728 x 90

کشتی رژیم ایران، ایستگاه اطلاعات تروریستی در دریای سرخ

کشتی اطلاعات ایران در دریای سرخ
کشتی اطلاعات ایران در دریای سرخ

در حالی که هر روز پرونده جدیدتری از نقش رژیم ایران در فعالیتهای تروریستی و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان برملا می‌شود، واشنگتن فری بیکن نوشت یک کشتی ایرانی که حملا ت تروریستی را برای شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن تسهیل می‌کند شناسایی شده است.

واشنگتن فری بیکن ۱۴اوت ۲۰۱۸ در خبر بسیار مهمی نوشت یک کشتی مشکوک ایرانی که توسط دولت اوباما از تحریمها حذف شده بود به حملات تروریستی حوثیهای یمن کمک می‌کند.

واشنگتن فری بیکن اضافه کرده است: بنا‌به‌گفته مقامات آمریکایی و کارشناسان آگاه به این وضعیت، دولت ترامپ علیه یک کشتی ایرانی که چندین ماه در  نقطه‌ای گلوگاهی در دریای سرخ مستقر شده، اقدام خواهد کرد. اعتقاد بر این است این کشتی کمک نظامی مهمی را برای نیروهای تروریستی در یمن فراهم می‌کند.

 

انتقال اطلاعات کشتیها به شبه‌‌نظامیان حوثی برای حمله

این کشتی ایرانی که با پوش کشتی باری در آبهای دریای سرخ حضور دارد به‌عنوان « کشتی مادر» شناسایی شده و ماموریتش در دریای سرخ جمع‌آوری و انتقال اطلاعات برای حملات حوثی‌ها بوده که در ماههای اخیر افزایش داشته است. از جمله اقداماتی که این کشتی ایرانی انجام داده، دادن اطلاعات برای حمله‌یی است که اخیراً در ماه ژوئیه توسط شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران علیه یک نفتکش سعودی انجام شد.

رسانه‌های بین‌المللی از جمله خبرگزاری فرانسه روز ۲۵ژوئیه ۲۰۱۸اعلام کردند:

شبه‌نظامیان حوثی یمن می‌گویند یک ناو جنگی متعلق به عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند. عربستان سعودی تأکید می‌کند که یک نفت‌کش این کشور هدف حمله‌ٔ "تروریستهای" حوثی قرار گرفته است.

 

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، روز چهارشنبه سوم مرداد/۲۵ژوئیه، در بیانیه‌یی که در تلویزیون الاخباریه متعلق به عربستان سعودی منتشر شد، اعلام کرد: یک فروند نفت‌کش متعلق به عربستان سعودی در آب‌های دریای سرخ هدف حمله‌ٔ تروریستی قرار گرفته است.

 

حمله به نفتکش عربستان سعودی

شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به حوثی‌های یمن پیش از این خبر حمله به این نفتکش را اعلام کرده بود اما تلویزیون دولتی عربستان روز چهارشنبه سوم مرداد این خبر را تأیید کرد.

به گزارش تلویزیون الاخباریه، نفتکش این کشور که «دمام» نام دارد، در جریان حمله آسیب جزیی دیده است.

حوثی‌ها پیش از این نیز چندین بار ادعا کرده بودند که به کشتی‌های امارات حمله کرده‌اند. امارات متحده عربی یکی از کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان است که در حال نبرد با شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن هستند.

مقامات آمریکایی به واشنگتن فری بیکن گفتند این کشتی با نام ساویز Saviz شناسایی شده توسط دولت اوباما به‌عنوان بخشی از تلاشهای برای حفظ توافق مهم اتمی با ایران از لیست تحریمهای آمریکا خارج شده بود.

مقامات آمریکایی تأیید کردند که اقدام آینده دولت ترامپ علیه ساوز و سایر کشتیهای ایرانی، بخشی از بسته تحریمهای گسترده‌تری است که انتظار می‌رود در۵نوامبر شروع شود.

تحریم‌ها، عملیات بندری، کشتیرانی و بخشهای کشتی سازی و سایر (بخش های) مربوطه را هدف قرار خواهد داد....

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e84b7b0-84d5-4941-bd9b-7726e1c28727"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات