728 x 90

۹هزار کشته حاصل صنعت خودروسازی در ایران

صنعت خودروسازی ایران
صنعت خودروسازی ایران

کمیسیون اصل نود مجلس ارتجاع در مجلس دهم در مورد چالشها و مشکلات صنعت خودروسازی گزارشی داده است که بدون هیچ توضیحی بیانگر وضعیت نزار این صنعت مادر در ایران است.
در این گزارش آمده است که خودروهای تولیدی از جهات مختلفی مانند کیفیت، تنوع، ایمنی و قیمت، وضعیت مطلوبی ندارند و پراید و پژو ۴۰۵ ایمنی مناسب برای حفاظت از جان سرنشینان را ندارند.
در سال۹۷ در مجموع بیش از ۹۰۰۰نفر در ایران جان خود را در اثر تصادفات رانندگی پراید و پژو ۴۰۵ از دست داده‌اند؛ ۵۴۴۱نفر با خودرو پراید و ۳۶۸۶نفر با پژو. ۴۰درصد تصادفات جاده‌یی در اثر واژگونگی، ۵۰درصد مرگ غیرطبیعی در اثر سوانح رانندگی است.

یکی از مشکلات عمده در حوزه خودروهای داخلی کیفیت، ایمنی و آلایندگی این خودروهاست. طبق گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی، ۴۰درصد تصادفات جاده‌یی در کشور ما از نوع واژگونی است.
ضعف در ساختار بدنه خودروهای تولید داخل، مهم‌ترین عوامل شدت بخشیدن به صدمات وارده و افزایش جان‌باختگان سوانح رانندگی است.
حدود ۵۰درصد از مرگ‌های غیرطبیعی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی در سال۱۳۹۵ ناشی از حوادث وسایل نقلیه بوده و عامل ضربه به سر نیز دلیل اصلی فوت ۵۶درصد از جان‌باختگان اعلام شده است.
سوانح رانندگی با خودرو پراید و پژو ۴۰۵، علاوه بر آمار بالای مرگ و میر، سالانه بیش از ۳۰۰هزار مصدوم به جا می‌گذارد و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تصادفات رانندگی با خودروهای داخلی، سالانه حدود ۷درصد از تولید ناخالص ملی کشور را تشکیل می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/661cf8f4-e9d5-41b6-b00e-740ab55c8470"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات