728 x 90

کاهش رتبه صادرات نفت ایران در بین صادر کنندگان نفت به هند

کاهش رتبه صادرات نفت ایران
کاهش رتبه صادرات نفت ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز، واردات نفت هند از ایران در ماه نوامبر ۲۷۶ هزار بشکه در روز بوده است، که در مقایسه با ماه اکتبر، کاهشی ۴۱درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر بزرگترین صادر کنندگان نفت به هند به ترتیب کشورهای عراق و عربستان سعودی هستند و جایگاه ایران از رتبه ششم به مکان چهارم تنزل پیدا کرده است.

کاهش واردات نفت هند از ایران به‌دلیل تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران، که هدف توقف کامل صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند، صورت گرفته است. این در حالی است که آمریکا به هشت کشور، از جمله هند، شش ماه فرصت داده تا واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند.

قطع خرید نفت ایران توسط کره جنوبی برای سومین ماه پیاپی

کره جنوبی نیز با این‌که دارای معافیت شش ماهه برای واردان نفت از ایران است، برای سومین ماه پیاپی نفتی از رژیم ایران خریداری نکرد.

خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های گمرکی در روز شنبه ۲۴ آبان نشان داد که کره جنوبی در ماه نوامبر نیز نفتی از رژیم ایران وارد نکرده است. پیش از این سئول یکی از خریداران عمده نفت ایران بوده است.

رویترز می‌گوید واردات نفت کره جنوبی از ایران در حالی «صفر» است که خریداران در مورد توافق های جدید با رژیم ایران مذاکره می‌کنند.

آمریکا خواستار یک توافق جامع با رژیم ایران است که برنامه هسته‌یی و فعالیتهای مخرب منطقه‌ای این رژیم را نیز در برگیرد.

منابع مطلع به رویترز گفته‌اند که کره جنوبی بر اساس معافیت شش ماهه می‌تواند حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز که بیشتر آنها شامل میعانات گازی می‌باشد، از ایران نفت خریداری کند. اما خریداران کره جنوبی برای تهیه این محصول به‌دنبال فروشندگان جایگزین، نظیر قطر هستند.

خروج روسنفت از پروژه ۳۰ میلیاری دلاری

در پی آغاز تحریم نفتی و خروج چند شرکت بزرگ نفتی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران، شرکت عظیم «روسنفت» نیز از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری خود با رژیم ایران انصراف داد.

به‌نوشته روزنامه و دوموستی چاپ روسیه، غول بزرگ نفتی این کشور، که مصمم به اجرای پروژه‌های مشترک با رژیم ایران بود از تصمیم خود منصرف شده و سیاست خود در رابطه با پروژه‌های نفتی در ایران را به‌دلیل تحریم تغییر داده است.

از آنجایی که این شرکت عظیم نفتی تعهدی نسبت به سرمایه‌گذاری نداشته است، با خروج از سرمایه‌گذاری در ایران متحمل ضرر و زیان نخواهد شد.

پیشتر وزیر انرژی آمریکا پس از گفتگوهایی که با همتایان روسی و عربستانی خود درباره تحریمهای رژیم ایران انجام داد، ابراز خوشبینی کرده بود که تولید نفت با همکاری مسکو و ریاض و همچنین واشنگتن روندی افزایشی را تجربه خواهد کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، تولید نفت ایران در ماه نوامبر ۳۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

یک ماه پس از بازگشت همه تحریمها علیه رژیم ایران، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه این رژیم اعلام کرد که درآمدهای این رژیم به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/219b2940-ba2d-4d4e-b0b4-2b004fd8bf9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات