728 x 90

کرونا در ایران و جهان - اضافه شدن شش علائم جدید به علائم ابتلا به ویروس کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز، شنبه ۶اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌ باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۸شهر ایران از ۳۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر شده است.

 

  • آمار به روز شده مبتلایان کرونا در جهان: ۲.۹۴۰.۹۷۹نفر
  • آمار به روز شده قربانیان کرونا در جهان: ۲۰۳.۸۲۲نفر

 

کرونا در ایران

 

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبتهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت: ما هم‌چنان در موج اول یا موج افزایشی بیماری هستیم. داریم نزدیک می‌شویم به‌قلهٔ بیماری
حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم: روزانه ۳۰۰بیمار جدید کرونا در استان تهران بستری می‌شوند که هشداردهنده است. تعداد بیماران بستری در آی.سی.یو نیز هشداردهنده است

روزنامهٔ حکومتی اقتصاد سرآمد: تمرکز بر شعارهای پر طنین مثل مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، واگذاری امور به جوانان انقلابی و... تابه‌حال رافع هیچ دردی از اقتصاد بیمار نظام ما نبوده. امروز اقتصاد ایران وضعیتی مشابه شوری قبل از فروپاشی را دارد.

اعتراف و ابراز نگرانی احمدی، دیپلمات حکومتی: نظام در شرایط کنونی با بحران کرونا مواجه است و به‌خاطر تحریم‌ها و مشکلات بودجه و مشکلات برخی نهادها، نظام نباید خود را درگیر یک جنگ جبهه‌ای و متقارن با آمریکا کند. خطر برخوردهای نامتقارن هم این است که به‌سرعت می‌توانند به جنگ متقارن ارتقا یابند.

روزنامهٔ حکومتی آفتاب یزد: تیم دیپلوماسی ما نتوانست در لغو تحریم‌ها یا دریافت وام از صندوق بین‌المللی در دوران کرونا، به‌توفیقی دست بیابد. طی روزهای اخیر تنشها با اروپا و آمریکا افزایش یافته است.

 

ابتلای ۱۰۰کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعدادی از نیروهای کادر درمان در سراسر کشور به این بیماری مبتلا شده و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند. حسن اینانلو افزود: طی بیش از دو ماه گذشته ۱۰۰ نفر از نیروهای کادر درمان استان البرز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

اعتراف روزنامهٔ حکومتی رسالت: کرونا دوباره جان می‌گیرد؟ پس از تصمیم‌گیریهای مقطعی و لغو اعمال محدودیت در تردد میان استانها، دوباره وضعیت به‌همان روال سابقه بازگشته و به‌شمار مبتلایان و قربانیان افزوده شده است.

روزنامهٔ حکومتی ستارهٔ صبح با عنوان طغیان کرونا در راه است اعتراف کرد:‌ شواهد و قرائن در روزهای گذشته نشان‌دهندهٔ این واقعیت تلخ است که تعداد مبتلایان و فوتیها در تهران و شهرها در حال افزایش است.

تلویزیون رژیم:‌ فعالیت‌های زیادی رسانه‌های معاند انجام دادند تا توی دل مردم را خالی و وحشت آفرینی بکنند اطلاعات مغرضانه به ‌مردم می‌دادند. آمارها را خیلی پررنگ جلوه می‌دادند. توی ذهن مردم این‌طور جا می‌انداختند که آمارها این نیست که داره در ایران اعلام میشه.

محمدرضا محبوب‌فر عضو کمیتهٴ مقابله با کرونا: اگر همان ابتدا که ویروس شناسایی شد، تصمیمات جدی‌تر و بهتری گرفته می‌شد، امروز آمار اعلام‌شده مبتلایان و درگذشتگان پایین‌تر بود؛ آماری که انتشار آن با واقعیت مطابق نیست و تعداد مبتلایان و جان‌ باختگان بیشتر است

 در گواهی فوت بسیاری از افراد مبتلا به‌کرونا، علت مرگ بیماریهای زمینه‌یی ذکر می‌شود تا آمار فوتیها پایین نگاه داشته شود.

 

هشدار موثقی، کارشناس حکومتی: این هراس وجود دارد که در پساکرونا بحران اجتماعی عمیقی که در حال حاضر وجود دارد عمیق‌تر شود.

کسب و کارهای آسیب دیده و اقشار فقیری که بیکار هستند و تورمی که رو به افزایش است و رکود، یک فروپاشی اجتماعی را می‌تواند به همراه داشته باشد. این را با نارضایتی‌ها و اعتراضات اخیر جمع ببندید و اوج ماجرا را نگاه کنید.

ابراز وحشت داوود محمدی، عضو مجلس ارتجاع: فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، به همین جهت تبعات نگران‌کننده‌یی را در آینده به‌لحاظ سیاسی و اقتصادی شاهد خواهیم بود.

 

یوروآسیا ریویو - بالا رفتن عفونتهای کرونایی زنگها را در پایتخت ایران بصدا درآورد
مقامات در تهران از موج جدید عفونتهای کرونایی در پایتخت یک هفته بعد از کاهش قرنطینه ابراز نگرانی کردند.

 

خبرگزاری فرانسه - نگرانی از بازشیوع کرونا در ایران با شروع رمضان

روزنامه حکومتی رسالت: کرونا دوباره جان می‌گیرد؟
در ایران پس از تصمیم‌گیریهای مقطعی و اعمال محدودیت در تردد میان استانها، دوباره وضعیت به همان روال سابقه بازگشته و به‌شمار مبتلایان و قربانیان افزوده است.

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح: طغیان کرونا در راه است

سیاست شل کن صفت کن درباره مقابله با کرونا آثارش به‌تدریج نمایان می‌شود. کارشناسان نسبت به برداشته شدن محدودیتها در روزهای ۱۶ و ۲۳فروردین هشدار دادند و گفتند این اقدام منجر به اوج‌گیری دوباره کرونا در کشور می‌شود. شواهد و قرائن در روزهای گذشته نشان‌دهنده این واقعیت تلخ است که تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در تهران و شهرها در حال افزایش است.


کرونا در جهان

سی بی اس نیوز ۶اردیبهشت در گزارشی گفت: مرکز دولتی کنترل و جلوگیری از بیماریهای آمریکا شش علائم جدید به علائم ابتلا به ویروس کرونا اضافه کرد. این مرکز قبلا تنها به داشتن تب، سرفه و تنگی نفس بعنوان علائم بیماری اشاره کرده بود. لیست کامل و  بروز شده عبارتند از :  تب، سرفه، تنگی نفس، احساس سردی بدون دلیل، لرز مکرر همراه با احساس سردی، درد عضلانی، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویائی و چشائی. 

 

خبرگزاری فرانسه ۶ اردیبهشت نوشت: سازمان بهداشت جهانی هشدار داد افراد بهبود یافته از ویروس کرونا احتمالا مصونیت کاملی در قبال ابتلای مجدد به آن ندارند. براساس تحقیقات انجام شده هنوز مشخص نیست این میزان از مصونیت برای چه مدتی خواهد بود.

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد براساس  آمار منابع رسمی تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در جهان از ۲۰۰ هزار نفر گذشت. تعداد مبتلایان بیش از دو میلیون و نهصد هزار نفر است

 

خبرگزاری فرانسه ۷ اردیبهشت نوشت: دولت پکن قوانین جدیدی را برای مقابله با کرونا اعلام کرد. براساس این قوانین  نپوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه و عدم استفاده از ماسک صورت هنگام بیماری ممنوع شد. شهرداری پکن اعلام کرد افرادی که این مقررات را نقض کنند با جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

 

به نوشته سایت «اروپا علیه دروغ‌پراکنی و اطلاعات گمراه‌کننده»، اتحادیه اروپا ۵اردیبهشت ۹۹ در گزارشی درباره اطلاعات نادرست در دوره شیوع کرونا، می‌نویسد: درمانهای دروغین هم‌چنان زمینه مساعدی برای  اطلاعات غلط مقامات رژیم ایران است تا با استفاده از ان تبلیغ کنند که دستگاه جدیدی را کشف کرده اند که قادر به شناسایی کرونا است. این دستگاه از یک دستگاه درمانی ساخته شده در مصر در سال ۲۰۱۴ الهام گرفته و بازسازی شده است.

 

دکتر تدروس گیبریسیوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: هر گونه شتابزدگی در برداشتن محدویتهای کرونا بازگشت مرگبار کرونا ویروس را در پی خواهد داشت.

 

 

 

  • فرانس۲۴ - در فرانسه در دبستانها و دبیرستانها دانش‌آموزان و کارکنان بایستی ماسک به‌صورت بزنند.
  • شورای علمی طی گزارشی در روز شنبه به دولت توصیه کرد که دانش‌آموزان از سن ۱۱ تا ۱۸ساله بایستی این مقررات را اجرا کنند.
  • اسکای نیوز - بوریس جانسون به‌سر کار بازمی‌گردد و با فشارها برای لغو قرنطینه مواجه می‌شود.
  • رویترز - آرژانتین قرنطینه کرونا را تا ۱۰مه (۲۱ اردیبهشت) تمدید کرد.
  • واشنگتن پست - تلفات کرونا در انگلستان از ۲۰هزار نفر گذشت.
  • لبنان قرنطینه را کاهش داد.
  • تلفات کرونا در فرانسه روز گذشته ۳۶۹نفر بود و در مجموع به ۲۲۶۱۴نفر رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/337b4980-6173-4689-9740-c1fda0055eff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات