728 x 90

کمیساریای حقوق‌بشر سازمان ملل: نگرانی از ادامه بمباران غزه و اخراج مردم غیرنظامی توسط اسرائیل

پائولا گاویریا بتانکور، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر آوارگان داخلی سازمان ملل
پائولا گاویریا بتانکور، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر آوارگان داخلی سازمان ملل

سایت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز ۶دی در گزارشی درباره بحران در غزه نوشت: «به‌شدت نگران ادامه بمباران غزه توسط نیروهای اسراییلی است، به‌ویژه پس از این‌که ارتش به ساکنان دستور داد به مناطق مرکزی و جنوبی بروند».
این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که عملیات اسراییل در یک ارودگاه در شمال کرانه باختری در بامداد روز چهارشنبه شش کشته بر جای گذاشته است و از زمان آغاز جنگ تاکنون بیش از ۳۰۰فلسطینی در کرانه باختری توسط نیروهای اسراییل و شهرک نشینان کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه با انعکاس این خبر نوشت:
موضع‌گیری دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در حالی بیان شد که پائولا گاویریا بتانکور، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر آوارگان داخلی سازمان ملل در این هفته ضمن محکوم کردن تشدید درگیریها و مرگ غیرنظامیان در غزه هشدار داده بود: «اسرائیل به وعده‌های امنیتی که به کسانی که دو ماه پیش دستور تخلیه شمال غزه را انجام دادند، عمل نکرد. اکنون آنها دوباره به اجبار در کنار جمعیت جنوب غزه آواره شده‌اند. از آنجایی که دستورات تخلیه و عملیات نظامی در حال گسترش است و غیرنظامیان روزانه در معرض حملات بی‌امان قرار می‌گیرند، تنها نتیجه منطقی این است که عملیات نظامی اسراییل در غزه با هدف اخراج اکثریت جمعیت غیرنظامی به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود».

وی در سخنان خود ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای محکوم کردن بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی بشر دوستانه و حقوق‌بشر که مشخصه مناقشه کنونی است گفت: «مسکن و زیرساخت‌های غیرنظامی غزه با خاک یکسان شده است، و هر گونه چشم‌انداز واقع‌بینانه برای بازگشت آوارگان غزه به خانه را ناامید می‌کند، این امر تکرار تاریخ طولانی آوارگی اجباری فلسطینی‌ها توسط اسراییل است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3265b89a-e339-43aa-901a-a83403d0ffb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات