728 x 90

کرونا در ایران - هشدار نسبت به پرشدن بیمارستانها از هفته آینده

گسترش کرونا در استان البرز
گسترش کرونا در استان البرز

این خبر به‌روز می‌شود...

 

هشدار نسبت به پرشدن بیمارستانها از هفته آینده

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به موج پنجم کرونا و افزایش مبتلایان گفت تا هفته آینده همه بیمارستانها پر می‌شوند. وی افزود: مدیریت ما اشتباه است، چرا کشورهای دیگر با چنین چالشهایی درگیر نمی‌شوند؟ چرا در همین ترکیه که کنار ماست این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ چرا ترکیه توانسته ۵۰درصد جمعیتش را واکسینه کند اما ما نتوانستیم؟ الآن چهار هفته است که نسبت به واردات واکسن قول داده‌اند اما این اتفاق رخ نداده است. حساب کنید که چند نفر در این مدت فوت کردند. (سایت خبر فوری رژیم ۱۳تیرماه)

 

توکلی معاون ستاد حکومتی کرونا در تهران: ۱۰روز است وارد موج پنجم شده‌ایم.

در ۲۴ساعت نزدیک به هزار بیمار در بیمارستانهای تهران بستری شدند. بیم این است که وضعیت بدتر شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: تقریباً ۱۰روز است که وارد موج پنجم شده‌ایم و شاخص نیز افزایش ۱۵درصدی بیماران بستری و سرپایی‌ها بوده است. در حال حاضر در ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته نزدیک به هزار بیمار را در بیمارستانهای پایتخت بستری کردیم. ۱۰۳بیمارستان این استان درگیر کرونا هستند.
به گفته نادر توکلی، با بستری شدن روزانه هزار بیمار هم اینک 4هزار و 800بیمار بستری در استان تهران داریم. این موج ادامه دارد و توقف پیدا نکرده بنابراین بیم این است وضعیت بدتر شود چرا که به‌دلیل افزایش تعداد موارد بستری موج چهارم و پنجم در هم ادغام شد و این یک مسأله اساسی است.

 

خیز موج قرمز کرونا در پایتخت

تهران با موج‌آفرینی واریانت دلتا پس از فاصله اندکی از موج چهارم در نهایت از چراغ قرمز کرونا عبور کرد تا در اولین ماه گرم‌ترین فصل سال برای بار پنجم پیک جدیدی را تجربه کند. داده‌های حاصل از اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد بخش‌های زیادی از کشور به‌طور رسمی وارد پیک پنجم کرونا شده و باید منتظر وخامت اوضاع در هفته‌های آینده ماند. هم‌اکنون تهران و ۹۲شهرستان دیگر وضعیت قرمز را تجربه می‌کنند و این مرتبه سویه غالب نیز کرونای دلتا گزارش‌شده که از استانهای مرزی و جنوب شرقی از جمله سیستان و بلوچستان با وضعیت سیاه کرونایی به سمت شهرهای مرکزی و شمال کشور در حرکت است. بر همین اساس بنا بر اعلام غلامرضا عباس پاشا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران، از دیروز استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته و بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز دورکار می‌شوند. از سوی دیگر معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران هم می‌گوید: موج چهارم و پنجم کرونا در هم ادغام شده و کشور در حال ورود به مرحله سخت‌تری از کروناست هم‌چنین خبرهای نگران کننده‌ای نیز از بیمارستانهای پایتخت به گوش می‌رسد و خطر تکرار بهار سیاه باز هم مطرح می‌شود. شیوع ویروس دلتا موجب شد عدد بیماران بدحال از سه روز گذشته یک‌مرتبه دچار سیر صعودی شود. دیروز تعداد بیماران بدحال به بیش از ۳هزار نفر رسید. کارشناسان هشدارمی‌دهند؛ به‌دلیل شیوع ویروس دلتا که قدرت سرایت‌پذیری آن ۶۰درصد بیشتر از واریانت بریتانیایی است، شرایط از بهار امسال نیز پیشی خواهد گرفت (روزنامه حکومتی ایران ۱۳تیرماه)

 

وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز قرمز گذشته است

عضو مجلس ارتجاع از خاش گفت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان از مرز قرمز گذشته است و دولت باید توجه ویژه‌یی برای کنترل این بیماری به استان داشته باشد.
اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: متأسفانه به‌دنبال شیوع نوع جدید کرونا در هندوستان و پاکستان شاهد ورود نوع دلتا کرونا به استان سیستان و بلوچستان که در تیررس خطر قرار دارد، هستیم.
وی در ادامه اظهار کرد: از اردیبهشت ماه در خصوص بستن مرزها و محدود کردن واردات از بندر چابهار تذکرات متعدد داده شد اما متأسفانه آنطور که باید و شاید به هشدارها توجه نشد. اکنون با شیوع گسترده نوع دلتا کرونا وضعیت در سطح استان حاد شده و پیشنهاد فعلی، تعطیلی یک هفته‌یی استان و به حداقل رسیدن ترددهای درون شهری است.

 

جولان ویروس کرونای دلتا در سیستان و بلوچستان

شبکه حکومتی هامون یکشنبه ۱۳تیر، با اعتراف به شیوع لجام‌گسیخته کرونا در سیستان و بلوچستان، آن را با عنوان «بحران کرونا -فراتر از آمارها» توصیف کرد. گزارشگر شبکه رژیم گفت: اوجگیری کرونا در سیستان و بلوچستان، موج جدید کرونا از این استان شروع شده و بیشتر مناطق را درگیر کرده و چند روزی است که باعث تعطیلی ادارات بانکها و بازار در این استان پهناور شده است

طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این رابطه گفت: ما در ۲۴ساعت گذشته با افزایش ۵۹۴مورد جدید اگر چه کمتر هست نسبت به روزهای قبل در مجموع تعداد موارد ابتلا به ۵۸۸۶۰مورد رسید اما متأسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲۳مورد فوت ثبت شده که بالاترین رقم میشه گفت از ابتدای این همه‌گیری تا الآن هست.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز: گلو درد و آبریزش بینی علائم شایع نوع جدید کرونا است

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: گلودرد و آبریزش بینی علائم شایع نوع جدید ویروس کرونا هستند و در روزهای اخیر بیشتر مردم با این علائم به مراکز منتخب مراجعه می‌کنند. امرالله مردانی اظهار داشت: میزان مراجعه به مراکز منتخب با شیب ملایمی در حال افزایش است و اگر پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در بین مردم کم شود قطعاً تعداد شهرهای قرمز استان افزایش می‌یابد که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. اکنون ۲شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲شهرستان نارنجی و ۱۳شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

برقراری حکومت نظامی سیستان و بلوچستان/ اولین موج جدی کرونا زاهدان را به شهر ارواح تبدیل کرد

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در گزارشی از سیستان و بلوچستان نوشت: یکی از شهروندان گفت: طی دو روز اخیر و بر اساس تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا به ناچار مجبور به تعطیلی کامل بازار شده‌ایم.
وی افزود: ما می‌دانیم که تعطیلی بازار برای حفظ سلامت خودمان است اما دولت متأسفانه تنها برای تعطیلی برنامه دارد و هیچ تدبیری برای جبران خسارت کسبه ندارد و من متعجب هستم که مگر در ستاد کرونا ما هیچ نماینده‌ای نداریم که این حرفهای ابتدایی را بزند! و یا شاید هم اشتغال مردم برای مسئولان امر ارزشی ندارد!

یکی از شهروندان گفت: تعطیلی کامل شهر برای ما کارگران روزمزد یعنی یک شب گرسنگی، بدبختی و بیچارگی چرا که ما خود به خود در ایام کرونا عملاً کم کار شده‌ایم که تعطیلی شهر یعنی بیکاری کامل کارگران و مفهوم آن این است که من و خانواده‌ام آن شب را باید سر گرسنه بر زمین بگذاریم.
وی ادامه داد: مسئولان استان کوچکترین نگاهی به این قشر زحمتکش ندارند. آنها خودشان سرکار بروند یا نروند پابان ماه حقوق ثابت و مزایا به حسابشان واریز می‌شود اما هیچگاه به این فکر نکردند که من و امثال من چه باید بکنیم که یک روز کامل زیر گرما منتظر کار هستیم و پایان شب با دست خالی و روی شرمنده به منزل باز می‌گردیم.
این کارگر تأکید کرد: صاحب خانه من را جواب کرده و در این سختی و بیکاری مجبورم به‌دنبال منزل دیگری بگردم و مصوباتی که ابلاغ می‌شود صاحب خانه‌ها اجازه افزایش مبلغ کرایه و تخلیه منازل مستاجران را ندارند هم فقط کارکرد رسانه‌یی دارد و در عمل اجرا نمی‌شود.

زاهدان به شهر ارواح تبدیل شده است

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که پس از تعطیلی چند روزه کامل زاهدان، اکثر خیابانهای اصلی شهر و به‌ویژه ورودیهای اصلی و بازارها و پاساژها نیز به‌طور کامل بسته شده و برای محکم کاری و جلوگیری از تردد مردم، انواع خودروهای سنگین مانند لودر و اتوبوس را سر چهارراه و معابر شهری اصلی قرار داده‌اند که حتی یک خودروی سبک امکان تردد نداشته باشد.
محدودیتهای صورت گرفته در مرکزیت شهر و بازارها در روزهای اخیر زاهدان را به شهر ارواح تبدیل کرده و عملاً اکثر گروه‌های شغلی به مشاغل خدماتی و درمانی و نظامی خانه‌نشین شده‌اند.

 

تعطیلی  بازار تهران

به گزارش سایت حکومتی اقتصادآنلاین (۱۳تیر) بدلیل وضعیت قرمز کرونایی در شهر تهران، بازار بزرگ تهران نیز تعطیل است. 
این سایت حکومتی نوشت:‌ «در همین راستا روابط عمومی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: از امروز تمامی بازار‌های تهران و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ باید نسبت به تعطیلی واحد‌های صنفی و تولیدی خود اقدام کنند که اطلاعیه رسمی آن تا ساعاتی دیگر ابلاغ می‌شود».

 

استان البرز در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش خبرگزاری حکومتی جوان (۱۳تیر) معاون استاندار البرز رژیم گفت: «استانهای همجوار البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و روند مراجعه افراد دارای علائم کرونا به مراکز درمانی استان، افزایشی است».

نورمحمد فردی معاون استاندار رژیم افزود: «بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا؛ کرج، فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ دارای رنگ نارنجی کرونایی هستند و اشتهارد و طالقان در وضعیت زرد قرار دارند».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2855b67b-64e2-4452-a06e-389bf3968d82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات