728 x 90

کانادا بعد از اوکراین گزارش نهایی رژیم ایران درباره سرنگونی هواپیمای اوکراین را رد کرد

سرنگونی هواپیمای  مسافری اوکراینی
سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی

وزرای خارجه و حمل و نقل کانادا در بیانیه‌یی گفتند گزارش رژیم ایران برای پاسخ دادن به سؤالات اساسی درباره این‌که واقعاً چه اتفاقی افتاد هیچ تلاشی نمی‌کند، ناقص به‌نظر می‌رسد و هیچ فاکت یا شواهد ملموسی در آن وجود ندارد.

مارک گارنو و عمر الغبرا افزودند: کانادا به‌زودی نتایج تحقیقات خود درباره سرنگونی جت اوکراینی توسط ایران را منتشر خواهد کرد.

وزرای خارجه و حمل و نقل کانادا در بیانیه خود نوشتند: "دولت ما، در کنار جناب رالف گودیل، مشاور ویژه نخست‌وزیر در پرونده پرواز پی اس ۷۵۲، به دفعات خواستار تحقیقات جامع و شفاف بر اساس استانداردهای بین‌المللی برای پاسخ دادن به کلیه سؤالات مهم باقی مانده شده است. در فقدان اطلاعات و شواهد قانع کننده، نگرانی عمیق ما به‌رغم انتشار این گزارش تحقیق ادامه دارد."

آنها در ادامه افزودند: "دولت کانادا به‌زودی نتایج تحقیقات خود را منتشر خواهد کرد. در روزهای آینده، هیات ایمنی حمل و نقل بررسی خود از گزارش ایران را ارائه خواهد کرد، و در هفته‌های آینده، تیم معاینات پزشکی قانونی و ارزیابی، گزارش خود را منتشر خواهد کرد."

 

"زمانی که پرواز پی اس ۷۵۲ توسط ایران سرنگون شد، ۱۷۶انسان بی‌گناه - که ۱۳۸نفر آنها با کانادا ارتباط داشتند - کشته شدند. خانواده‌های آنها مستحق پاسخ به پرسشهای مهمی هستند، از جمله در مورد رشته رویدادهایی که در درجه اول به شلیک این موشکها منجر شد، و این‌که چرا آسمان ایران در جریان شدت گرفتن خصومت‌ها باز ماند."

آنها در پایان بار دیگر بر تعهد کانادا برای "پاسخگو کردن ایران"و"جبران کامل خسارات وارده به خانواده‌ها و عزیزان قربانیان" تأکید کردند.

 

دیمیترو کولِبا، وزیر خارجه اوکراین، در پستی ویدئویی در فیس‌بوک تحقیقات رژیم ایران را "یک جانبه"، شواهد ارائه شده را"گزینشی"و نتیجه را "فریبکارانه" خواند.

او گفت: این سند شرایط حاکم بر آن رویداد را به‌طور کامل تشریح نمی‌کند، و علل بنیادی تراژدی یا زنجیره اقداماتی که به آن منجر را فاش نمی‌کند. این یک گزارش نیست، مجموعه از موذی‌گری‌هاست که هدف آن نه رسیدن به حقیقت، بلکه حفظ آبروی رژیم ایران است.

اوکراین و چهار کشور دیگر که شهروندان یا افراد مقیم در آنها در این حادثه کشته شدند - شامل کانادا، انگلستان، افغانستان و سوئد – از رژیم ایران خواسته‌اند توضیحی کامل و جامع درباره سرنگونی هواپیما ارائه کند.

نیروهای مسلح رژیم آخوندی تا سه روز بعد از سرنگونی پرواز پی اس ۷۵۲ هر گونه مسئولیتی در آن را رد می‌کرد و سازمان هواپیمایی رژیم در گزارش نهایی خود به ایراد فنی اشاره کرده است. مقام‌های دیگر رژیم هم‌چنین اجازه دادند داراییهای سرنشینان که در محل سقوط پراکنده بود غارت شود و بعد آنجا را با بولدوزر صاف کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d96e2d89-2174-4aa2-8f6e-5b7662da2379"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات