728 x 90

کاخ سفید: قتل مهسا امینی در بازداشت توهینی وحشتناک و فاحش به حقوق‌بشر است

کارین ژان پی‌یر
کارین ژان پی‌یر

کارین ژآن پی‌یر؛ سخنگوی کاخ‌سفید روز جمعه اول مهر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «مرگ مهسا امینی در بازداشت بابت آنچه داشتن حجاب نامناسب گفته شده، توهینی وحشتناک و فاحش به حقوق‌بشر است».
وی در این کنفرانس خبری در پاسخ به سؤالی پیرامون واکنش دولت آمریکا به مرگ مهسا امینی اضافه کرد: «آمریکا از هر ابزاری برای پاسخگو کردن رژیم ایران در مسأله مرگ مهسا امینی بهره خواهد برد».
ژان پی‌یر در این کنفرانس خبری با یادآوری بخشی از سخنان بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل که گفته بود: «ما در کنار شهروندان بزرگ و زنان شجاع ایران که برای استیفای حقوق خود معترضند ایستاده‌ایم». اضافه کرد: «زنان در ایران باید حق داشته باشند که هر چه می‌خواهند بپوشند، عاری از خشونت یا آزار و اذیت. ایران باید استفاده از خشونت علیه زنان را که خواستار آزادیهای اساسی خود هستند متوقف کند و باید پاسخگوی مرگ مهسا باشد».
سخنگوی کاخ‌سفید هم‌چنین با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: «وزارت خزانه‌داری، هفت مقام ارشد امنیتی ایران و هم‌چنین وزیر اطلاعات را به‌دلیل نقش آنها در سرکوب و کشتار معترضان مسالمت‌آمیز از سال۲۰۱۹ تحریم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e70e11a-8c18-46b6-81b7-b9c976143f02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات