728 x 90

گوشه‌ای از حقایق جنایت اعدام نوید افکاری از زبان روزنامه‌های حکومتی

تظاهرات اشرف نشانان و یاران شورشگر در انگلستان در اعتراض به اعدام نوید افکاری
تظاهرات اشرف نشانان و یاران شورشگر در انگلستان در اعتراض به اعدام نوید افکاری

در پی محکومیت‌های داخلی و بین‌المللی علیه اعدام شقاوت‌بار نوید افکاری، رسانه‌های حکومتی بعد از دو روز سکوت در دعوای باندی علیه باند حاکم و قوه قضاییه جلادان لب به سخن گشودند و به حقایقی اندک از این جنایت اعتراف کردند.

روزنامه حکومتی اعتماد به تاریخ ۲۵شهریور در مطلبی با عنوان "پوست موز زیر پای قوه قضاییه" نوشت: «صدور حکم اعدام برای سه جوان معترض آبان ۹۸، نه تنها دوباره نگرانی‌ها را تشدید کرد که با اجرای حکم اعدام نوید افکاری، روح و روان بخش زیادی از جامعه ایران جریحه‌دار و فضای روانی جامعه را به ناامیدی و خشم از اقدام قوه قضاییه و حاکمیت هدایت کرد.

جمعیت کثیری از مردم به هر دلیلی ضعف دستگاه قضایی در اقناع افکار عمومی، پروپاگاندای جریان برانداز و اظهارات وکلای مرحوم نوید افکاری مبتنی بر نواقص پرونده از مستندات دستگاه قضایی درباره نقش مرحوم نوید افکاری در به‌قتل رساندن یک مأمور شرکت آب و فاضلاب قانع نشدند و بر همین اساس با فریاد مجازی اعدام نکنید، خواستار توقف اجرای حکم شدند که البته به‌قول مولانا: گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است».


روزنامه حکومتی از قضاییه خامنه‌ای در رابطه با اعدام نوید افکاری سؤال می‌کند:
«چرا در اجرای حکم پرونده‌یی که در قالب پرونده‌یی سیاسی- امنیتی قرار گرفته و توجه افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی را جلب کرده بود آن‌قدر تعجیل کردید؟ چرا با وجود فایل‌های صوتی که از نوید افکاری منتشر شده و برای افکار عمومی پرسش‌هایی را به‌وجود آورده بود و هم‌چنین اظهارات وکلایی که پرونده نوید افکاری را مطالعه کرده و بارها از نقص‌های آن گفتند، روند رسیدگی به پرونده را- هم‌چون بسیاری از پرونده‌های خاک خورده و در کشو مانده دستگاه قضا- طولانی‌تر نکردید؛ آن‌هم وقتی متهم درخواست بررسی از سوی پزشک قانونی داده بود و اتفاقاً گفته شده که یک روز پیش از اعدام او به پزشک قانونی برده شده است.
با فرض بر این‌که روند بررسی پرونده نوید افکاری، عادلانه، قانونی و درست بوده و اقرار او برای ارتکاب به‌قتل تحت فشار نبوده، چرا قوه قضاییه برخلاف «قاعده درء و انصاف قضایی» و نگرش موجود «عادت و مصلحت قضایی» خود در به تأخیر انداختن اجرای حکم - همانند آن رفتاری که در پرونده‌های مشابه دارد- و بدون توجه به حساسیت‌های مردم، در اجرای حکم اعدام نوید افکاری تعجیل کرد و فرصتی را که می‌توانست در اختیار خانواده متهم برای کسب رضایت قرار بدهد، با اجرای حکم سریع از آنان گرفت؟
آیا دستگاه قضایی از حساسیت و نگرانی جامعه ایران خبر نداشت و نمی‌دانست که این پرونده، دیگر یک پرونده عادی نیست و هر گونه اقدام عجولانه و تهی از درایت و صبوری، می‌تواند بر صورت هزینه‌های موجود روی دست نظام، بیفزاید؟


فقط بفرمایید چرا تشریفات آیین‌نامه نحوه اجرای احکام قصاص برای مرحوم نوید افکاری اجرا نشده است؟
فقط بفرمایید چه ضرورتی ایجاب می‌کرد تا مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم نوید افکاری شبانه انجام شود؟ آیا نمی‌توانستید این فرصت را به خانواده‌اش بدهید که خودشان، مراسم تشییع را برگزار کنند و این کار موجب تسلی خاطرشان باشد؟ یا آن‌که به دلایل واضح و برای جلوگیری از حضور مردم، مراسم را با خاکسپاری شبانه برگزار کردید؟».


روزنامه حکومتی در وحشت از تظاهرات و آکسیون اشرف‌نشانان و هواداران مقاومت ایران در کشورها جهان و پیامهای شورش و انتقام پس از جاودانگی نوید قهرمان توسط زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران و محکومیت‌های بین‌المللی توسط وزرای خارجه کشورهای اروپایی و آمریکا و اتحادیه اروپا و شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد به‌دنبال اعدام نوید افکاری نوشت:

«قطع به یقین جریانی که می‌تواند با انواع و اقسام پوشش و فریب، رفتار دستگاه قضایی ایران را ناعادلانه کند و همین ناعادلانه بودن را به نمایش بگذارد، برانداز است و می‌خواهد یک گام دیگر پروژه براندازی نظام سیاسی ایران را پیش ببرد و برای تحقق این هدف خود، نیاز به مستنداتی قابل‌قبول برای افکار عمومی هم‌چون اعدام نوید افکاری دارد. براندازان در مقام مدعیان جایگزینی نظام جمهوری اسلامی، فقط به‌دنبال مخابره مکرر این پیام به مردم هستند که: «نظام سیاسی ایران، همین است و بس!»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74c10f83-b5c3-49a0-9e7c-b91bdc4812d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات