728 x 90

پیکر چهارمین شهید کازرون به خانواده‌اش تحویل داده شد

تصاویر چهار تن از شهدای قهرمان قیام مردم کازرون
تصاویر چهار تن از شهدای قهرمان قیام مردم کازرون

پیکر مهدی (هادی) جهانتاب چهارمین شهید کازرون دیروز 31اردیبهشت به خانواده‌اش تحویل داده شد. تا شب ۳۰ اردیبهشت خانواده‌ این شهید قیام از سرنوشت او بی اطلاع بودند.

اسامی و مشخصات سه تن از شهدای قهرمان قیام مردم کازرون که پیش از این اعلام شده عبارتند از شهید امید یوسفیان؛ که با شلیک گلوله جنگی مأموران ضدشورش به‌شدت مجروح شده بود؛ و روز شنبه ۲۹اردیبهشت؛ به‌دلیل شدت جراحات وارده؛ در بیمارستان به‌شهادت رسید. یکی دیگر از شهیدان قهرمان این قیام؛‌علی محمدیان آزاد نام داشت که با شلیک گلوله مأموران جنایت‌پیشه خامنه‌ای به‌شهادت رسید.

سومین شهید دلاور قیام مردم کازرون رضا (بهنام) اژدری نام داشت.

مردم کازرون یک هفته است برای تحویل‌گیری پیکر شهدای خود تلاش می‌کنند.

اعتراضات مردم برای تحویلگیری پیکر شهدا و آزادی اسرا

شنبه ۲۹اردیبهشت (۱۹مه) مردم کازرون با شعار «برادر اسیرم آزاد باید گردد» به خیزش خود علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم و به‌شهادت رساندن و بازداشت فرزندشان با تجمع و تظاهرات در میدان شهدا و در مقابل دادگستری رژیم آخوندی ادامه دادند بازاریان کازرون نیز مغازه‌هایشان را بسته‌اند و فشارهای مأموران اطلاعات برای بازکردن مغازه‌ها به جایی نرسید. کارگزاران رژیم به‌ویژه مأموران اطلاعاتی با فریبکاری درصدد پایان دادن به اعتراضات بودند اما مردم خواستار تحویل دادن پیکر شهیدان و آزادی دستگیر شدگان شدند. در تظاهرات مردم کازرون که روز چهارشنبه با شلیک نیروهای سرکوبگر به خون کشیده شد تعدادی از تظاهر کنندگان به‌شهادت رسیدند. علی محمدیان آزاد و امید یوسفیان دو تن از شهیدان قیام کازرون هستند. امید یوسفیان که در روز چهارشنبه مورد اصابت گلوله پاسداران قرار گرفت، روز شنبه بر اثر شدت جراحات وارده به‌شهادت رسید.

روز جمعه نیز مردم به‌پاخاسته کازرون این شهر را به صحنه رویارویی با تمامیت دستگاه سرکوب نظام آخوندی تبدیل کردند. پاسداران، بسیجیان و لباس شخصی‌ها و گارد ضدشورش که از شهرهای دیگر به کازرون اعزام شده بودند در نقاط مرکزی شهر مستقر و خیابانهای منتهی به محل نمایش جمعه را مسدود کردند. با این وجود مردم به‌پاخاسته با سر دادن شعار مراسم ریاکارانه و فرمایشی نماز جمعه را به هم زدند. تجمع در مسجد النبی نیز که قرار بود استاندار در آن سخنرانی کند با شعار «استاندار بی‌بته اعدام باید گردد» بهم خورد. حملات نیروهای سرکوبگر به معترضان در خیابان شهدا به درگیریهای وسیع خیابانی و جنگ و گریز کشیده شد. مردم با آتش زدن لاستیک مسیر تردد خودروهای سرکوبگر را سد کردند و با سنگ و چوب و با شکستن موزاییکهای خیابانها به دفاع از خود پرداختند.

مزدوران در حملات کور شیشه‌های ماشینهای پارک شده در پارکینگها را شکستند. در جریان درگیریهای روزهای پنجشنبه و جمعه شماری از خودروهای نیروهای سرکوبگر و چندین مرکز چپاول و سرکوب دولتی به آتش کشیده شد.

اعتراضات جمعه شب تا بامداد شنبه ادامه یافت. در فلکه سیما شهر مردم در مقابل حملات مزدوران شعار می‌دادند: نترسید ما همه با هم هستیم؛ و ما بچه‌های جنگیم بجنگ تا بجنگیم. در چهارراه قدس تیراندازی نیروهای سرکوبگر به معترضان به درگیری کشیده شد که علاوه بر مجروح شدن جوانان، شماری از لباس شخصی‌ها و عوامل اطلاعاتی رژیم مجروح شدند. در درگیریهای روز پنجشنبه نیز جوانان دلیر شماری از آدمکشان را گوشمالی داده و آنها را مجبور به فرار کردند. مزدوران گوشمالی داده شده و مصدوم با یک اتوبوس به نورآباد ممسنی انتقال یافتند.

مردم کازرون تاکنون پیکر 4شهید خود را تحویل گرفتند. برخی خبرها حاکی است که شمار شهدا بیش از این است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3ee7c54-d54c-40d6-bd38-8aa055a2267b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات