728 x 90

​​​​​​​مایکل مک کال: آمریکا به هر گونه تعرض نظامی رژیم ایران پاسخی مناسب خواهد داد

مایکل مک کال، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان
مایکل مک کال، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان

مایکل مک کال، عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، رژیم ایران را تهدیدی علیه منافع ملی آمریکا و همچنین رژیمی سرکوبگر و ضد مردم ایران خواند و گفت که واشنگتن به هر گونه تعرض نظامی از سوی آن رژیم، پاسخ مناسبی خواهد داد.

مک کال، جمهوریخواه که در دوره پیشین قانونگذاری رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان بود، عصر جمعه ۲۷ اردیبهشت در رویدادی با عنوان «تقویت نقش رهبری آمریکا در عصر رقابتهای جهانی» به میزبانی بنیاد هریتج در شهر واشنگتن، با تشبیه وضعیت ایران به آمیخته‌ای از وضعیت افغانستان و عراق، ابراز امیدواری کرد که جنگی با ایران درنگیرد، اما با این حال افزود که آمریکا حملات احتمالی از سوی رژیم ایران و شبه‌نظامیانش را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

او گفت: «ما گزارشهای موثق و مشخصی از تهدید عناصر نیابتی علیه نیروهایمان در عراق دریافت کردیم. فرمانده نیروی قدس با سران شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران و حزب‌الله دیدار کرده و به آنها گفته بود که برای جنگ آماده شوند. بنابراین در پاسخ به این اطلاعات، و به‌عنوان واکنشی مناسب، ما چندین ناو و تجهیزات لازم را در خلیج‌فارس مستقر کردیم. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم تأسیسات هسته‌یی ایران را بدون گسیل نیروی زمینی هدف قرار دهیم. من پیاده کردن نیرو در ایران را توصیه نمی‌کنم.»


مک کال گفت، رژیم ایران قصد ربودن سربازان آمریکا را داشت و به همین دلیل ناوگان نظامی آمریکا وارد آبهای خلیج‌فارس شد.

 

وی از تصمیم خروج از برجام حمایت کرد و افزود که اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران فشار فلج کننده‌ای به اقتصاد رژیم آورده و آنها را مستاصل کرده است.

آقای مک کال گفت: «ما می‌خواهیم فشار حداکثری بر ایران ادامه یابد، تا مردم ایران بتوانند علیه این حکومت مذهبی سرکوبگر بپاخیزند. هشتاد درصد مردم ایران با آیت‌الله‌ها که آنها را سرکوب می‌کنند هم عقیده نیستند. ما می‌خواهیم برای آنها تمام توانایی‌هایی را که نیاز دارند فراهم کنیم و در اختیارشان بگذاریم...آمریکا اگر مقامات ایران به نظامیان ما حمله کنند یا تأسیسات اتمی‌شان را گسترش دهند، دست بسته نخواهد نشست و پاسخ خواهد داد. این جزو سیاست ماست. ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی را نخواهیم داد.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0601a39-04de-4776-9f28-eff6c083769f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات