی که مشارکتهای مدنی و روابط اقتصادی خود را بر اساس رعایت معیارهای معتبر حقوق‌بشری بنا کنیم، به همین دلیل بسیار مهم و کاملاً درست است که برای رسیدن به یک ایران دمکراتیک به خیابان‌ها آمد.

شما صدای مردم مظلوم ایران هستید و دقیقاً از زنان و کودکانی که بدترین ظلم و ستم در قرن حاضر را متحمل شده‌اند، حمایت می‌کنید. پس شجاع باشید، همبستگی‌تان را حفظ کنید و به مبارزه خود ادامه دهید.

 

ای آدیس احمتوویچ – رئیس حزب سوسیال‌دموکرات شهر هانوفر و کاندید مجلس فدرال آلمان

به‌عنوان رئیس حزب سوسیال‌دموکرات و کاندیدای پارلمان فدرال یکپارچه در کنار شما هستم و از شما حمایت می‌کنم

دوستان عزیز

شما امروز با تمام شهامت و جسارت خود در آنجا ایستاده اید، تا از حقوق‌بشر و صلح و آزادی مردمی دفاع کنید، که قربانی شکنجۀ رژیم ایران می‌شوند. و آنجا ایستاده اید، چون خواهان همبستگی بین‌المللی هستید حکومت قانون در ایران وجود ندارد، دادرسی عادلانه و دموکراسی وجود ندارد، دموکراسی ظاهری در ایران آنچیزی نیست که ادعا می‌شود. به همین دلیل از شما برای ایجاد تحولی اجتماعی و نیز سیاسی در ایران پشتیبانی می‌کنم. ما به‌عنوان نیروهای دمکراتیک با هم پیوند داریم و من یکپارچه در کنار شما هستم. اگر در ماه سپتامبر به پارلمان فدرال راه بیابم، چنانکه گفتم، می‌توانید انتظار صدای قویتر و نیز وفادارتری را داشته باشید. حزب سوسیال‌دموکرات پشتیبان شما است؛ من، آدیس احمِتوویچ، به‌عنوان رئیس حزب سوسیال‌دموکرات و نیز کاندیدای پارلمان فدرال پشتیبان شما هستم.

 

فردریک ریس – نماینده پارلمان فرانسه

شورشهای بزرگ مردمی رژیم آخوندها را ظرف ۳سال گذشته به چالش کشیده است. رژیم به پایان خط رسیده و زمان آن رسیده است که ورق برگردد به همین دلیل برنامه خانم رجوی برای ایران فردا لازم است

سلام به همه اعضای پارلمان و همه اعضای کمیته برای یک ایران دمکراتیک

به همه افرادی که در این گردهمایی بزرگ بین‌المللی در تابستان آینده شرکت می‌کنند سلام می‌کنم.

سال ۲۰۲۱سال غریبی بود با پاندمی کوید ۱۹ که در سرتاسر جهان خسارات زد و در ایران برای زندگی مردم مشکل ایجاد کرد. چرخهای اقتصاد بدرستی کار نمی‌کند یا آن‌گونه که باید کار نمی‌کند. و این باعث شدیدترین نارضایتی اجتماعی شده است این اقتصاد که توسط ولی‌فقیه و پاسداران اداره می‌شود فساد ایجاد کرده است آن هم از جیب مردم ایران.

شورشهای بزرگ مردمی، رژیم آخوندها را ظرف ۳سال گذشته به چالش کشیده است. میلیونها نفر از جمله تعداد زیادی دانشجو به خیابان‌ها آمده تا خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران بشوند ولی متأسفانه تنها پاسخ رژیم سرکوب خونین بوده است. ما این را هم به‌خاطر می‌آوریم که رژیم می‌خواهد با اعمال تروریستی وحشت ایجاد کند. پروژه سوءقصد در ویلپنت نمونه این اقدامات است. که یک دیپلمات رژیم ایران به‌نام (اسدالله) اسدی به‌طور نهایی توسط دادگاه در بلژیک به زندان محکوم شد.

 

این نشان می‌دهد که رژیم به پایان خط رسیده است و زمان آن رسیده است که ورق برگردد. به همین دلیل برنامه خانم رجوی برای ایران فردا نه تنها قابل توجه بلکه ضروری است. باید جمهوری بر پایه رأی مردم تشکیل شود که اجازه آزادی بیان را بدهد چونکه از پایه‌های حکومت قانون است، باید دین از دولت جدا شود، باید برابری زن و مرد برقرار شود، با فساد مبارزه شود و سیستم قضایی برپا شود که حقوق‌بشر را محترم بشمارد و همه در یک ایران دمکراتیک به یکدیگر احترام بگذارند.

این چیزی است که من برای مردم بزرگ ایران آرزو دارم. امیدوارم این گردهمایی بزرگ بین‌المللی در ژوئیه ۲۰۲۱ موفق باشد.

 

سناتور جنی مک‌آلستر-عضو سنای استرالیا از حزب کارگر

امروز ما اینجا هستیم تا همبستگی خود را با کسانی که برای حمایت از مردم دموکرات در سراسر جهان و به‌ویژه با کسانی که از ایران آزاد و دمکراتیک حمایت می‌کنند، ابراز کنیم.

ما می‌دانیم که برای مدت طولانی مردم ایران تحت یک دیکتاتوری مبارزه کرده‌اند که به هیچ‌وجه حقوق‌بشر را برای کسانی که در مرزهای ایران زندگی می‌کنند ارائه نمی‌دهد و یا به آنها احترام نمی‌گذارد.

 

سناتور تیم ایرز-عضو سنای استرالیا از حزب کارگر

من و جنی مانند بسیاری از نمایندگان پارلمان استرالیا و در واقع بسیاری از نمایندگان پارلمان در سراسر جهان که از دموکراسی حمایت می‌کنند، می‌خواهیم همبستگی و بهترین آرزوهای خود را برای جنبش دموکراسی ایران ارسال کنم.

 

هامپوس هاگمن –نماینده پارلمان سوئد

سوئد و اتحادیه اروپا باید همبستگی قوی‌تری را با آنهایی که برای آزادی دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران مبارزه می‌کنند نشان دهند. ما نباید در سرکوبی که روزانه در ایران جریان دارد سکوت کنیم. باید تحریم‌های مشخصی علیه کسانی که مسئول این سرکوب‌ها هستند، اعمال شود

ما شاهد آن هستیم که رژیم چگونه دست به سرکوب وحشیانه مردم عادی که برای اعاده حقوق خود و اعتراض به رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند، می‌زند. بسیاری از تظاهر کنندگان صلح‌جو، بیگناه و غیرمسلح بی‌هیچ دلیلی کشته و خیلی‌های دیگر دستگیر می‌شوند.

ما هم‌چنین مطلع شدیم که مردم ایران از چگونگی مدیریت اپیدمی کرونا در کشور بسیار متحمل درد و رنج شده‌اند.

سوئد و اتحادیه اروپا باید همبستگی قویتری را با تمامی آنهایی که هر روز شجاعانه در ایران و در تبعید برای آزادی، دمکراسی و حقوق‌بشر مبارزه می‌کنند نشان دهند. ما و بقیه کشورهای جهان باید سیاستی را پیش ببریم که به تعداد بیشتری از مردم ایران امید برای دستیابی به آزادی و دمکراسی بدهد.

ما نباید در سرکوبی که روزانه در ایران جریان دارد سکوت اختیار کنیم. اما محکوم کردن این اعمال به تنهایی جان انسان‌ها را نجات نمی‌دهد. باید تحریم‌های مشخصی علیه کسانی که مسئول این سرکوب‌ها هستند، اعمال شود.

دمکراسی در ایران باید تقویت شود. آرزوی موفقیت در مبارزه برای نیل به یک ایران آزاد و دمکراتیک دارم. امیدوارم تمامی شماهایی که در این راه تلاش می‌کنید متوجه باشید که از حمایت خیلی‌ها در سراسر جهان برخوردارید.

تشکر از همگی شما که به سخنانم گوش کردید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e45de2b-5099-48a5-82a2-044ea45314db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات