728 x 90

۲۷مهر لغو تحریم‌های تسلیحاتی رژیم؟ «فکر نان باش که خربزه آب است!»

تحریمهای تسلیحاتی رژیم ایران
تحریمهای تسلیحاتی رژیم ایران

در حالی‌که رژیم آخوندی ۲۷مهر ۹۹ را روز رفع تحریم‌های تسلیحاتی و دستاورد اقتصادی برجام قلمداد می‌کند، در همین روز قیمت دلار افزایش یافت و به ۳۲هزار ۴۵۰تومان رسید.

یک کارشناس بازار سرمایه در مورد لغو تحریم تسلیحاتی چه تأثیری بر بورس دارد؟ گفت: لغو این تحریم‌ها تاثیر قابل توجهی ندارد... ما درآمد ثابتی از فروش سلاح و ارز آوری با فروش سلاح نداریم و حتی هزینه خرید سلاح بسیار بیشتر از فروش آن است. (تجارت نیوز ۲۶مهر)

درحالیکه وزارت‌خارجه رژیم با صدور اطلاعیه‌یی مدعیست که ۲۷مهر ۹۹ تحریم‌های تسلیحاتی نظام خاتمه یافته و این دستاورد مهم برجام است، کیهان خامنه‌ای می‌نویسد: برخی دولتمردان در ماه‌های اخیر، پایان تحریم تسلیحاتی ایران را به‌عنوان فتح‌الفتوح برجام معرفی کردند! اما به‌گفته سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه جمهوری اسلامی محدودیت‌های تسلیحاتی را داوطلبانه پذیرفته و این ربطی به برجام نداشته است. این یعنی تحریم‌های تسلیحاتی باید سال۹۴ لغو می‌شد ولیکن تیم مذاکره‌کننده به واسطه برجام، این اقدام را ۵سال به تأخیر انداخت. (کیهان خامنه‌ای ۲۷مهر)

رسانه حکومتی عصر ایران تحت عنوان «پایان تحریم تسلیحاتی، خربزه یا نان؟» نوشت: منتقدان برجام و دلواپسان (ممکن است) از دوستان خود در مجلس هم‌سو بخواهند اسلحه را خودمان به خودمان بفروشیم!... برخی هم می‌خواهند به روحانی بگویند: «فکر نان باش که خربزه آب است!».

خبرگزاری وابسته به رادیو تلویزیون آخوندی نیز نوشت: آمریکا عزم خود را جزم کرده که جلوی نقل و انتقالات تسلیحاتی چه به ایران و چه از ایران را بگیرد و این موضوع تنها در زمینه سلاح نیست. (باشگاه خبرنگاران۲۷مهر)

حتی روزنامه جهان صنعت ۲۷مهر از باند روحانی هم بر رئیس‌جمهور ولایت خرده گرفته و می‌نویسد: این‌که روحانی اعلام کرده از فردای پایان تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند به خرید و فروش تسلیحاتی بپردازد، لااقل در شرایط فعلی و روزگار کرونایی خبر خوبی برای مردم ایران نیست...

این منبع به رفتار‌های سینوسی و پاندولی چین و روسیه و حتی اروپا نیز نباید اعتماد کرد.

با این‌حال، جواد ظریف، روز ۲۷مهر را «بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی»! توصیف، و ادعا کرد: جمهوری اسلامی برخلاف عملکرد دیگر کشورها، نه جنگ به راه انداخته و نه سبب فساد می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdc38f0b-731a-4163-ade4-9aeb39d5f3cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات