728 x 90

گسترش کرونا در ایران - اعتراف رژیم به شکسته شدن ۳رکورد در کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود...

اعتراف به شرایط بحرانی در بیمارستانهای تهران

معاون درمان ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران با اعتراف به این‌که تمام بیمارستانهای تهران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کرونا هستند گفت: حدود دو هفته است که شاهد افزایش شدید موارد بستری در شهر تهران هستیم و بیمارستانها در شرایط بحرانی قرار دارند. نادر توکلی افزود: حدود ۳۵ تا ۴۰درصد بیماران مراجعه‌کننده، بدحال و نیازمند اکسیژن‌رسانی هستند.

اعتراف خبر فوری رژیم به شکسته شدن ۳رکورد در کرونا

سایت خبر فوری رژیم با عنوان سه رکورد کرونا در یک روز، به افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا اعتراف کرد و نوشت: ایران روز دوشنبه سه رکورد کرونایی‌اش را در میزان موارد ابتلا، بستری و مرگ جا به جا کرد. بر این اساس سه هزار و ۹۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و هزار و ۹۵۳نفر بستری شدند. هم‌چنین ۲۳۵نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. همزمان مقام‌های وزارت بهداشت از مراجعه و بستری بیمارانی با علائم جدید و سخت‌تر از کرونا خبر می‌دهند.

محدودیتهای جدید کرونایی در مهریز

فرماندار رژیم در مهریز از ممنوعیت هر گونه تردد به سمت تفرجگاهها و روستاهای این شهرستان خبر داد.
رضا زارع زاده گفت: با آغاز موج سوم شیوع کرونا ویروس همزمان با فصل پاییز و روند صعودی ابتلای به این بیماری که تمام استانهای کشور را تحت تاثیر قرار داده است، ستاد شهرستانی کرونا در مهریز اقدام به اعمال محدودیتهایی کرد.
او افزود: از امروز عصر تا جمعه شب هر گونه تردد به سمت ییلاقات و روستاهای ییلاقی شهرستان مهریز ممنوع است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان: در بیمارستان تأمین اجتماعی فقط ۴تخت خالی وجود دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در حال حاضر ۴۴بیمار مشکوک و مثبت در بیمارستان شهیدزاده و ۱۶بیمار مشکوک و مثبت قطعی نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی بهبهان تحت درمان هستند.
قدرت الله شاکری‌نژاد گفت: در حال حاضر ۴۴بیمار مشکوک و مثبت در بیمارستان شهیدزاده و ۱۶بیمار مشکوک و مثبت قطعی نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی بهبهان تحت درمان هستند که ظرفیت بیمارستان شهیدزاده برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده و در بیمارستان تأمین اجتماعی فقط ۴تخت خالی وجود دارد.
وی با بیان این‌که "بیشترین فوتی کرونایی در بهبهان مربوط به دو هفته اخیر بوده است" افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهیدزاده متأسفانه ۷نفر وضعیت خوبی ندارند.

شدت افزایش موارد بستری در بیمارستانها طی دو هفته اخیر در بیرجند

شریف زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی: در بیرجند از شدت افزایش موارد بستری در بیمارستانها طی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات تا ظهر سه‌شنبه ۱۵مهرماه تعداد کل آزمایشات انجام شده در استان ۱۵هزار و ۷۵۷نمونه بوده است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۲۷نفر با علایم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند افزود: ۲۰نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که متأسفانه حال ۳نفر وخیم است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با بیان این‌که شهرستان بیرجند رتبه نخست در تعداد بیماران را دارد یادآور شد: شهرستان سربیشه دوم، بشرویه سوم، طبس چهارم و شهرستان در میان نیز رتبه پنجم را دارند.

افزایش افراد جوان در بین جان‌باختگان کرونا در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۱شهر استان خوزستان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند. فرهاد ابول‌نژادیان افزود: وضعیت فوت ناشی از کرونا در خوزستان بسیار نگران‌کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال در این استان بوده‌ایم. (ایرنا۱۵مهر)

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز: در بدترین شرایط کرونا قرار داریم

روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش بی‌سابقه بستریهای کرونا در بیمارستانهای استان، خبر داد.

وی با اشاره به این‌که تا روز گذشته ۱۱۰۰ تخت بیمارستانهای استان توسط بیماران مبتلا به کووید۱۹ اشغال شده بود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد بیماران روزبه‌روز افزایش پیدا کند، چرا که از ابتدای شروع بیماری تاکنون در هیچ برهه زمانی به این اندازه بیمار نداشتیم و الآن در بدترین شرایط از ابتدای شیوع بیماری کرونا قرار داریم (ایسنا ۱۴مهر).

آمار ثابت قربانیان در مهاباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۵روز گذشته تعداد موارد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در مهاباد، روی ۱۳۲نفر ثابت ماند. جواد آقازاده با اشاره به این‌که در آی. سی. یو ۱۸۴بیمار مبتلا به کرونا بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۴نفر در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست دادند.

مینو محرز: وضعیت کرونا تاکنون به این وحشتناکی نبوده است

مینو محرز عضو علمی ستاد حکومتی مقابله با کرونا گفت: وضعیت کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده است.

وی که با خبرگزاری رسمی رژیم مصاحبه می‌کرد افزود: حتی برای بیماران بدحال نیز تخت بیمارستانی کافی نداریم و به سمتی می‌رویم که باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم و البته بیمارستان صحرایی نیز تاکنون ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان فراتر از بحران است

کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت : کمبود تخت های بیمارستانی و افت توان کادر درمانی را فراموش نکنید.

تلویزیون رژیم - ۱۴مهر - مردانی و پیام طبرسی:

مردانی فوق تخصص بیماریهای عفونی: ببینید واقعاً من وقتی می خواهم مقایسه کنم وضعیت کرونا در پایتخت با ابتدای اپیدمی در ماه اسفند و فروردین بعدش ماههای اردیبهشت و خرداد و بعد مثلا الآن شهریور و مهر واقعاً هیچ وقت در طول این نه ماه ما به این وضع گرفتار نشده بودیم من تصاویر واقعاً خیلی بدی را می‌بینم من بارها و بارها دیدم که یک بیمار می‌آید کرونا دارد وضعیتش بحرانی است یعنی فرم شدید بیماری الزاماً باید بستری بشود و در بخش آی. سی. یو بخوابد می‌بینم تمام تخت‌های بیمارستانهایی که من در آنها کار می‌کنم زنگ می‌زنم می‌بینم هیچ‌کدام جا ندارند بلافاصله زنگ می‌زنم همکار دیگر مان دوستمان هستند در بیمارستانهای دیگر آنها هم می‌گویند ما جا نداریم بعد می‌گویم باشد خوب از این می‌گذریم فعلاً در بخش بخوابند تحت‌نظر باشند تا بعد اگر گشایشی شد مریض را به آی. سی. یو منتقل می‌کنیم می‌بینم هیچ بخشی هم جایی هم برای اینها وجود ندارد هر چه این طرف و آن طرف می‌کنیم بعد می‌بینیم واقعاً بیمار دستمان مانده و نگاه می‌کنیم خدایا چه کار باید برای این بکنیم؟ بعضی وقتها شاید ما مجبور بشیم به شیوه‌های نسبتاً علمی‌ها نمی‌توانم بگویم غیرعلمی آن داروهایی که در بیمارستان ما می‌دهیم به بیمار مجموعاً می‌دهیم یک پرستار برود در خانه برای این بزند.

مردانی: می خواهم بگویم که این روش استاندارد نمی‌تواند باشد و ممکن است مثلاً این بیمار دچار نارسایی تنفسی بشه احتیاج به دستگاه ونتیلاتور پیدا بکند و آن موقع ممکن است در خانه تلف بشود می‌خواهم بگویم خیلی ما عذاب می‌کشیم من خودم دارم می‌بینم که حقیقتاً بعضی وقتها فکر می‌کردم خدایا هم‌چنین روزی را نبینم. . . احتمالاً باید دیگر برویم بیمارستانهای صحرایی بزنیم و برویم در پارکینگ بیمارستانها تخت بزنیم این چیزها هست یعنی واقعاً این قسمت از اپیدمی در این موقع سال برای همه ما غیرمنتظره بود برای همه متخصصان بیماری عفونت جناب دکتر زالی هم در صحبت هایشان فرمودند یکی از وضعیت تهران قرمز نیست وضعیت سیاه است و من می خواهم هم بگویم که حقیقتاً خیلی وضع نگران‌کننده است.

مردانی: بعضی وقتها خیلی از بیماران هستند که اصلاً ما بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان بر اساس pcr مثبت می‌دهیم خیلی از بیماران هستند که می‌آیند پیش ما ما یک سی تی اسکن می‌کنیم می‌بینیم تیپیک یک بیمار کرونایی است می‌گویم آقا فرض کنید طرف می‌گوید پول ندارم نمی‌خواهم بروم آزمایش بدهم وقت ندارم و ما می‌فهمیم که اصلاً ایشون اصلاً بهش آزمایش نمی‌دهیم.


مردانی: اینها جزو آمار محسوب نخواهند شد مزید بر آن یکسری از عزیزان هستند که می‌آیند آزمایش حلق می‌دهند می‌دانید که این آزمایش حق ۶۰درصد اطمینان می‌شود به آن کرد ۴۰درصد منفی کاذب هست یعنی شما بیماری را دارید و نشان نمی‌دهد این حالا اگر آنها را هم حساب بکنید پس آمارش باید خیلی بالاتر از این باشد برای همین است که واقعاً نگران‌کننده هست


پیام طبرسی رئیس عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: … . من والله دیگر اظهر من الشمس است آمار واقعاً صحبت می‌کند دیگه ما امروز آمارمان هم از لحاظ موارد شناسایی جدید بیشترین از زمان اول کرونا تا الآن بوده هم متأسفانه میزان مرگ و خوب این نشان می‌دهد که ما در یک وضعیت بحرانی هستیم بیمارستانها در هم این وضعیت هستند حتماً استاد توضیح دادند که الآن واقعاً وضعیت به‌صورتی شده که بیمارانی که احتیاج به بستری دارند تخت بستری پیدا نمی‌کنند در حال حاضر حداقل در سطح شهر تهران به این صورت است که با وجود ۱۰۵بیمارستان مشغول پذیرش بیماران کرونا هستند با این وجود ما تخت بستری نداریم در سطح شهر تهران بیمارستان مسیح دانشوری از این قاعده مستثنی نیست متأسفانه ما شرمنده مردم گرامی هستیم که مراجعه می‌کنند بالاخره یک تعداد می‌توانیم بستری کنیم یک تعدادی واقعاً تختی برای بستری وجود ندارد

مجری: آقای دکتر یکسری تصاویر منتشر شد که در بیمارستان مسیح دانشوری به همین دلیل است که شما اشاره کردید که تخت خالی نیست مثل این‌که حتی برخی بیما[قطعی] در راهرو یا در پارکینگ حتی نگهداری می‌کنند تأیید می‌کنید.

پیام طبرسی: نه ما در راهرو و پارکینگ نگه نمی‌داریم این عزیزهایی که بالاخره می‌روند در لیست پذیرش تا آن مریضی که مرخص شده برود یک مریض جدید جایگزین بشود بالاخره یک جایی باید اینها اکسیژن بگیرند این بیماری با بیماریهای دیگر فرق می‌کند مریض کمبود اکسیژن دارد اگر اکسیژن به آنها نرسد متأسفانه ممکن هست وضعشان وخیم‌تر بشود آن جا کپسول گذاشتند که اونها اکسیژن بگیرند تا موقعی که تخت خالی بشود ولی به‌هرحال ما مثلاً روزی ۲۰۰-۲۲۰ نفر ما مراجعه به اورژانس داریم در حال حاضر که از این ۲۲۰نفر ۱۰درصد هم که احتیاج به بستری داشته باشند روزی ۲۵- ۳۰نفر باید بستری بشوند ما همان تعداد هم مثلاً ترخیصی ممکن است داشته باشیم بالاخره ۱۰- ۱۲ نفری می‌مانند هرشب که متأسفانه تختی برای بستری آنها وجود ندارد و باید اعزام بشوند به بیمارستانهای دیگر.

حریرچی: با فرسودگی نیروی انسانی مواجهیم / تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی دچار از کارافتادگی شده‌اند

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت رژیم اعتراف کرد در حال حاضر که تعداد بستری مبتلایان به کرونا اوج گرفته، به‌ویژه در تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بیمارستانهای ارجاعی، دچار مشکل قابل توجهی شده‌ایم. ضمن این‌که با فرسودگی نیروی انسانی مواجهیم.

وی افزود: هفت تا هشت ماه است که نیروی انسانی ما در بیمارستانها با تمام قدرت و قوا دارند کار می‌کنند. ضمن این‌که برخی از تجهیزات مربوط به بیماران کرونایی خارج از ظرفیت‌شان از آنها استفاده می‌شود که این هم موضوع و چالش بسیار مهمی است.

۵۶بیمار جدید حاد تنفسی در کاشان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بستری ۵۶بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستانهای منطقه کاشان طی ۲۴ساعت خبر داد علیرضا مروجی هم‌چنین از بستری ۴۲بیمار در بخش مراقبتهای ویژه خبر داد و گفت طی ۲۴ساعت گذشته در منطقه کاشان دو بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند. (خبرگزاری مهر ۱۴مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b427310f-998d-4124-aa4c-365b91b1c1d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات