728 x 90

کشته شدن ۹کارگر بیگناه پاکستانی در پی تیراندازی در سراوان

کشته شدن ۹ کارگر بیگناه پاکستانی در پی تیراندازی در سراوان
کشته شدن ۹ کارگر بیگناه پاکستانی در پی تیراندازی در سراوان

۹کارگر بیگناه پاکستانی در سراوان با تیراندازی افراد مسلح کشته و شماری دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری مهر آخوندی گزارش کرد بامداد شنبه ۷ بهمن ۹تبعه غیرایرانی در سیرکان در شهرستان سراوان توسط افراد مسلح ناشناس کشته شدند. اما تاکنون گروه یا افرادی مسئولیت این واقعه را برعهده نگرفته است.

از سوی دیگر کانال تلگرامی حال وش از کشته و زخمی شدن ۱۲تبعه اهل پاکستان توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه سیرکان سراوان در پی ورود افراد مسلح ناشناس به محل سکونت آنها پاکستان در یک گاراژ در سیرکان خبر داد.

این کانال تلگرامی به‌نقل از منابع آگاه در این باره افزوده است: «این افراد حدوداً از پانزده سال پیش در شهر سیرکان به کارهای کارگری، صافکاری و خودرو و برقکاری مشغول و در داخل یک اتاق در محوطه تعمیرگاه ساکن بوده‌اند». آنها هدف رگبار گلوله‌های جنگی قرار گرفتند و این در حالی است که در فاصله ۳کیلومتری محل حادثه پنج مقر نظامی سپاه، بسیج، مرصاد، نیروی انتظامی و امنیتی حضور دارند.

بسیاری از مردم به این جنایت فجیع در مورد کارگران بی‌گناه پاکستانی، که در فرهنگ و سنت‌های ایرانی در کشور ما غریب هستند و باید مهمان محسوب شوند، به دیده شک می‌نگرند و آنرا مرتبط با حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران و تلافی آن توسط ارتش پاکستان می‌دانند.

وانگهی اگر رژیم و پاسدارانش ریگی به کفش ندارند به‌سرعت باید آمران و عاملان این کشتار و علت آنرا اعلام و جنایتکاران را تعیین‌تکلیف کنند.

رویترز با اشاره به خبر خبرگزاری حکومتی مهر گزارش کرد: در بحبوحه تلاشهای دو کشور برای بهبود روابط پس از حملات تلافی‌جویانه، مردان مسلح ناشناس ۹تبعه خارجی را در جنوب شرقی ایران در نزدیکی مرز پاکستان کشتند

محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در تهران در کانال ایکس خود در مورد کشته شدن اتباع پاکستان نوشت:

«از کشته‌شدن هولناک ۹پاکستانی در سراوان به‌شدت شوکه شدم. سفارت از خانواده‌های داغدار به‌طور کامل حمایت خواهد کرد. کنسول زاهدان در حال حاضر به محل حادثه و بیمارستانی در حرکت است که مجروحان در آن تحت مداوا هستند. ما رژیم ایران را فراخواندیم که در این زمینه، همکاری کامل به‌عمل بیاورد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ed46744-2571-4319-bd7d-ab34cd7a82b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات