728 x 90

گشودن راه مذاکره با آمریکا از طریق ژاپن در وحشت از شعله‌ور شدن قیام / کیهان خامنه‌ای: از آبه آبی گرم نمی‌شود

آخوند روحانی
آخوند روحانی

جاوید قربان اوغلی مهرهٔ پیشین وزارت‌خارجه رژیم در وحشت از شعله‌ور شدن آتش قیام مردم به رژیم هشدار داد هر چه سریع‌تر برای گشودن حلقهٔ تحریم‌ها راه مذاکره با آمریکا را باز کند.

وی در روزنامهٔ حکومتی آرمان ۲۴آذر در مورد دعوت خود خوانده روحانی به ژاپن نوشته است: «امروز که اوضاع برای ایران سخت‌تر شده، جمهوری اسلامی تلاش کرده به‌عنوان مبتکر احیای میانجیگری ژاپن خود گام اول را بردارد».

این کارشناس حکومتی در ادامه افزوده است: «مسأله امروز این است که ما چه توقعی باید از «آبه» داشته باشیم؟ اگر چنان‌چه تصور می‌کنیم نخست‌وزیر ژاپن کار خارق‌العاده‌ای می‌تواند صورت دهد، این تصور صددرصد اشتباه است. نهایت کاری که ژاپن این روزها می‌تواند انجام دهد کاهش تنش، تسهیل فروش محدود نفت ایران و اعطای خط اعتباری ۳میلیارد دلاری است که دفعه قبل رد شد. با این وجود این موضوع اگر صورت پذیرد و ژاپن حتی بتواند یک گام کوچک در راستای کاهش تنش بردارد، اتفاقی بسیار مثبت خواهد بود و ما باید تلاش کنیم در این مأموریت موفق شویم».

 

خاطرنشان می‌شود کیهان خامنه‌ای امروز در مطلبی درباره سفر آخوند روحانی به ژاپن نوشت از آبه آبی گرم نمیشود.

کیهان در تیتر اولش نوشته است :« از «آبه» آبی‌گرم نمی‌شود گمشده دولت، همت و تدبیر است». و در ادامه افزوده است:« متأسفانه دولت روحانی در ۶ سال اخیر اقتصاد کشور را به پای سیاست خارجی قربانی کرده و این مسئله علاوه‌بر کاهش ارزش پول‌ملی، سفره مردم را نیز کوچک کرده است... تجربه ثابت کرده است که از دلال‌هایی همچون آبه، آبی‌گرم نمی‌شود... مقامات این کشورها از جمله فرانسه صراحتا اعلام کرده‌اند که هدف از مذاکرات جدید، دائمی‌کردن محدودیت‌های برجامی ‌ایران و همچنین برجامیزه کردن توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران است. در این میان، لغو تحریم‌های ضدایرانی و گشایش اقتصادی برای مردم ایران هیچ جایگاهی در مذاکرات نداشته و صرفا در حد وعده‌های نسیه مطرح می‌شود.».

کیهان در مطلب دیگری با عنوان «سد آهنین حماقت» در وحشت از قیام مردم ایران نوشته است« هنگامی که امنیت جامعه بازیچه قرار گیرد، کشور، داخل تونلی وحشتناک می‌شود که به هیچ عنوان خروج از آن تضمینی ندارد» و در ادامه با اشاره به تبلیغات در مورد سفر روحانی به ژاپن افزوده است« موضوع مذاکره با دشمنی که هیچ فرصتی را برای ضربه زدن به عزت و استقلال ما از دست نداده، ترجیع‌بند ساده‌لوحانه کسانی است که پیوسته چشم امید به این خصم بداندیش دارند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcf55cfc-02af-4a30-ae38-ae14cf518edc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات