728 x 90

کمیساریای عالی حقوق بشر: اعدام قریب‌الوقوع در ایران

احمدرضا جلالی
احمدرضا جلالی

سایت کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت از طرف لیز تروسل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل نوشت: ما از اعدام قریب‌الوقوع دکتر و استاد دانشگاه سوئدی-ایرانی احمدرضا جلالی در ایران به‌شدت نگران هستیم و از مقامات رژیم ایران می‌خواهیم که فوراً این اعدام را متوقف کرده و حکم اعدام وی را لغو کنند.

این سایت نوشت: مقامات ایران دیروز اعلام کردند که در حالی که ممکن است به‌دلیل درخواست وکلای جلالی، اجرای حکم اعدام در ۲۱مه به تعویق بیفتد، اما «حکم قطعی است و اعدام اجرا خواهد شد».

جلالی در اکتبر ۲۰۱۷ در حالی که برای شرکت در کارگاههای دانشگاهی در زمینه طبابت در بلایای طبیعی به ایران سفر کرده بود، دستگیر شد. او به جاسوسی متهم شد و متعاقباً بر اساس اعترافاتی که طبق گزارشها زیر شکنجه گرفته شده بود و پس از محاکمه‌ای که معیارهای بین‌المللی را برآورده نمی‌کرد، مجرم شناخته و محکوم شد. بنابراین، در شرایط فعلی، اعدام وی مصداق محرومیت خودسرانه از حیات است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f96e066d-488f-4423-a5de-75a25a91f1fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات