728 x 90

گزارشی از وضعیت مردم تهران در مقابل کرونا

کرونا و مردم تهران
کرونا و مردم تهران

صحبت‌های یک خانم کادر پزشکی بیمارستان در مورد کرونا

سه‌شنبه ۶ اسفند ۹۸: «متأسفانه از آنجایی‌که مکالمات و صحبت‌های پزشکان این روزها همه کنترل میشه استرس عامل مهمی در پیشرفت بیماری کرونا است. اما چیزی که دارم به چشم می‌بینم، اوضاع خیلی خیلی خیلی فاجعه‌بارتر از اونی هست که داره اطلاع‌رسانی میشه بخدا دستانمان میلرزه من حتی امروز حتی صدایم می‌لرزید وقتی با دوستانم صحبت می‌کردم. دیروز از صبح تا عصر که ما مجبور شده بودیم بیمارستان شهدای یافت آباد باشیم فقط ۱۷نفر فوتی داشتیم. یعنی تو ساعاتی که من در این بیمارستان بودم ۱۷نفر فوتی بوده.

چطور ممکنه که اینها شب توی اخبار هم آمار کل کشور را ۸نفر اعلام می‌کنند. آنطور که دکتر طبرسی استاد بزرگ عفونی داره می‌گه مرگ و میر در ایران بالای ۵۰-۶۰درصد هست و یک فاجعه وحشتناکی داره اتفاق می‌افته. نمی‌دونم کی می‌خوا هند این را به مردم اعلام کنند.

دیروز استاد طبرسی و بچه‌ها و رزیدنتها و اینترنهای بیمارستان مسیح دانشوری را جمع کرده و بهشون گفته هر کس که می‌خواهد بیمارستان را ترک کنه، ترک کنه، الآن ترک کنه و بره چون اگر تا آخر هفته بمانید تا دو ماه همه قرنطینه هستید و دیگر نمی‌توانید بمانید و آن‌قدر آمار مرگ و میر بالاست که خودش گفت که از نظر من توجیه شده است هر کس بخواهد جانش را بردارد و برود.

واقعا آدم یاد واقعه عاشورا می‌افته بخدا مو به تن آدم سیخ می‌شه با این اوضاعی که در جریانه!

فقط می‌خواهم بدانید که وضعیت بسیار بسیار فاجعه‌بارتر از آن چیزی است که داره اطلاع‌رسانی می‌شه. افرادی که هیچ سابقه تماسی نداشتند می‌آیند می‌گویند، قسم می‌خورم از خانه بیرون نرفتم. یا مثلا یک آرایشگاه کوچولو رفته و اومده حالا درگیر هستند.

 

سه‌شنبه ششم اسفند ۹۸– یک شهروند: «خانمی‌دیدم دستش از این الکل صنعتی‌ها بود،گفتم الکل سفید و‌ژل ضدعفونی نبود؟ گفت نه؛ خاک بر سر دولت هیچی نیست. من کارمندم تو اداره رو چطوری ضدعفونی کنم؟ مجبورم از این آشغالها بخرم این هم آشغالی که بعد از پنج شش دارو خانه آخر از سوپر مارکت خریدم (تصویر بطری الکل صنعتی ضمیمه است)».

الکل

 

این شهروند با تهیه چند فیلم اضافه کرد:

  • دارو خانه دکتر روزه‌دار، ایستگاه مهران،خیابان آیت اله کاشانی، سه‌شنبه ۷ اسفند

نوشته زدن، هیچ ماسک و الکل جامد و ژلی وجود نداره.

  • دارو خانه دکتر مظاهری،خیابان آیت اله کاشانی چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ گفتند منتظریم برامون بیارن هیچ‌گونه ضدعفونی‌کننده و ماسک نداریم

  • دارو خانه دکتر فرزام فر، خیابان اباذر، نبش خیابان پیامبر ساعت ۱۳:۳۰ نوشته زدن که سؤال نکنید ماسک و الکل نداریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/897e495a-8832-4c56-8fe5-c596868783c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات